נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: רום, גילה - אינה משכונת ממילא

תאור
 

כשלודמילה ספירידונובה הגיעה לראשונה לארץ בתחילת התשעים וחתמה באליצור חולון, הס הושלך בכדורסל המקומי. כזו גבוהה (1.90), כזו טאווילה, כזו סנטרית וכזו בלונדינית, לא ראה העם בישראל מאז . . . מאז . . . אולי מעולם לא, בעצם. 1.90 היה אז משהו-משהו. גם היום, אבל פחות.


אחיה, כך נודע, הוא אנדריי ספירידונוב, שהיה שחקן צסק"א מוסקבה באותו זמן. מיד נתנו לה כבוד: אחת שיש לה אח בצסק"א, חייבת להיות פגז, אם כי האח עצמו היה, איך לומר, בינוני כזה. לא משהו. אבל גם לא שחקן רע. הוא היה פייטר. היא היתה מין סינדרלה כזו, קצת נחנחית.


לודה הפכה לשם דבר. היא שיחקה כמה וכמה שנים רצופות בחולון ומשכה את עיני כולם. בעונת 1997/98 עברה לאליצור רמלה ושיחקה בה ברציפות לאורך 11 עונות. בתקופה ברמלה זכתה בחמש אליפויות ושני גביעים.



רק בקיץ 2007, כשהיא כבר בת 41 ועייפה, עזבה את רמלה. אם חשבתם שפרשה, תחשבו שוב. הענקיות האלה מתוצרת ברית המועצות לשעבר לא פורשות כל כך מהר ואפשר למצוא את כולן גם בגיל 45 ממשיכות לקרוע את המגרשים בליגה השנייה. לודה, שהפכה עם השנים לגילה רום בשל נישואיה למקומי, עושה את זה באס"א ירושלים.


אחד הסיפורים הזכורים לגביה התרחש ב-2005, לאחר שמונתה החל מהמשחק השני בגמר הפלייאוף נגד רמת השרון למאמנת-שחקנית. טל נתן פוטר בסיום המשחק הראשון בגמר ונייג'ל לאזיץ' מונה במקומו, אבל לא היתה בידיו תעודת מאמן רשמית. יצא מכל זה שגילה/לודה נרשמה בטופס המשחק כזו שתדריך את הקבוצה מאחורי הקווים. זה נגמר באליפות, אלא מה.


שנים, שנים ששירכה רגליה על מגרשי הכדורסל. ונדמה לי, על אף שאינני אביב לביא בכיר פרשני כדורסל הנשים, שהטביעה חותמה על הכדורסל שלנו. נעריכה ונכבדה על כך עד מאוד ועד בלי די ועד אין קץ.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
רוט, מורן - חרוץ ושקדן
רבי, אלי - מאמן נבחרת ישראלי
רום, גילה - אינה משכונת ממילא
רוברטס, יוברט - הלחין ריבאונדים כמו שוברט
רודובסקי, ויקה - ספק אם מחבבת את קרני, מיקה
רוברטס, ג'רון - בשבילנו הוא ירון
רוזן, ג'ף - מבטיח שלא יתחפף
רוברטס, קלווין - שמע על יאנג, אלווין
רוקני, יריב - וגם יזכה בריבאונד
 
שוטה הנבואה
 
ארועים לתאריך: 28/03/2024
 
  נרימה כוסית לחיי 
דריק גרווין
 
  נרימה כוסית לחיי 
מאיר טפירו
 
 
אבל כבד
 
 
מי הקבוצה הזו? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up