נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: דורון, שי - בשלוש מלים: שחקנית-שחקנית ודי

תאור
 

שי דורון, שתי מתנות בשם אחד, היא ככל הנראה שחקנית הכדורסל המפורסמת ביותר בשנים האחרונות בישראל. היא הראשונה מבין הישראליות שהגיעה ל-WNBA (ושיחקה, אם כי מעט, בניו יורק ליברטי). היא גם הראשונה מביניהן שזכתה באליפות המכללות בארצות הברית (עם מרילנד ב-2005/06). היא שיפרה בכך את ההישג של אורלי גרוסמן, שהגיעה בתחילת התשעים לפיינל פור של המכללות עם קונטיקט.


דורון עזבה למעשה את הארץ עם משפחתה בגיל צעיר יחסית כדי, בין השאר, לקדם את קריירת הכדורסל שלה. היא עוררה עניין וגם התלהבות מסוימת, מרגע שהתברר שישנה ישראלית שעושה חיל ומרביצה תורה בטופ של הטופ של המכללות. כל הסיפור הגיע לפיק עם ערב הדראפט ב-WNBA ב-2006 וציון צהלה ושמחה.


אלא שברגע שהובן כאן שהבדיל מעומרי כספי, למשל, דורון היא לא חלק ממשי ברוטציה של הקבוצה הניו יורקית שלה, המעקב היומיומי בישראל דעך במהירות. במרילנד, לעומת זאת, לא הורידו ווליום כל כך מהר וגופיית המשחק שלה נתלתה על תקרת האולם, מחווה שרק גדולים באמת זוכים לה.


כאמור וכנאמר ולהבדיל מכספי, היא לא צמחה כאן מול העיניים אלא עשתה את מסלול התיכון-מכללה-מקצוענים בארצות הברית ורק לאחר מכן שבה לשחק פה. זה קרה אחרי שהחיל במכללה לא תורגם לתותחנות ב-WNBA. במקרים כאלה אין טוב כמו הבית והיא חזרה לכאן, להיות חלק מהכדורסל הישראלי.



אליצור רמלה קלטה אותה וזכתה בדאבל, בזמן שדורון הפכה להיות אחת הטובות בליגה, בפירוש שחקנית ברמה של זרה. ואולי זו בדיוק הסיבה לכך שהיא נועדה, כנראה, להסתובב בשווקים זרים, יען כי הליגה כאן קטנה עליה כלכלית.


מפה לשם היא יצאה לבשיקטאש וחזרה לרמת חן כדי לסגור את עונת 2008/09. רמת חן זכתה בגביע באותה עונה תחת מאמננו האגדי עדני דגן, שהספיק לאמן את נשיא הסיפרה זמן קצר בגילאי הנוער, וחלמה על דאבל מדהים ומפתיע בעקבות צירופה של דורון. מה לעשות, זה לא קרה. דברים לא התחברו באופן מושלם מבחינה מקצועית והקבוצה הודחה עוד לפני קו המטרה וסדרת הגמר.


ראתה כי כן, העלמה, ויצאה שוב לאירופה, הפעם לטרגוביסטה מרומניה, כדי לשחק בקבוצה בעלת ממון ושאיפות להצליח ברמה האירופית. עושה רושם שזה יהיה הקו המנחה, פחות או יותר, עד לשנים המאוחרות של הקריירה. הבחורה מחפשת אתגרים ואין לה עניין לדשדש כאן. ככה זה היה עד היום, וככה זה אמור להימשך.


בין לבין, אחרי סירוב אחד להגיע לנבחרת ישראל בשל התחייבויות קודמות למרילנד בזמנו, היא התייצבה למשחקי נבחרת העתודה וסיימה במקום הראשון באליפות אירופה בדרג ב' שהתקיימה בליטא אי-אז ב-2005. גם לבוגרות היא הגיעה בסופו של דבר, ונמנתה עם הליידיז של אלי רבי, ששיחקו באליפות אירופה בלטביה. עכשיו, אחרי שבנתה רזומה ארוך כל כך בגיל צעיר, יש לה גם את היקר מכל: ערך ב"זה א-ב של כדורסלע", האנציקלופדיה המתהווה של הכדורסל הישראלי לדורותיו.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
דניאל, מוטי - יד מרדכי
דאוסן, ג'ו - אלוף בגיב אנד גו
דלזל, ג'ון - הוסיף המון
דורי, מרב - כשרונה כה רב
דותן, אסף - שורד, עדיין צף
דרוקר, שרון - יוסיף תואר לארון?
דקל, גרשון - שלא כג'ורדן, צלף בלי להוציא לשון
דורון, שי - בשלוש מלים: שחקנית-שחקנית ודי
דגן, עדני - קרוב של תיוס אדני
דדון, יוסי - אין קשר לבילאפס, צ'ונסי
דירקס, קאמיל - לא כל כך טאוויל
דורסמן, מיקי - שמע על פלאח, שיקי
דניאל, שון - נציג שלישי למשפחה בליגה, לא ראשון
דוידי, דרור - חורך כמו להביור
 
שוטה הנבואה
 
 
אבל כבד
 
 
מי החבוב? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up