נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: האוזי, ארט - מעדיף ויזה על ישראכרט

תאור
 

ארט האוזי (יליד 1959, 2.07, בוגר אוניברסיטת קנזס ששיחק תחת טד אואנס, לימים מאמן מכבי ת"א) מסתובב עד היום באזור הקריות. הילדים שלו פה ושנים רבות דהוא עובד כמאמן בחדר כושר ובאונסר במועדונים באזור. נשאר בפינה שלו, לא מתערבב יותר מדי.

בזמנו, כאשר נערך טקס "היכל התהילה" בקיבוץ געש לבחירת 50 השחקנים הישראלים הטובים ביותר, אורגנה במקביל מחווה לכל אותם שחקנים תוצרת חוץ שהם יהודים מלידה או מתאזרחים, שהפכו את ישראל לביתם. כל הניסיונות להביא את האוזי לטקס הזה לא צלחו. כולם הגיעו, חוץ ממנו. כל הניסיונות לשלוח שליחים, להגיע אליו באמצעות קרובי משפחה - הכל נפל.

וזה חבל, כי ארט האוזי היה שחקן-שחקן ובסך הכל רצינו לרומם ולקלס ולהדר את שמו. האיש, טוען סר ש. הרמלין, היה הקירח הראשון שחבש לראשו בנדנה. לי זכורה עוד ראשוניות שלו: לדעתי, הוא היה הכדורסלן הקראטיסט הראשון וחבל שרב"ס, כותב אייטמונים לכדורסלע וגם הקראטיסט הלאומי וקפטן נבחרת ישראל בסדר הזה, צעיר מכדי לזכור.

תנועות חדות היו להאוזי, כמעט כמו קראטיסט, תיפח רוחי ונפשי גם יחד אם אני משקר. היה קצת רובוטי, מאוד שרירי וסטרייט-אהד לגמרי. הכל היה חד, ישר ומהיר כמו קראטיסט שמנופף בזרועותיו. לזכותו יש לומר, שבמקרים רבים הכדורים צללו פנימה.

האוזי שיחק 4 עונות בליגה: 1983/84, 1984/85, 1991/92 ו-1995/96. את שתי הראשונות עשה בהפועל רמת גן שהיתה וואחד קונטנדרית באותם זמנים. בהמשך, שנים רבות אחרי, עשה עוד עונה אחת טובה בבית"ר ת"א והאחרונה שלו, במכבי רמת גן כמתאזרח, כבר היתה פחות טובה. בתקופה הזו כבר היה מבוגר, היה. ובסך הכל מאחוריו 1,141 נקודות.

האוזי שיחק מאוחר יותר גם בליגה השנייה או השלישית עד גיל מאוחר (בית"ר רמלה, מכבי קרית ביאליק ואחרות). הוא גילם את "רודני", תפקיד בלתי נשכח בסרט "אזרח אמריקאי" שביים איתן גרין.

אגב, הסקופון הכי גדול הוא שאנגין עוזארחון, נציג הסיפרה בטורקיה, טוען בכלל ששמו הוא יוזי. איך וכיצד? את השם מאייתים HOUSEY ואוזארחון, שזוכר את הברנש מתקופתו בליגה הטורקית, התעקש בזמנו על כך שהשם הוא יוזי, כמו ביוסטון (HOUSTON). יכול להיות שכל השנים האלה טעינו?

לימים, איפשהו באמצע שנות התשעים, הפך האוזי לבעל אזרחות ישראלית ומהסיבה הזו לבדה הוא משולב כאן, בלינק המשובח 'זה א-ב של כדורסלע'. עוד קודם לכן שיחק שלוש עונות רצופות בין 1985 ל-1988 בליגה הספרדית עם חובנטוד בדאלונה, בראוגן ומנרסה, ועם כל אחת מהן הגיע לפלייאוף. היה אליל: ב-96 משחקים בסך הכל הרביץ 18 נקודות ב-61% מהשדה ו-8.9 ריבאונדים בממוצע.

ב-1982/83 הוא שיחק בבנטון טרוויזו וסגר שם ממוצעים של 11.3 נקודות ו-8.8 ריבאונדים. ב-1988/89 הוא שיחק בגלטסראיי. כל תחנה – תחנה. נרצה מאוד לשמוע את קולו מתישהו.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
הלפרין, יותם - רק החל, איזה נשלם?
הופמן, אברהם - היקר באדם
האוזי, ארט - מעדיף ויזה על ישראכרט
 
שוטה הנבואה
 
 
אבל כבד
 
 
מי החבוב? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up