נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: זיסמן, שמוליק - חבר של מולי ק.?

תאור
 

הופה, הנה איש רציני במיוחד. כבר מגיל צעיר מאוד הבין שכדורסל זה נחמד, אבל עדיף, צריך וכדאי שיהיה מקצוע לכל החיים. אז שמוליק זיסמן למד משפטים והפך עם הזמן להיות מבעלי אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים ביותר בארץ. בין השאר ניצלו הוא ושותפיו את הקרבה לכדורסל וההיכרות עם החומר ושימשו במשך שנים רבות, כולל זיסמן עצמו, כאמור,
כנציגיהם של כדורסלנים רבים במהלך חתימת חוזים.


אולם זיסמן ברמת גן, שמשמש כביתם של עירוני רמת גן, מכבי רמת חן ומארח בשנים האחרונות גם את משחקיה של נבחרת הנשים של ישראל, קרוי על שם אביו שלום ז"ל. האב היה חבר כנסת, יו"ר תנועת מכבי ישראל, יו"ר הוועד האולימפי וממלא מקום ראש עיריית רמת גן. הוא עלה מפולין ונפטר בגיל צעיר יחסית, כששמוליק היה בן 10.


אם לחזור אל שמוליק, קשה לשחזר מהראש את כל התחנות בהן שיחק, אבל בהחלט אפשר לנסות ואחר כך גם לעבות באמצעות מקורות שונים. בואו נראה, לאו דווקא על פי הסדר: הבית שלו הוא מכבי רמת גן. די מהר הגיע למכבי ת"א, כבר בגיל 21 למעשה, במקום בוב גריפין, כדי לשמש מחליפו של מוטי ארואסטי.


מתקופתו שם הוא זכור בעיקר מגמר גביע אירופה ב-1981, נגד סינודינה בולוניה בשטרסבורג, כאשר פריצת אוהדים למשטח יצרה מהומה ומנעה מהקפטן ג'ים בוטרייט לקבל את הגביע. זיסמן היה הכי קרוב לגביע, קיבל אותו לידיו והונף על כתפי האוהדים.



הוא שיחק גם בהפועל ת"א בתקופה של לבאן מרסר, פיני חוזז, מייק לארגי, ווילי סימס וג'ון וויליס. שיחק גם בהפועל חולון ובבית"ר ת"א ובגליל עליון. עושה רושם שלא היו קבוצות נוספות ברזומה, אבל אם נשכחה אחת בטעות ויש לכם אסמכתאות, נא להודיע באמצעות תיבת המייל הנשיאותית והעסק יתוקן.


יליד 1957. אינטליגנטי, איש-איש, נו. זכור כרכז חכם מאוד שהתבסס על מהירות ובו-זמנית גם על קליעה טובה מבחוץ. שימש כקפטן בנבחרות הקדטים והנוער. הרביץ גם 47 הופעות בנבחרת ישראל, אבל כרכז מחליף, יו נואו. אף פעם לא היה מרכז העניינים בה. זיסמן נבחר לאחד מחמישים השחקנים הישראלים ב"היכל התהילה" הוירטואלי (מקום 36), החוברת הזו שאתם מקבלים לפעמים אחרי פיתרון חידת 'ונשאלת השאלה'.


ונדמה לי, על אף שאינני אביב לביא, שלאיש רציני מגיע קטע רציני. וזה מה שהוא מקבל כאן.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
זיסמן, שמוליק - חבר של מולי ק.?
זאבי, שרון - הנה גם היא, באיחורון
זלנבבא, אנדריי - אין קשר לסימונס, טריי
זלץ, טל - עדיף ערסל על כדורסל
זנו, גיא - עוד לא אמר די
זלוטיקמן, חיים - בכפיים, בכפיים תנו לו קצב בידיים
זייגר-זוהר, אילן - לא שיחק מעולם במילאן
 
שוטה הנבואה
 
 
אבל כבד
 
 
מי החבוב? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up