נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: שפיר, נעמה - פרויקט בהקמה

תאור
 

אומרים שבעשור הזה נעמה שפיר תרביץ פה תורה. לא, זה לא רק משחק מלים על חשבונה של שפיר ואין לשייך בהכרח את הביטוי להיותה דתייה, שהרי להרביץ תורה הוא אחד המושגים השכיחים בכדורסלע-האתר זה מכבר.


ובכל זאת, השחקנית הצעירה, ילידת 1990, שעושה את זמנה נכון לכתיבת השורות במכללת טולידו בארצות הברית, צפויה לשוב לכאן מתישהו יש להניח ולהניח יש, אם לא לקבוצה מקומית אז בטח למשחקי נבחרת ישראל. ואז נראה כולנו מה היא יכולה, יודעת ומסוגלת לעשות גם בגילאי הבוגרות.


שמה של שפיר ריחף כקסם אגדות מעל עמק יזרעאל וסביבותיו בשנים קודמות, ועד ללשכה הנשיאותית הגיע. בצעד נדיר מאוד ככל שמדובר בשחקנית מקבוצת נערות פסע הנשיא אל מחוץ ללשכתו, ויצא אל מצפה הושעיה שממוקם על הגבול שבין העמק לגליל התחתון כדי לפגוש בעלמת החן הביישנית כשהיתה צעירה מאוד, במטרה להביא את הבשורה על קיומה של שחקנית דתייה שומרת מצוות קלה כחמורה, שמשחקת כדורסל יחד עם בנים כי בין הבנות אין לה כל תחרות.


מרחק נגיעה? אין כזה דבר בכדורסל, אז מסתדרים עם מה שיש. לובשים חולצה מתחת לגופייה, משחקים עם מכנסיים ארוכים מספיק. וכמובן שלא משחקים בשבת בכלל. ביומיום לומדים בבית ספר לבנות, אחר הצהריים ובערבים משחקים כדורסל לא רק לצד החברות אלא גם עם ונגד בנים.


פרסם את סיפורה הנשיא בכתבה במוסף "מעריב היום" אי-אז בימים. האם קיים המוסף גם כיום? זאת לא נדע. שפיר עם זאת, מציאות היא ולא אגדה. וכך, עד עצם היום הזה, נחשב המוסד הנשיאותי כמי שהביא את הבשורה אל העם לפחות מבחינת הגילוי התקשורתי.



את הבשורה עצמה, לפרטי פרטים, מציגה שפיר במגרש עצמו. רכזת בעלת שליטה מצוינת בכדור, קולעת המון, מכדררת בחסד. מנהיגה על המגרש, אהודה על חברותיה. בפגישתנו אי-אז היתה העלמה צנועה מאוד, ביישנית אפילו, ילדה וקצת. היום, כשהיא משחקת בטולידו ומצליחה גם שם, ודאי צברה ביטחון עצמי. אשת חיל זו היא. והיא – זו אשת חיל.


האתר המכובד 'ספסל' שעוקב אחר כדורסל הנשים כפי שצריך לעקוב - רק שלאף אחד מאיתנו, בואו לא נכחיש זאת, אין מספיק כוח וחשק - מספר כי שפיר נבחרה לשחקנית העונה בליגת הנערות בשנים 2007 ו-2008. אני מניח שאפשר להאמין להם.


הגברת נבחרה גם לחמישיית הטורניר באליפות אירופה לנערות דרג ב' ב-2008, והיתה מלכת הסלים שם עם 21 נקודות למשחק. אחר כך קפצה לנבחרת העתודה וסגרה שם את אליפות אירופה עם 12.6 נקודות, 5.6 ריבאונדים ו-5.3 אסיסטים בשבעה משחקים. והילדה כבר אכן גברת.


אז גם התפרסם הסיפור לפיו הורו לה השופטים או מארגני הטורניר, השד זוכר מה בדיוק היה שם, לשחק במשחקים בלי חולצה תחת הגופייה. אלא ששפיר מעולם לא עשתה זאת ולא תחל לפעול כך על סמך צו הגויים. בסופו של דבר, הנבחרת כולה התגייסה לעניין הזה וכל השחקניות הופיעו למשחק עם חולצות מתחת לגופיות כאות הזדהות עם שפיר. אל-אל ישראל.


עונה ראשונה בטולידו הסתיימה עם תארים כאלה ואחרים, יו נואו: שחקנית השבוע, חמישיית הפרשמניות של הקונפרנס וכאלה. כבר למדנו שלא להתעלף מכל פיפס כזה. קודם נראה אותה מנצחת את רמת השרון בליגת קזינו, אחרת כך נדבר על היילייטס מליגת המכללות. ובכל זאת, המספרים מהעונה הראשונה: 11.1 נקודות, 4.5 אסיסטים ו-2.8 ריבאונדים, אבל גם 5.7 איבודים.


5.7 איבודים? מה, היא התחפשה לסטיב ברט ג'וניור? אם כן, והיא כבר מאבדת 5.7 למשחק, שתקלע 25 נקודות למשחק כדי לפצות.


דירקטוריון כדורסלע-האתר מודה כי בלבו פינה חמה במיוחד לנעמה שפיר, התגלית התקשורתית הפרטית. נעקוב מרחוק מפעם לפעם ונקווה כי בעשור הנוכחי תעשה חיל כמו אשת החיל שהיא. ד"ש למשפחה התומכת ולאחות הצעירה יעל, ממשיכת הדרך.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
שלף, גור - חד הדיבור
שפע, דורון - מכל זווית, מכל שיפוע
ששון, שרון - ושמחה!!
שיבק, אריק - כלל אינו מהורהריק
שוורץ, אורנית - חיפנית או אולי ראשונית?
שיינפלד, ישראל - ביוון הוא אל
שעשוע, עודד - סיפורו מעודד
שארפ, דריק - חבר של קמבל, אריק
שטיינהאור, תומר - עשה לכולם ל"ג בעומר
שטרקמן, חיים - יפים וטובים, יש לו
שלכטר, סטיב - מגיבורי הארכיב
שרף, צביקה - אין קשר למוואדי מאביקה
שניאור, אברהם - אל תלך לשם
שפיר, נעמה - פרויקט בהקמה
שוורץ, שוקי - נעים הליכות אחושלוקי
שמיר, דן - חרוץ ושקדן
שטיין, אלון - מומחה בגלגלון
שלף, עמי (ז"ל) - היה אליל, מה חבל
שרון, שירי - נעים מאוד, כדורסלע, תכירי
שולדברנד, יהונתן - כלל אינו קטן
שוטבין, אנטון - לא פצפונת, גם לא פצפון
שלח, שמעון - לא אימן בטבעון
שגב, איתי - לצפות בו כדאי
 
שוטה הנבואה
 
 
אבל כבד
 
 
מי השחקן? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up