שלום וגילוי נאות: הריני משתייך לצוות הסטטיסטיקה במלחה הבירה.
בשלהי הרבע השלישי, או שמא תחילתו של הרביעי במשחק על המקום השלישי בווינר הגביע, תקף אותי שעמומון כזה שחיש העליתי על צג לפטופי את דף הבית של אתרך המהולל.
ובעוד הריני מעיין כה וכה בשפע החכמה המוטלת באתרא קדישא שלך, הנני מבחין במוניטור של השידור לשמאלי - שהמצלמה של המשחק מתמקדת על צג הלפטופ שלי להפליא, ולא זאת בלבד אלא עושה קלוז-אפ על הלוגו של האתר!
אפילו אחי הקטין הזדעק לו ממרומי היציע תוך צווחות בנוסח "כדורסלע צולם לטלוויזיה למין מחשבך!" ואכן מה רבה השמחה – כדורסלע-האתר בפריים טיים של ערוץ הספורט!
אשרי שזיכיתי את בני ישראל, ויצאו להם מן הבורות העמוקה אל האור הגדול אשר באתרא קדישא. ובכן זהו סיפורי. חי חידקי שכך הוא.
יאללה ביי וכל הכבוד,
רוני
שמע, לסיפור נאה יותר מזה לא יכולתי לצפות. אכן כי כן, היה אומר על זה ודאי ד. דבורין, סוף-סוף קיבלו שם שכל, בערוץ הספורט, והבינו מה באמת חשוב וכדאי לצלם למען הבא את האור הגדול, כפי שכינית אותו, אל העם היושב בציון.
ערן,
בעקבות יום השנה למותו של קווין מגי שחל בסוף השבוע: המשחק האחרון של מגי במכבי היה ב-14.5.90 מול נבחרת בלגיה. מגי קלע 24 נקודות ב-17 דקות והורחק לאחר שקילל את השופט. אכן כי כן, במשחק האחרון שלו במכבי הורחק קווין מגי. קצת זיכרונות מקווין כאן.
גם הדמות וגם השחקן חסרים.
משה
היי,
אלומה גורן נכנסה ל-א-ב של כדורסל, ובצדק. אבל ישנה עוד א. ג. שאמורה להיכנס גם כן. נו, זאת ששיחקה עם הסרט מסביב לראש. כן, זאת הימנית שדווקא קולעת מצד שמאל של הראש ואיזו יד יש לה. אתה יודע, ההיא ששיחקה עם ענת דרייגור ולימור מזרחי בנבחרת. מי לא מכיר את אורלי גרוסמן? הרי לא נכחיש כי אתה מכיר את הפרסונה אישית וגם אם לא רצית שנחשוב כאילו היא נכנסת בגלל פרוטקציה, הרי ההישגים שלה מדברים בעד עצמם.
נו, אז יאללה, תן לנו עוד א.ג. ב-א-ב.
שהם
אכן כי כן, היכרות אישית וקרובה יש לנשיא הסיפרה ויו"ר הדירקטוריון עם אורלי גרוסמן האגדית מזה שנים רבות. עוד תזכה לערך, אין ספק בכך וספק בכך אין. עניין של זמן ולא יותר.
שלום,
השאלה שלי כזאת: מי החליט בזמנו באירופה לשחק אך ורק עם מספרים בין 4 ל-15? מה הסיבה לכך? הרי ב-NBA משחקים שנים עם מספרים שונים. באירופה התחילו לאפשר שימוש במספרים אחרים גם לפני שנים אחדות. בישראל גם אפשרו את זה תקופה קצרה, עד שהחליטו בצורה תמוהה ומוזרה לחזור למספרים 4 עד 15, כשהשחקן ה-13 מקבל את מספר 21.
אודה לך אם תוכל למצוא הסבר.
תודה מראש
עומר (שעכשיו כבר כותב לך משרלוטסוויל וירג'יניה, ארה"ב)
שאלה יפה שאלת, ואין לי אלא להעביר סוגיה מרתקת זו אל סר ש. הרמלין, אשר אחראי בכדורסלע-האתר על סוגיות מתחום השיפוט והאדמיניסטרציה. הנה תשובתו של הסר:
"ההחלטה לשחק עם 4 עד 15 היתה של פיב"א כמובן, או איך שלא קראו אז לארגון. זה היה מזמן. הסיבה פשוטה מאוד: אלה כל המספרים שהשופטים יכולים לסמן ביד אחת או שתיים במקרה של עבירות אישיות, כאשר במספרי ה"עשרה" יד אחת קמוצה לאגרוף שמסמל את ה-10, והשנייה משלימה ל-11 עד 15.
למה התחילו מ-4? משום ש-1 ו-2 שימשו לסימון נקודות שנקלעו (מהשדה או מהעונשין. קשת השלוש עדיין לא נכנסה לשימוש), ו-3 שימש לסימון הפרה של שלוש שניות.
היום כבר ברור שאפשר לשחק עם כל מספר (מקסימום השופט נאלץ לסמן פעמיים בשתי ידיים, למשל במקרה שהשחקן שביצע את העבירה לובש 78), אבל בארץ, כמו שציינת - חזרו לשורשים".
כבוד נשיא הסיפרה, נתינים נכבדים!
