נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: דאוסן, ג'ו - אלוף בגיב אנד גו

תאור
 

סוס אימים קדום זה הירבה לשעוט ברחבי ארצנו, והיה מן הנעלים שבשחקנים הזרים. בגיל מאוחר זכה באזרחות ישראלית והפך לאחד מאיתנו, ברם אולם ואף על פי כן לא עשה גדולות ונצורות בליגה הבכירה מאז הפך למתאזרח.


בשיאו היה דאוסן סקורר אדיר, אחד שקשה מאוד לעצור. לא רק שהיה קולע מכל טווח במגרש, לא רק שהיה ריבאונדר פנטסטי, לא רק שהיה חזק כמו שור צעיר גם כאשר היה כבר מבוגר – הוא אף פעם לא שקל להרפות. היו לו 25 נקודות במשחק? רצה 30. היו לו 30? רצה 40.


הגיע לכאן כמלך הסלים בצרפת עם מולוז' או משהו. איש כבר אינו זוכר אבל בתחילת דרכו שיחק כסקנג גארד והיה מתעופף למתפרצות ולדאנקים כלשידו אחד המריצים הטובים בליגה באותו זמן, ישראל אלימלך.


אליל בן אלילים היה דאוסן, ובמיוחד זכורות העונות שלו בסוף השמונים עם הפועל חולון, התחנה הישראלית הראשונה שלו, ובתחילת התשעים בהפועל אילת לצד אמיר כץ ותחת משה ויינקרנץ. בעונה ההיא, באילת, קלע 30 נקודות ומעלה בשבעה משחקים רצופים. שיא כל הזמנים בליגת חרטאבונה, יש להניח. אז גם נגח במכבי עלית ביד אליהו ההיכל, וסיפר בסיום כי שמע מקרוב את שחקני מכבי ת"א רבים ומתווכחים ביניהם כל הזמן במהלך המשחק. "אין להם מנהיג על המגרש", העריך. נו, ההיסטוריה חוזרת על עצמה לפעמים.



האיש רואיין בהרחבה בידי יו"ר הדירקטוריון ונשיאות הסיפרה לספר 'דאנק בפרצוף' וסיפר שם על שורה ארוכה של מקרים ועניינים לאורך הקריירה שלו, כולל איך החמיץ הצטרפות למכבי ת"א, על נישואיו וגירושיו, על התקופה המצוינת באילת במהלכה נבחרת לשחקן העונה וגם על כמה קשה לחיות בישראל מבחינה כלכלית. ועוד ועוד כהנה וכשמה סיפורים מסקרנים משנותיו הרבות בליגות, היו שם משהו כמו עשרת אלפים מלים בטח. דמותו מצטיירת שם באופן נוגה-משהו, אגב, אם כי לא כזה שיטשטש את הדרו של האיש.


וכן, המלה היתה ליגות ולא ליגה. זו לא טעות. האיש עבר גם בליגה השנייה ובשלישית והוא חי וקולע עד עצם היום הזה. שיחק ביבנה, שיחק. בנס ציונה. מקומות שעלו על מפת הכדורסל לא מעט בזכותו.


יליד 1960. סוס זקן ונעים הליכות. שיחק גם בבית"ר ת"א, מכבי ראשל"צ, מכבי ירושלים, והיה לזמן קצר בהפועל ירושלים. גם עירוני רמת גן, כן. וגם חולון, שוב, בקדנציה מאוחרת, אם כי הפעם בליגה הלאומית.


מעל לכל, ייזכר תמיד כמי שחולק את אותו תאריך לידה של איתי סלע הפלאי בהפרש של 39 שנים. שהרי ידוע, כי בסופו של עניין זה מה שחשוב באמת, וכל השאר פחות חשוב.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
דניאל, מוטי - יד מרדכי
דאוסן, ג'ו - אלוף בגיב אנד גו
דלזל, ג'ון - הוסיף המון
דורי, מרב - כשרונה כה רב
דותן, אסף - שורד, עדיין צף
דרוקר, שרון - יוסיף תואר לארון?
דקל, גרשון - שלא כג'ורדן, צלף בלי להוציא לשון
דורון, שי - בשלוש מלים: שחקנית-שחקנית ודי
דגן, עדני - קרוב של תיוס אדני
דדון, יוסי - אין קשר לבילאפס, צ'ונסי
דירקס, קאמיל - לא כל כך טאוויל
דורסמן, מיקי - שמע על פלאח, שיקי
דניאל, שון - נציג שלישי למשפחה בליגה, לא ראשון
דוידי, דרור - חורך כמו להביור
 
שוטה הנבואה
 
ארועים לתאריך: 16/04/2024
 
  נרימה כוסית לחיי 
בוריס דיאו
 
 
אבל כבד
 
 
מי החבוב? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up