נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: שטרקמן, חיים - יפים וטובים, יש לו

תאור
 

הווווווו, חיים שטרקמן. כמה אגדות שמענו, כמה נפלאות ומעשיות וסיפורים. על הרכז הגדול שהיה, על הימים ההם שלא ישובו עוד (ובינינו, יש ימים שכן שבים?).


בשלב מסוים בקריירה שלו הוא היה שמנמן, סיפר פעם מישהו למוסד הנשיאותי. רכז שמנמן, כן, זה מה שהוא היה. גם הצילום המצורף מדגים זאת לא רע, יש לומר.


אליל רב חסד ורב הוד היה שטרקמן בין רכזי ישראל, ויש מי שמחשיב אותו עד עצם היום הזה לאחד הגדולים שבהם. הוא מזוהה עם שני מועדונים: מכבי רמת גן ומכבי ת"א. אכן כי כן, היה אומר על זה ודאי ד. דבורין, דורון ג'מצ'י לא היה הראשון שעשה את הדרך הזו.


דורג 17 בהיכל התהילה המקומי, וזו עוד הזדמנות לומר שמי לא רכש עדיין את החוברת הוא סתם אוהד כדורסל לא רציני, גם אם נראה לו שכן. אכן כי כן – איום ואף הכפשה במסווה של מסע שיווק, נתקשה להכחיש זאת. אבל באמת-באמת שזו בושה שאין לכם את זה.



שטרקמן יליד 1944. הוא שיחק 86 פעמים בנבחרת ישראל וזה נאה כרפאל, ולו רק כדי שיהיה פה חרוז. והאמת, לא נעים לומר, הוא התחיל את הקריירה שלו בענף הביפ, אבוי לאוזניים כי ישמעו. בגיל 17 הוא קלע 38 נקודות עם רמת גן נגד מכבי ת"א במשחק גביע. עכשיו כבר ברור איך הוא נשאב לשם, אה?


נאה.


12 שנים הוא שיחק במכבי ת"א. היה קפטן. קלע 36 נקודות נגד נאפולי, 38 נגד ספרטק ברנו, 40 נגד ליאז'. אז אוקיי, נכון שמכבי ת"א משחקת היום נגד שועי עולם ולא נגד קבוצות מהסוג הזה, אבל מתי ראיתם בפעם האחרונה ישראלי שקולע ככה? לא ראיתם. הם פשוט לא משחקים. זמנים אחרים.


הוא הופיע בארבע אליפויות אירופה, זכה עם נבחרת ישראל גם באליפות אסיה ב-1966. פשששש, זה באמת רחוק. אפילו לא נולדתי. היי, אבל סר ש. הרמלין הקשיש כבר היה קיים, כן?


אחר כך פרש והפך לעוזרו של יהושע רוזין. בהמשך גם שימש מאמן ראשי במין משרה משותפת לו ולאברהם חמו. שטרקמן אימן בליגה הישראלית, חמו באירופה. נו, מתברר שאי הנעימויות התחילו הרבה לפני תקופת קטש-שרף. כבר שנים על גבי שנים ששטרקמן עוסק בתחום הביטוח. כמו הרבה כדורסלנים אחרים, נתקשה להכחיש זאת.


הווווו, חיים שטרקמן. חיימון, קראו לו. ואפילו בזה הוא הקדים את זלוטיקמן, למשל. בקיצור, קבע כאן הרבה מאוד תקדימים, השטרקמן. נכבד אותו מאוד על מעלליו הרבים ובעקבות זאת ננציח אותו כאן ואף נעניק לו ערך, שהרי בעל ערך רב הינו ומשקל סגולי רב לו בתולדות הכדורסל הישראלי.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
שלף, גור - חד הדיבור
שפע, דורון - מכל זווית, מכל שיפוע
ששון, שרון - ושמחה!!
שיבק, אריק - כלל אינו מהורהריק
שוורץ, אורנית - חיפנית או אולי ראשונית?
שיינפלד, ישראל - ביוון הוא אל
שעשוע, עודד - סיפורו מעודד
שארפ, דריק - חבר של קמבל, אריק
שטיינהאור, תומר - עשה לכולם ל"ג בעומר
שטרקמן, חיים - יפים וטובים, יש לו
שלכטר, סטיב - מגיבורי הארכיב
שרף, צביקה - אין קשר למוואדי מאביקה
שניאור, אברהם - אל תלך לשם
שפיר, נעמה - פרויקט בהקמה
שוורץ, שוקי - נעים הליכות אחושלוקי
שמיר, דן - חרוץ ושקדן
שטיין, אלון - מומחה בגלגלון
שלף, עמי (ז"ל) - היה אליל, מה חבל
שרון, שירי - נעים מאוד, כדורסלע, תכירי
שולדברנד, יהונתן - כלל אינו קטן
שוטבין, אנטון - לא פצפונת, גם לא פצפון
שלח, שמעון - לא אימן בטבעון
שגב, איתי - לצפות בו כדאי
 
שוטה הנבואה
 
ארועים לתאריך: 18/04/2024
 
  נרימה כוסית לחיי 
קייס אקרבום
 
 
אבל כבד
 
 
מי החבוב? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up