נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: רוזן, ג'ף - מבטיח שלא יתחפף

תאור
 

ג'ף רוזן כאן כדי להישאר. זה מה שהוא אומר ואני נוטה להאמין לו, אבל למען הסדר הטוב והיות שאין אזכור לתאריך בקטעים של "זה א-ב של כדורסלע" יצוין בפרוטוקול כי הדברים נכתבים במאי 2010, סיום עונתו השלישית כבעלים של מכבי חיפה. תקופה שבה חיפה התקדמה מהליגה השנייה לראשונה וחוותה על בשרה גמר פיינל פור וגמר גביע המדינה בעונתה הראשונה כעולה חדשה.


האיש חביב, עושה רושם. יהודי מזוקן ומשופם וממושקף וממולח ואפשר לבחור עוד מלים שמתחילות ב-מ' ולנסות לשבץ אותן בהמשך המשפט, ובנוסף לכל זה – ג'ינג'י. ג'ינג'י חזק אפילו. תבינו מה שתבינו.


הוא מרביץ שניים-שלושה ביקורים בעונה ומגיע למשחקי הקבוצה כדי לראות מקרוב מי-מה-מו קורה אצלו בעסק. בסופו של דבר, מדובר באיש עיסקים גם אם השקעותיו הכספיות בכדורסל כאן, כולל הפרויקט שלפיו הפכה הפועל טבעון לסוג של קבוצת בת עבור מכבי חיפה, מגיעות ממקום רגשי. רוזן אוהב ספורט, אוהב גם כדורסל ואוהב את חיפה. וזה נאה כרפאל לפחות.


האיש, יליד ניו יורק, סיים את לימודיו במכללת נורת'איסטרן ובמשך מרבית חייו הבוגרים ועד לפני מספר שנים עמד בראש חברה שייצרה צעצועים, מכשירי כתיבה, דברי אמנות ושאר כהנה וכשמה בניו-ג'רזי-המדינה. חברה-חברה, עם סניפים בשבעים מדינות ומכירות ביותר משלוש מאות מיליוני דולרים מדי שנה.


נכבדו ונעריכו על כך ונבקש, בקטנטנה, איזו תרומה קטנה שתסייע לכדורסלע-האתר להחזיק מעמד לשנים רבות וטובות. מה יש, כדורסלע-האתר הוא לא סוג של שירות לקהילה? שיעזור קצת, שלא נגמור כמו כל ארגוני הצדקה והעמותות ההתנדבותיות שמתקשות לממן את פעילותן.



איפה הייתי לפני בקשת התמיכה המביכה? אהה, בחברה ההיא. אז הוא מכר אותה, כן? ופתח חברה אחרת לשירותים פיננסיים ("טריאנגל", אולי על שם התקפת המשולש של הלייקרס) וכנראה שהרגיש קצת חופשי ונינוח ובעיקר פנוי יותר מבחינת לוח הזמנים, כי לא הרבה לאחר מכן התחלנו לשמוע עליו עושה ככה ועושה אחרת.


בהתחלה הוא הוזכר כמועמד לרכוש את הפועל ת"א. אחר כך נקשר שמו בהקמת ליגת בייסבול בארץ. התברר גם שהחברה שלו נותנת חסות לקבוצת בייסבול בהונג קונג. ובסופו של דבר הוא הפך לבעלים של מכבי חיפה. ככזה הוא גם היה הספונסר של משחקי הבייסבול במכבייה ב-2009.


יצא לו שם של בעלים שבהחלט מגלה נוכחות ועמדה גם בצד המקצועי ולא רק הניהולי-ארגוני, רוצה לדעת בדיוק מה קורה, מציע הצעות, זורק רעיונות וגם דוחף פה ושם להחתמת שחקנים גם אם לא תמיד המאמן סגור עליהם במאתיים אחוז. רוזן אמר בעצמו בכנות מלאה, כי מאמן שרוצה לעבוד תחתיו צריך לדעת כי מדובר בבעל בית פעיל ואקטיבי. האיש רוצה דין וחשבון מפעם לפעם והוא משלם את החשבונות, לך תגיד לו לא.


כך או אחרת, אחרת או כך, ג'ף רוזן מצטרף למילון הערכים של כדורסלע-האתר ובצניעות, אם יורשה לי, זה אחד הדברים היותר חשובים שקרו לו בשנים האחרונות, חצי צעד לפחות לפני רכישת מכבי חיפה. מצד שני, אם לא היה רוכש – איך היה נכנס למילון? נו, לא על כל סימן שאלה צריך לענות.


וולקאם, מיסטר רוזן, לאות העברית ר' בה תשב יחד עם מכובדים דוגמת רוברטס, יוברט; רוט, מורן; רבי, אלי; רודובסקי, ויקה ואחרים.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
רוט, מורן - חרוץ ושקדן
רבי, אלי - מאמן נבחרת ישראלי
רום, גילה - אינה משכונת ממילא
רוברטס, יוברט - הלחין ריבאונדים כמו שוברט
רודובסקי, ויקה - ספק אם מחבבת את קרני, מיקה
רוברטס, ג'רון - בשבילנו הוא ירון
רוזן, ג'ף - מבטיח שלא יתחפף
רוברטס, קלווין - שמע על יאנג, אלווין
רוקני, יריב - וגם יזכה בריבאונד
 
שוטה הנבואה
 
 
אבל כבד
 
 
מי החבוב? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up