נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: שלף, עמי (ז"ל) - היה אליל, מה חבל

תאור
 

דומה לו או לא דומה? בטח שדומה. עמי שלף ז"ל, אבא של גור ואורי ואלה, נראה כאן בצילום ליד רמי גוט, שערך על שמו כבר קיים ב'זה א-ב של כדורסלע'. בעיניי, גור, יותר מכולם, הכי דומה לו.


שלף האב נולד ב-1936 ונפטר ב-1988. שיחק 56 פעמים בנבחרת ישראל וקלע 147 נקודות. בליגה היו לו 11 עונות, 6 מהן בהפועל גבעת ברנר וחמש נוספות בהפועל ת"א. בסך הכך הוא רשם 190 הופעות ו-2,740 נקודות. הוא הקלע החמישי בטיבו בהיסטורייה של גבעת ברנר בליגת העל אחרי שני הרייסים, גדעון וזאב, ואחרי עודד גינדין ואביגדור מוסקוביץ'.


העונה האחרונה ברזומה, אגב, לא ממש היתה עונה. לא מכיר את הסיפור לפרטי פרטים, אבל תשע שנים אחרי פרישתו שלף רשם משחק או שניים, משהו כזה, כשהוא בן 41, בקבוצה הראשונה שלו, הפועל גבעת ברנר. השנה היתה 1977.


מה גרם לו לחזור לרגע, לא ידוע. ובכל זאת, מי שיודע דבר וחצי דבר בעניין מוזמן ליידע את דירקטוריון כדורסלע ונשפץ את הטקסטל'ה.



גם העונה שלפני כן כבר היתה דרדל'ה למדי ושלף בן ה-33 נכון לאותו זמן קלע בה 19 נקודות בלבד. לפני כן, כאמור וכמובן מהדברים, היה שחקן חשוב מאוד במערך. גבוה, עם מאסה, אפילו כרס קטנה. עניין שבשגרה אצל חלק משחקני הדור ההוא – חיימון שטרקמן, למשל.


שחייה וכדוריד היו ענפים שהכיר מקרוב יען כי עסק גם בהם בתדירות לא נמוכה בכלל, כמו שנהגו לא מעט ספורטאים בתקופה ההיא. ענף אחד לא הספיק להם אז, וטלוויזיה, אינטרנט וטלפונים סלולאריים לא היו. מה עושים? עושים ספורט.


הוא שיחק כסנטר בהפועל גבעת ברנר והפועל תל-אביב. מקורותיי אומרים לי, שגם בהפועל שער הנגב שלא נכללה בליגה הבכירה. בשנות השישים, כשהיה בשיאו, הוא זכה באליפויות עם הפועל תל-אביב והיה שחקן קבוע בסגל הנבחרת. במקביל שימש שלף ז"ל גם כמורה לחינוך גופני בבאר-שבע, ולאחר פרישתו אימן את הפועל פתח-תקווה (היידה!) ואת הפועל תל-אביב.


אחרי שסיים את הקריירה שעל המגרש, פתח בקריירה שמחוץ לו ונשאר בספורט. הוא היה יושב ראש התאחדות הספורט, מנהל אגף הספורט במרכז הפועל ויושב ראש הוועדה המקצועית בהפועל תל-אביב. חבל שלא זכה לראות את גור ממשיך את דרכו ככדורסלן ועולה עליו בכל הקשור לנתוני נקודות והופעות בנבחרת ישראל ובליגה הבכירה; את אורי מנהל ודוחף ומרים את הפועל אוסישקין מעפר ואת אלה מתחתנת עם כדורסלן העבר והמאמן בהווה אורן אהרוני.


הסיבה, אגב, שעמי שלף ז"ל מופיע כאן כערך בלקסיקון ולא בלינק 'לזכרם' היא טכנית בלבד. על פי התקנון והרעיון כולו, בלינק 'לזכרם' מופיעים רק אנשי כדורסל שיצא לי לראות בפעולה. את שלף ז"ל מעולם לא ראיתי משחק ואף פעם לא פגשתי. ובכל זאת, ב-2005, 17 שנים לאחר מותו, הוא נכלל במיזם 'היכל התהילה' שהציג את חמישים הישראלים הטובים ביותר נכון לאותו זמן, ודורג במקום ה-33. כך יאה וכך ראוי.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
שלף, גור - חד הדיבור
שפע, דורון - מכל זווית, מכל שיפוע
ששון, שרון - ושמחה!!
שיבק, אריק - כלל אינו מהורהריק
שוורץ, אורנית - חיפנית או אולי ראשונית?
שיינפלד, ישראל - ביוון הוא אל
שעשוע, עודד - סיפורו מעודד
שארפ, דריק - חבר של קמבל, אריק
שטיינהאור, תומר - עשה לכולם ל"ג בעומר
שטרקמן, חיים - יפים וטובים, יש לו
שלכטר, סטיב - מגיבורי הארכיב
שרף, צביקה - אין קשר למוואדי מאביקה
שניאור, אברהם - אל תלך לשם
שפיר, נעמה - פרויקט בהקמה
שוורץ, שוקי - נעים הליכות אחושלוקי
שמיר, דן - חרוץ ושקדן
שטיין, אלון - מומחה בגלגלון
שלף, עמי (ז"ל) - היה אליל, מה חבל
שרון, שירי - נעים מאוד, כדורסלע, תכירי
שולדברנד, יהונתן - כלל אינו קטן
שוטבין, אנטון - לא פצפונת, גם לא פצפון
שלח, שמעון - לא אימן בטבעון
שגב, איתי - לצפות בו כדאי
 
שוטה הנבואה
 
ארועים לתאריך: 18/04/2024
 
  נרימה כוסית לחיי 
קייס אקרבום
 
 
אבל כבד
 
 
מי החבוב? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up