נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: דירקס, קאמיל - לא כל כך טאוויל

תאור
 

במשך שנים שמעתי את השם קאמיל דירקס בהקשרים של מכבי רמת גן, ומיד אחריו צרור אגדות, נצורות ונפלאות. אמרו עליו שהוא אחד השחקנים הטובים ביותר ששיחקו בארץ בשנות השבעים ושבכל טופ 10 אפשרי של תולדות רמת גן יש להזכיר את שמו כאחד מהבכירים.


נו, אז שוכב פה הרבה זמן צילום של קאמיל דירקס (משמאל) ולצידו חיים שטרקמן, רק שאף פעם לא טרחתי לבדוק לעומק מי השחקן בגופיה מספר 5 של רמת גן (ומכנסיים מספר 13, שימו לב).


עד שהגיע היום. צילומי השחקנים בעלי האזרחות הישראלית במאגר התמונות של כדורסלע הולכים ומסתיימים, והחלטתי לבדוק מי האיש. אולי יש פה ישראלי רציני, שאפשר יהיה להכניס אותו למילון הערכים שלנו. בכל זאת, יו נואו, צילום נדיר. הזדמנות לעשות סדר.


סר ש. הרמלין העלה סברה שמדובר בגארד קאמיל דירקס האגדי, האיש אשר ותיקי רמת גן דוגמת נח קליגר וחיים גיל יספרו לכם עליו גדולות ונצורות עד עצם היום הזה. הצילום הועבר במייל אחר כבוד לבעז ינאי האגדי, קורא אדוק של כדורסלע-האתר, ולאחר שעשה את הבדיקות שלו חזר ואישר: האיש בצילום הוא קאמיל דירקס.


נאה, אז יש לנו ערך. ועוד איזה ערך. לא סתם.



לראות אותו, כאמור, לא ראיתי מעולם, אבל מסתובבים כמה וכמה (וכמה!) נתונים וסיפורים על האיש. קודם כל, הוא בלגי שהיה מכוכבי ראסינג מאלין. אחר כך הוא הגיע לישראל והתחתן עם שחקנית בשם ישראלה מלחי, ששיחקה אז במכבי רמת גן ובנבחרת ישראל (8 הופעות, 91 נקודות).


בעקבות הנישואין קיבל דירקס אזרחות ישראלית ומלחי קיבלה אזרחות בלגית. בשלב כלשהו שיחקה גם עבור הנבחרת של בלגיה, כולל משחק נגד נבחרת ישראל בירושלים. היא נפטרה בגיל 50.


בהקשר של קאמיל נהוג לספר את הסיפור המפורסם על סל עצמי מכוון שקלע נגד מכבי ת"א, כדי להשוות את התוצאה במשחק גומלין ב-1968 בגביע אירופה. למה הוא עשה את זה? כי הסל קבע הארכה ונתן סיכוי נוסף, לקבוצה הבלגית שלו, אם כי קלוש, להגיע לפער שהשיגה מכבי במשחק הראשון (16 הפרש). בעקבות המקרה שונו החוקים בכל הנוגע לסלים עצמיים, כדי לא ליצור מצבים שנוגדים את רוח המשחק. אחרי אותו אירוע הוא הורחק לשנה מהופעות בגביע אירופה.


דירקס מדורג עשירי ברשימת קלעי כל הזמנים של מכבי רמת גן עם 1429 נקודות. ב-1972, בגמר גביע המדינה נגד מכבי ת"א (99-108 לת"א) הוא קלע 43 נקודות למפסידים. שיחקו אז ברמת גן לארי גורדון, שקלע 25 נקודות ומגיע לו כאן ערך בפני עצמו, וגם עמיקם ריקלין, גדעון פרייטג (לימים יו"ר הקבוצה) ועוד. שנים רבות מאוד אחרי תהילתו במגרשים, קאמיל דירקס מקבל ערך על שמו בכדורסלע-האתר. לכבוד הוא לנו.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
דניאל, מוטי - יד מרדכי
דאוסן, ג'ו - אלוף בגיב אנד גו
דלזל, ג'ון - הוסיף המון
דורי, מרב - כשרונה כה רב
דותן, אסף - שורד, עדיין צף
דרוקר, שרון - יוסיף תואר לארון?
דקל, גרשון - שלא כג'ורדן, צלף בלי להוציא לשון
דורון, שי - בשלוש מלים: שחקנית-שחקנית ודי
דגן, עדני - קרוב של תיוס אדני
דדון, יוסי - אין קשר לבילאפס, צ'ונסי
דירקס, קאמיל - לא כל כך טאוויל
דורסמן, מיקי - שמע על פלאח, שיקי
דניאל, שון - נציג שלישי למשפחה בליגה, לא ראשון
דוידי, דרור - חורך כמו להביור
 
שוטה הנבואה
 
ארועים לתאריך: 28/03/2024
 
  נרימה כוסית לחיי 
דריק גרווין
 
  נרימה כוסית לחיי 
מאיר טפירו
 
 
אבל כבד
 
 
מי הקבוצה הזו? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up