נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: עופרי, זכריה - נתן הופעות, אבל לא בקיסריה

תאור
 

צעיר הוא הנשיא, מי יוכיח אחרת? ודאי כשהוא עומד מול זכריה עופרי או מביט עליו מהצד, או סתם שקוע בקריאת מעלליו. עופרי הוא אחד מ-50 השחקנים שנבחרו ל"היכל התהילה", חוברת מהודרת למזכרת שמוצעת כאחד הפרסים למי שפתר את חידת 'ונשאלת השאלה'.


בעוד שועי עולם דוגמת יניב גרין, ליאור אליהו ומאירק'ה טפ-הירו האגדי ממלאים את זמננו ביומיום, ראוי לדעת ולזכור גם את מסמני השבילים, נוטעי היערות ופורצי הדרך. עופרי היה אחד מהם. רק 21 הופעות בינלאומיות ו-155 נקודות במאזנו בנבחרת ישראל, נתקשה להכחיש או להסתיר זאת. היום, כידוע, כל פניני ולימונד מרביצים מספרים כאלה בתוך שנתיים.


אבל אז, בימים הרחוקים, היו פחות הזדמנויות למפגשים בינלאומיים והנבחרת לא היתה פעילה באופן אינטנסיבי כל כך. נכבד אם כן כל הופעה וכל נקודה במאזנו של עופרי, יליד 1932, איש שהתגלה לימים כנעים הליכות וחביב להפליא. אורו פניו כאשר זומן לערב "היכל התהילה", קיבל בחפץ לב את הפרסים המוצעים לו, נאם מעל גבי הבמה והודה למארגנים בחום.



הוא היה השחקן הישראלי הגבוה ביותר בימים הראשונים שאחרי קום המדינה, 1.91 קומתו. אם להאמין למספרים למיניהם, האיש חמד לצון ואהב מעשי קונדס כולל על המגרש עצמו וביצע להטוטים רבים תוך כדי משחק, לפרקים אף החביא את הכדור מתחת לגופייה. עושה רושם כי כלבבנו הינו.


אומרים שהיה אחד השחקנים הפופולאריים ביותר בארץ באותן שנים, ואם טרם צוינו השנים – ובואו נודה בבושה, הן טרם צוינו כאן – מדובר בשנות החמישים עת היתה צעירה מדינתנו ואנו לא היינו כלל בתכנון.


בגיל 16 החל עופרי לשחק בקבוצה הבוגרת של מכבי תל-אביב, אז לא שיחקו איתך בהשאלות יו יו לגליל עליון וכאלה. עם בית-הספר התיכון למסחר הוא זכה שלוש פעמים באליפות הארץ לתיכונים, וזה נאה כרפאל, עוד לפני שהיו פה ליגות מתוקשרות וממוסחרות לבתי ספר. ואגב, נדמה כי גם נאה כרפאל לא היה באזור באותן שנים. נתקשה להאמין לכך.


עופרי הרביץ הופעות עם נבחרת ישראל באולימפיאדת הלסינקי 1952, באליפות אירופה במוסקבה 1953 ובאליפות העולם בריו דה ז'ניירו, 1954. היה שחקן מרכזי מאוד במכבי ובנבחרת והפך לאיש מדובר גם בפאריס-אורות-הכרך, אחרי שניצח עם נבחרת צה"ל את נבחרת צרפת בטורניר הקדם-אולימפי.


נכבד אנשים מסוגו של זכריה עופרי עד מאוד ועד בלי די ועד אין קץ. ואם ישאלו אתכם פעם מי היה זכריה עופרי ומה עשה, תגידו: איש חביב ומובחר היה, מגדולי שחקני ישראל בראשית קיומנו כמעצמה-כדורסלנית, חי נפשי ותיפח רוחי - שהרי כך ממש קראתי ב'זה א-ב של כדורסלע-האתר'.


ותודה על הפרגון והקרדיט, כן?


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
עופרי, זכריה - נתן הופעות, אבל לא בקיסריה
ענבר, עדן - לא צם ברמאדן
עוזי, עמיר - עשה סיבוב מהיר
 
שוטה הנבואה
 
ארועים לתאריך: 20/04/2024
 
  נרימה כוסית לחיי 
אלברטו הררוס
 
  נרימה כוסית לחיי 
ילנה מקסימוביץ'
 
 
אבל כבד
 
 
מי החבוב? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up