בזה הרגע סיימתי לצפות במשחק חצי גמר הפלייאוף בין מכבי להפועל ת"א מעונת 1994/95 ובו קיוויתי לתפוס רגע נדיר ויקר מפז - עפר פליישר על קו העונשין, יען כי הנשיא ברוב הדרו ציין כי חשוב ואף רצוי לדייק בפרטים בכל הקשור לעדכון רשימותיו במדור "כל הדרך אל הקו".
ברור ונהיר שהצפייה נעשתה על אחריותו של עבדכם הנאמן בפרט, וכמובן שהרגע הנדיר והיקר מפז לא הגיע כלל. לעומת זאת, המשחק עצמו העלה בי רגשות נוסטלגיים לא לגבי התוצאה (מכבי) ולא לגבי המשחק הספציפי אלא לגבי אז ועכשיו ולכן החלטתי לשתף.
כאמור, לפני 14 שנים, המשחק שוחק בשתי מחציות. את השידור מובילים כבר אז שלח ורם ויץ, לא יאמן. קצורין וישכיל חמושים בבלייזרים בצד של מכבי, יאיר שרון (מי? איפה? מה קרה מאז?) מתוחזק בשאול איזנברג מצד האדומים.
הזמנים הם זמני שני הזרים בלבד והמצ'-אפס מאלפים: מכבי עולה עם גודס, ג'מצ'י, קולמן, צ'ורה בגרסה הראשונית והנפלד. הפועל מגיבה עם גלעד כץ, ארדיטי, מילטון ואגנר, באק ג'ונסון ופליישר.
מהספסל של מכבי עולים אלימלך, ג'ף קנט ומוטי דניאל. הפועל עם ג'יימס טרי ומי אם לא חביבנו מאיר טפ-הירו. יא אולוהים! הילד רק בן 19, בלורית מלוא הראש ותואר אחד כבר יש לו בכיס ( גביע המדינה לנוער).
הילד נכנס לראשונה לקראת סיום המחצית במיוחד כדי לרדוף אחרי ג'מצ'י, ולדאוג שזה לא יבצע את אחד מתרגילי הצעד וחצי לרוחב שהיה כה מוכשר בהם. במחצית השנייה מאירק'ה-שלנו כבר נכנס 9 דקות לסיום כדי לתת מנוחה ליד שמאל של גלעד כץ (כי הרי ידוע היה לכל בר דעת, שמר כץ שונא יד ימינו הוא).
טפירו משתלב בהצלחה בהתקפה ומנסה לא להפריע לקרב האימים בין ארדיטי לדניאל. בין שלשה של ג'ונסון לשלשה של נוריס המשחק הולך ומתקרב לסיומו. מכבי מובילה בנקודה שניות לסיום. גודס עם הכדור למכבי, טפירו שומר עליו, שולח יד וכמעט חוטף את הכדור אבל גודס מתאושש, מסירה לא מוצלחת פנימה והכדור עובר להפועל.
טפירו מוביל ומוצא את טרי לשלשה פנויה, החטאה, טפירו לוקח את הכדור החוזר. נשארה שנייה על השעון ומתחת לסל הגיבור הקשוח מחטיא זריקה קלה, קרש-סל לניצחון. אבוי, כמה חבל. ללמדנו שלא כל האגדות מתחילות ככאלה, ולפני כל הצלחה ישנו לעיתים גם כשלון.
שלומות ונצורות
איתי
קודם כל, אני רוצה להודות לך על הרצון הטוב לסייע לאיסוף חומרים ל"כל הדרך אל הקו". לא פשוט לאתר זריקות עונשין מוזרות, אגב. אפשר לפעמים לראות משחק שלם מבלי שיהיה אף שחקן חריג או חורג במידה כזו או אחרת מהסטנדרט. אבל אל לנו להתייאש, עוד נמלא את הלינק בשמות רבים ומגוונים עם הזמן. מקווה בכל זאת לקבל ממך שמות ופירוט מדויק בהמשך.
עשית לי חשק עם התיאור המדוקדק הזה של הדרבי מאמצע התשעים. יפים היו הימים ההם עת שערו של מולי קצורין היה עדיין שחורו ושיערי גם, בטרם זרקה בו שיבה. שמות מופתיים הבאת כאן, כולל אזכור מדויק לצעד וחצי לרוחב של ג'מצ'י, תנועה שהיתה שלו ורק שלו והיה בה אמן מדופלם- נתקשה להכחיש זאת.
לא זוכר את הדרבי ההוא שבו מאירק'ה החטיא אפשרות לניצחון מתחת לסל (אם כי קשבנו, אורי סביר, מעדכן שמדובר במשחק מספר שתיים בחצי גמר הפלייאוף, כחודש אחרי אותו דרבי הוא ניצח טפירו מסל בשניית הסיום באוסישקין).
5 גולד הוא כמו גלולה אסור מבחינתי. אם אתחבר גם לזה, לא יישאר לי אפילו ערב אחד נקי מכדורסל וגם לא מעט הטניס שאני עוד מצליח לצרוך פה ושם ביורוספורט וב-ESPN. אבל נשמע יופי. באמת שנשמע יופי. תודה.
ועד כאן להפעם מהדורת שאלותשובות.
עוד אחת תגיע יותר מהר מאשר אתם חושבים.
בוקר צח, צהריים זכים וערב נינוח במיוחד.