שלומות, נצורות כבוד ויקר, לנשיא, לדירקטוריון ולשאר נתיני הכדורסלע.
בהמשך לנושא הפרשנות שעלה כאן לאחרונה (לביא, אדלשטיין, סהר) יש לי תוספת משלי לעניין.
לטעמי, רוב הפרשנויות פשוט לא מעניינות. כלומר, במהלך המשחק זה עוד סביר, אבל לפני ואחרי, רובם לא אומרים כלום ושום דבר. כלומר, טריליון ערוצי תקשורת (טוב, שניים וחצי ערוצי טלוויזיה, קצת יותר תחנות רדיו, חמישה וחצי עיתונים ועוד ארבעה וחצי ערוצי אינטרנט) ואין שום דבר חדש מתחת ומעל השמש. אז אתמול ירד לי האסימון. פשוט כולם עובדים אצל כולם, וכולם עובדים עם כולם, וכולם עובדים על כולם.
עפר שלח ואביב לביא מופיעים בערוץ 5 וגם כותבים במעריב, שמצידו ממחזר את חומריו גם לנייר וגם למסך. רסקין מופיע ב-5 ומדבר גם ברדיו, כך גם קופמן, אך הוא כותב גם ברכבון. חברם ל-5, מליניאק, כותב לעיתון שהיתה לו מדינה ומדבר גם ברדיו.
אלי סהר, חדש ב-5, ותיק ב-1 וכותב באיזה רכבון. ערן סלע כותב ב-ONE וגם מופיע שם, וכותב בעיתון שחושב שהמדינה שלו, ובמגזין לגברים, מדבר ברדיו וכותב ללא פוליטיקה באתר שיש לו ממלכה. בורוביץ' וגורן כותבים ב-5 לאחר שכתבו בעיתון שחושב שגונבים לו את המדינה.
כדי שנרגיש אקולוגיים לגמרי, ערוץ 5 הפך לשוק קח-תן של פרשנים מאמנים כפי שכבר דובר פה (פיני למכבי, אדלשטיין לירושלים, קטש וצביקה למכבי, אפי למכבי) וגם כיום קטש מפרשן את מכבי ביום ה' ומשחק מולה ביום א'.
בקיצור, רוב מה שמוגש לנו היום כל כך מיותר, שזה כמו לאכול במקדולנד'ס בערב אחרי שעשית על האש בצהריים.
יותם, איש באר שבע לשעבר
הווווווו, איזו מתקפה נחתה עלינו. מאיפה זה בא, חבוב?
ריישית כל, קבל נא מספר עדכונים קלים: א. מליניאק, נדמה לי, על אף שאינני אביב לביא, כבר לא מופיע בערוץ הספורט. גורן לא כותב עוד באתר של אותו ערוץ. שלח עושה, זה הרושם, לפחות עוד חמישה דברים ואני, אם כבר הזכרת, כותב גם ב"מקור ראשון" וקבל עדכון: עובד עכשיו על יומן כדורסל חדש, שנה תשיעית ברציפות. הוריי, הידד. ותן מלה גם לחברים אבי סגל וירון טלפז, בטח שכחת ושכחתי גם אחרים.
לענייננו: אני ממש לא רואה בעיה בזה שאנשים עובדים ביותר ממקום עבודה אחד. מדובר בחבורה מצומצמת יחסית של אנשי מקצוע, ותיקים מאוד ברובם, שכנראה הצליחו להוכיח את עצמם לאורך השנים ויש להם ביקוש. החבורה עצמה לא מאוד התרחבה עם השנים, ולעומת זאת גדל מאוד מספר כלי התקשורת.
אני גם חושב שאין בעיה עם הפרשנויות. לא אלה שלפני, לא אלה שאחרי ולא אלה בזמן. יש בעיה עקרונית עם השפע הזה, והעסק הפך להיות קצת בסופרמרקט: הלקוחות הם אלה שאמורים להרגיל את עצמם לסיטואציה, ולאו דווקא אלה שמוכרים.
זו העבודה של הכותבים והפרשנים. זו העבודה שלהם. תקשורת מסקרת אירועים לפני, בזמן ואחרי. עיתונות הספורט לא שונה בכך.
אם אתה מרגיש שיש לך יותר מדי מזה וכבר לא נחוץ לך כל כך הרבה מלל, הסברים ופענוחים כאלה ואחרים, אחת משתיים: או שפשוט תדיר רגליך מהעניין ותתעלם, או שתבחר לך את האחד-שניים שכן מתאימים לך, שכן נראים לך, שכן מצליחים לעורר בך עניין מסוים.
להבדיל, כשאני הולך לקנות רסק עגבניות בסופרמרקט הסמוך, אף כי נשיא אני, בדרך כלל אבחר תמיד את אותו רסק מאותה חברה בעיניים עצומות ובלי לחשוב פעמיים. רסק שכבר הוכיח את עצמו בעבר, היה טעים ומתאים לי. יכול להיות שפעם בכמה שבועות או חודשים אשים לב פתאום שקיימים עוד חמישה סוגים שונים ואחליט לנסות. אולי אפילו אחליף את ההרגל בעקבות אותו ניסיון. אבל השורה התחתונה היא שהבחירה היא שלי. לכל אחד ריח, טעם ואפיון מעט שונה מהאחר, אבל אני בוחר את זה שמתאים לי.
לדעתי, זה מה שאתה אמור לעשות בעניין הפרשנויות והפרשנים, אם כדורסל באמת מדבר אליך.
אגב, להבדיל ממך, אני חושב שיש היום הרבה יותר אופציות חדשות ומעניינות מאשר פעם. תוכנית כדורסל נטו כמו חמישיות, למשל, שרצה כבר הרבה שנים, או אתרי כדורסל ובלוגים למיניהם, או תוכנית האולפן הקצרה שלנו ב-ONE. שלא לדבר על שפע השידורים החיים מהארץ, מאירופה, מה-NBA ובעקבותיהם, כמובן, עוד ועוד דיווחים ועוד ועוד פרשנויות.
פעם אלה היו דברים שיכולת רק לחלום עליהם כאוהד כדורסל והיית מסתפק בעמוד שהיה מספק לך העיתון היומי; בכמה מלים בפינות הספורט ברדיו ובתקצירים ממשחק ורבע בליגה שהוגשו בערוץ הראשון.
בקיצור, אני חושב שהבעיה, אם בכלל אפשר להגדיר אותה ככזו מבחינת האוהד הממוצע, טמונה בשפע. השאלה היא איך אתה ניגש לזה: בלב רחב ובפיזוז קל ונעים, כאילו נכנסת לסופרמרקט ממוזג היטב ביום קיץ חם ומחליט לבלות לך בכיף בין שורות המדפים; או נכנס ואומר לעצמך: 'אוף, שוב ייקח לי 10 דקות למצוא בסופרמרקט הענק הזה את הבקבוקון הקטן של התמצית וניל, שלא לדבר על שאר הרשימה הארוכה שלי'.
שלומות ונצורות בשלב זה.