נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: נוי, טלי - חסידה של הפן המנטלי

תאור
 

טלי נוי משחקת הרבה שנים כדורסל, לא נכחיש זאת. אבל למרות שזכתה באליפויות ובשלל תארים, הישגים ועניינים כאלה ואחרים, רק עכשיו, בדמדומי הקריירה שלה נכון לקיץ 2010, זמן כתיבת הדברים, היא זוכה בהישג הגדול באמת.


מדובר, כמובן, בפרסום ערך על שמה ב'זה א-ב של כדורסלע'. לקסיקון הערכים של הכדורסל הישראלי היושב לבטח בכדורסלע והולך וצומח ומלבלב ומשגשג משבוע לשבוע.


אחרי שזכתה באליפות עם הפועל ת"א ב-2006, קיבלה נשיקה מיצחק לוי, הידוע יותר בכינויו "שחור", כפי שמוכיח כאן צילום מתוך מאגר הצילומים הנשיאותי. היא המשיכה לשתי עונות באליצור רמלה וזכתה שם בשני דאבלים. לאחר מכן, כשהיא בת 33, עברה לשחק אצל העולה החדשה אליצור נתניה כדי לסגור שם שלוש עונות רצופות.


אבל הקריירה שלה מתחילה הרבה-הרבה לפני כן. שמונה עונות היא שיחקה ברמת השרון, לה היא קוראת בית עד היום, והיתה שותפה לאותה עונה זכורה ונהדרת שהסתיימה בגמר גביע רונקטי ובהפסד שם לקבוצה ספרדית. עונה גדולה זו היתה עם מילה ניקוליץ', אנג'לה ארבוטינה, ויקי ג'ונסון, בוני דאב, אלומה גורן, לנה פדולובה, אורנה אוסטפלד כמובן שנמצאת שם כל הזמן ועוד.



ב-2006, אגב, אם כבר מדברים על רמת השרון ושוב מבלבלים את הקוראים עם שינויי כיוון וזמן, היא הדיחה עם הפועל ת"א את אותה רמת השרון בסדרת הטוב מחמישה. אחרי הישג כזה כבר אי-אפשר היה שלא לזכות באליפות. פשוט אי אפשר היה. בין השאר כי דיאנה נולאן ושריל פורד, הזרות של רמת השרון, עשו מיני סבוטאז' לאורנה אוסטפלד, כאשר חוסר האמון בין השחקניות למאמנת נחשף במלוא חומרתו רק לאחר ההדחה.


עברה גם באליצור חולון ובהפועל פ"ת. הרביצה תורה במדי נבחרת ישראל. מעולם לא קלעה יותר מדי נקודות והממוצע העונתי הטוב ביותר שלה הוא 6.7 עם הפועל ת"א. אבל כך או אחרת, אחרת או כך, תמיד הקרינה מנהיגות וניסיון וככל שהתבגרה השתבחה, כך אומרים האומרים, מספרים המספרים וטוענים הטוענים.


ובנימה אישית, לסיום: נוי חולקת תאריך לידה זהה עם רעיית הנשיא, יום וחודש - אם כי לא באותה שנה אלא ארבע שנים מאוחר יותר. למעוניינים לגלות את גילה של גילת, שמה של הרעייה הנחשף כאן לראשונה אך ורק בשל משחק המלים הנאה, סורו נא לבדוק מהו תאריך הלידה של טלי נוי.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
נסים, אפיק - פנה לאפיקים אחרים
נאווי, עמי - יששששש!
נאור, מתן - עונות רבות שמנו נתן
נתן, טל - לעולם אינו מובטל
נברסון, קרל - החתול המקורי
נלסון, קורקי - נט (כדור חוזר)
ניר, יוני - עדיין פלוני, עדיין אלמוני
נוסל, חן - ד. דבורין היה אומר עליה: אכן כי כן
נעימי, יובל - יש לו את זה, אבל
נוי, טלי - חסידה של הפן המנטלי
ניומרק, דייב - לא השתמש באפטרשייב
ניגוט, ג'וש - זרק גם משלוש
 
שוטה הנבואה
 
 
אבל כבד
 
 
מי החבוב? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up