נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: שמיר, דן - חרוץ ושקדן

תאור
 

דן שמיר, שלימים זכה כאן לכינוי רו"ח ד. שמיר על שם מראהו הרואה-חשבוני-משהו, ואחר כך גם דן-שקדן, היה ידוע עוד קודם לברדק שנוצר בקיץ 2003 בעיקר בחוגי מחלקות הנוער ובסביבות הפועל ירושלים, שם שימש עוזר מאמן.


ומה קרה בקיץ 2003? על פי הזיכרון ההולך ונחלש, סגר איתו ברמה העקרונית מאמננו האדמוני לשעבר, ארז אדלשטיין, כדי שישמש כעוזרו בהפועל ת"א, אבל הגיח פיני גרשון שחזר לאמן את מכבי ת"א ובפיו הצעה: בוא לעבוד איתי ועם דייויד בלאט, לימים מאמננו הגולה.


שמיר הלך למכבי, אדלשטיין כעס, ומאז ועד היום המאמן הירושלמי נמצא בכותרות באופן כזה או אחר. מה עשה מאז? הווווו, הנה מה עשה מאז: היה שותף לזכייה ההיא ב-2004 בפיינל פור בת"א, ואחר כך גם בפיינל פור במוסקבה 2005, הגיע לעוד פיינל פור גם ב-2006 ואחר כך עזב להפועל ירושלים, ביתו ולא בהכרח מבצרו.


הרו"ח המכובד זכה בשני גביעי מדינה רצופים ב-2007 ו-2008, הישגים מצוינים, כשהוא ייזכר תמיד כמי שהביא לארץ את טרנס מוריס והוביל ביד רמה גם כמה וכמה (וכמה!) שועי עולם דוגמת מריו 'ביג תחת' אוסטין וטימי 'המעלית' באוורס.



את העונה השנייה בירושלים לא שרד והחליט להתפטר במהלכה, אולי כיוון שהתקשה להעביר את המסר. שחקנים זרים רבים שצירף דוגמת ראמל קארי, וויל בליילוק ומרקוס סלוטר, לא ממש מצאו את מקומם תחתיו וחלקם – איך לומר זאת בעדינות – גם לא ממש היו בעניין. אז ד. שמיר הלך.


ובעונה שלאחר מכן הוא כבר מצא עצמו כעוזרו של מאמננו הגולה ברוסיה, עם תקציבי הענק של דינמו מוסקבה וגם עם התספורת הקצוצה, המשקפיים והלפ-טופ הנצחי. מכובד ואף יאה, לא נכחיש זאת.


את עונת 2009/10 עשה בבני השרון ולצד החמצה מתמשכת לאורך כל העונה הסדירה, והשגת מקום (שמיני) בפלייאוף ברגע האחרון, הוא לקח את הקבוצה לחמישה משחקים בסדרת רבע הגמר נגד מכבי ת"א לפני שהפסיד במשחק המכריע בדוחק. בנוסף, זכה באותה עונה גם בתת-התחרות המוקדשת למאמנים מיסודה של 'חביב נולד'. נזכור לו גם זאת לטובה.


רו"ח ד. שמיר הוא גם פרשן כדורסל לעת מצוא באחד מערוצי הטלוויזיה בתשלום, ואת פרשנותו הצנונית המועברת בקולו הצורמני-אך-ענוג אנו מחבבים כאן בנשיאות ובדירקטוריון גם יחד.


ייאמר בהזדמנות זו כי הרו"ח התפרסם גם במוטו החוזר "א-רייט?" שהעביר לחניכיו בפסקי זמן מספר פעמים, כדי לוודא אם הם מבינים את הוראותיו. לימים, אולי בשל חיטוט ממושך של כדורסלע-האתר בעניין הזה, העלים ד. שמיר קריאה זו לחלוטין, ועבר ל"אוקיי?" פשוט, חסר ברק וחסר חן.


נכון ל-2010, מועד כתיבת הערך, שמיר הוא עוזר מאמן נבחרת ישראל לצד עודד קטש ותחת אריק שיבק וכמעט ברור כי יגיע יום והוא יהיה המאמן הראשי.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
שלף, גור - חד הדיבור
שפע, דורון - מכל זווית, מכל שיפוע
ששון, שרון - ושמחה!!
שיבק, אריק - כלל אינו מהורהריק
שוורץ, אורנית - חיפנית או אולי ראשונית?
שיינפלד, ישראל - ביוון הוא אל
שעשוע, עודד - סיפורו מעודד
שארפ, דריק - חבר של קמבל, אריק
שטיינהאור, תומר - עשה לכולם ל"ג בעומר
שטרקמן, חיים - יפים וטובים, יש לו
שלכטר, סטיב - מגיבורי הארכיב
שרף, צביקה - אין קשר למוואדי מאביקה
שניאור, אברהם - אל תלך לשם
שפיר, נעמה - פרויקט בהקמה
שוורץ, שוקי - נעים הליכות אחושלוקי
שמיר, דן - חרוץ ושקדן
שטיין, אלון - מומחה בגלגלון
שלף, עמי (ז"ל) - היה אליל, מה חבל
שרון, שירי - נעים מאוד, כדורסלע, תכירי
שולדברנד, יהונתן - כלל אינו קטן
שוטבין, אנטון - לא פצפונת, גם לא פצפון
שלח, שמעון - לא אימן בטבעון
שגב, איתי - לצפות בו כדאי
 
שוטה הנבואה
 
ארועים לתאריך: 20/04/2024
 
  נרימה כוסית לחיי 
אלברטו הררוס
 
  נרימה כוסית לחיי 
ילנה מקסימוביץ'
 
 
אבל כבד
 
 
מי החבוב? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up