נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: פרישמן, עמוס - פינת אוסישקין

תאור
 

רכז וסמל בהפועל ת"א, שמשום מה נאלץ להתמודד לאורך כל הקריירה שלו כמעט עם תוויות של לוזר שהודבקו לו. לא היה קשה להיחשב ללוזר אם שיחקת בהפועל ת"א כמו פרישמן, אבל עמוסה, או עמוסל'ה, ואפשר גם סתם עמוס, עשה כל מאמץ כדי להטביע חותמו, איך שאומרים, ושהעוגה תצא יפה וטעימה. לפעמים, מה לעשות, זה לא הלך. טוב, נו, בדרך כלל. לא לפעמים.


היתה לו וואחד צ'אקה לשלוש, רגליים חזקות, קליעה מהמקום עם ניתור טוב, ידע לסחוט עבירות והגיע המון לקו, היה מוסר לא רע. אולי אפילו קצת יותר טוב מזה. תמיד כיבדנו את המאמצים שעשה. פרישמן באמת התאמץ להראות שהוא טוב, שהפועל יכולה, שזה אפשרי. הוא עשה מעל ומעבר על המגרש.



היה בו משהו קצת מריר, ואפשר להבין את זה. לרוץ אחרי מכבי ת"א כל כך הרבה שנים ולא להשיג את המטרה – זה מבאס. ברם אולם, זכה בגביע המדינה ב-1993 וגם זה משהו. לימים עזב את אוסישקין ויצא לשחק בהפועל חולון יחד עם ישראל אלימלך על אותה בלטה (מין מורן רוט וגוני יזרעאלי קדומים, רק הרבה-הרבה יותר אייקונים בכדורסל הישראלי), ואחר כך גם בהפועל גבעתיים. היה דבר כזה. ויש, בעצם, עד היום. עובדה, הוא משמש אחראי מקצועי במחלקת הנוער של המועדון.


אולי כדי להוכיח שהוא לוזר עד הסוף, סיים במקום ה-51 בדירוג השחקנים להיכל התהילה של הישראלים הטובים בכל הזמנים. ההיכל, אם לא הבנתם, מכיל 50 מקומות. עמוסל'ה רגז, כאילו בידינו הדבר ולא בבחירה שמקיפה 170 איש מדובר, והוא החרים את האירוע, הוא החרים. נתקשה לסלוח לו על כך, אם כי נבין זאת. האיש תמיד היה קרוב ולא הלך לו. ודאי מבאס ברמות קשות הוא הדבר.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
פליישר, עפר - Fleisch air ball
פרישמן, עמוס - פינת אוסישקין
פלג, ברק - משורות צה"ל לא חמק
פנאן, מוני - יש אומרים כי היה כל השוני
פניני, גיא - פתלתל כאשמדאי
פופה, קונסטנטין - לא נמוך, גם לא קטין
פרנקו, דני - אין קשר לפרנד, קימאני
פרג, עדי - ספק אם ביקר בנורמנדי
פלח, שיקי - שום קשר לגאליס, ניקי
פליישר, ג'ניפר - לא שמעה על טרי פייר
פדרמן, דייויד - גרסה אינגליזית לדוביד
פורת, אריאל - חי ונושם בעמק יזרעאל
פורת, גור - מעולם לא שיחק בגבת/יגור
 
שוטה הנבואה
 
ארועים לתאריך: 28/03/2024
 
  נרימה כוסית לחיי 
דריק גרווין
 
  נרימה כוסית לחיי 
מאיר טפירו
 
 
אבל כבד
 
 
מי הקבוצה הזו? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up