נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: שיבק, אריק - כלל אינו מהורהריק

תאור
 

שיבק מאמן כבר עונה חמישית ברציפות באירופה – בלגיה והולנד אם להיות ספציפיים - והאומה שותקת. אולי זה בגלל ששיבק לא אימן במכבי ת"א לפני שיצא החוצה? אולי זה בגלל ששיבק לא מחפש כאן קשרים ואזכורים? אולי זה בגלל שעבר המון זמן מאז שאימן פה? ואולי הוא, כסוג של צנון אינטליגנטי, מעניין את האומה הלבנטינית שלנו כקליפת שום המתפוררת בין האצבעות? נתקשה לאשר אפילו אחת מההערכות רבות המשמעות האלה.


ואף על פי כן, נוע ינוע. שיבק עושה עבודה מוצלחת בליגות הרחוקות והקרות ההן, שבניגוד לתדמית צופים במשחקיהן צופים רבים, וצופים רבים צופים במשחקיהן. הוא התחיל באמסטרדם, לקח שם תואר או שניים, עבר לאנטוורפן, הרביץ עוד איזה תואר, אימן שם את גור שלף במשך שנתיים, וחזר אל הקבוצה הקודמת שלו בהולנד.


יש לו מעמד בכיר יחסית בכדורסל הישראלי, אבל לא מספיק, כנראה, כדי לקבל את אימון הנבחרת הבוגרת. אולי יש פה גם את האלמנט של רחוק מהעין רחוק מהלב או משהו, ואולי נשבר לו הזובון אחרי קיצים ארוכים ורצופים בהם עמד לרשות איגוד הכדורסל ואימן את נבחרת הנשים, נבחרת העתודה, שימש עוזר מאמן בבוגרים ומה לא. די, מספיק. התפקיד הבא, אם יהיה, חייב להיות מבחינתו מאמן הבוגרת. לא ירצו? לא צריך, לא יבוא. הוא מרוויח ביורו.



שערו צחור מצחור. מראהו הולנדי-בלגי, למען האמת, ויש להניח שהשהות הארוכה שהוא עושה רק חיזקה את שורשיו (הלא מאומתים, סתם הפצצה של כדורסלע). כשהוא רותח על שחקניו מאדימים פניו משל היה סלק מלבלב ובשל רגעים לפני האיסוף מהשדה והיציאה לדוכני השווקים. נחשב מומחה למחשבים או משהו, כשעוד לא היה בטוח שיעבוד אך ורק בכדורסל וטרח לבסס לו מקצוע נוסף לעת צרה.


ברם אולם, עם השנים מצא שיבק הצלחה אחר הצלחה. הוא התחיל בנתניה-משהו, אבל התפרסם כמאמן שעלה עם הפועל אילת לליגת העל, התבסס ונבחר למאמן העונה פעם או פעמיים אפילו עם מכבי רעננה, עשה קצת בעירוני רמת גן, הלך להעלות את הפועל ת"א לליגה הראשונה והצליח. בין לבין, איפשהו, לפני הרבה שנים, היה לו גם צ'אנס לעבוד כעוזר מאמן במכבי ת"א. לא יצא.


בקיץ 2004 הוא עזב ולא חזר מאז. לא מאוד מתעניינים בו ובתוצאות שהוא משיג, למען האמת, אבל האיש דעתן ומעניין ואחרי שמסירים ממנו את שכבות ההגנה הטבעיות יש לו הרבה מה לומר. חבל שרק מעטים מנסים באמת להתקרב והתחושה היא, שההפסד כולו שלנו.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
שלף, גור - חד הדיבור
שפע, דורון - מכל זווית, מכל שיפוע
ששון, שרון - ושמחה!!
שיבק, אריק - כלל אינו מהורהריק
שוורץ, אורנית - חיפנית או אולי ראשונית?
שיינפלד, ישראל - ביוון הוא אל
שעשוע, עודד - סיפורו מעודד
שארפ, דריק - חבר של קמבל, אריק
שטיינהאור, תומר - עשה לכולם ל"ג בעומר
שטרקמן, חיים - יפים וטובים, יש לו
שלכטר, סטיב - מגיבורי הארכיב
שרף, צביקה - אין קשר למוואדי מאביקה
שניאור, אברהם - אל תלך לשם
שפיר, נעמה - פרויקט בהקמה
שוורץ, שוקי - נעים הליכות אחושלוקי
שמיר, דן - חרוץ ושקדן
שטיין, אלון - מומחה בגלגלון
שלף, עמי (ז"ל) - היה אליל, מה חבל
שרון, שירי - נעים מאוד, כדורסלע, תכירי
שולדברנד, יהונתן - כלל אינו קטן
שוטבין, אנטון - לא פצפונת, גם לא פצפון
שלח, שמעון - לא אימן בטבעון
שגב, איתי - לצפות בו כדאי
 
שוטה הנבואה
 
ארועים לתאריך: 29/03/2024
 
  נרימה כוסית לזכר 
אורי שלף
 
 
אבל כבד
 
 
מי הקבוצה הזו? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up