אחת לתקופה יש לי תלונה צרכנית. כדורסלע-האתר, כידוע, הוא אתר כדורסל בבסיסו, אבל הוא משמש גם אכסניה הולמת לשאר ענייני דיומא ודלילא. משפחה, ביקורת טלוויזיה, ביקורת קולנוע, הופעות מוזיקליות, ביקורת מסעדות אפילו, מה שתרצו. לפיכך, אפשר להתלונן פה בכיף. אפשר כל דבר, כמעט. אפשר גם לשבח.
אתמהה, אם כן, ממושכות ונואשות מדוע בחברות גדולות כמו "הוט", למשל, בכל שעה שבה מתקשרים למוקד או שירות הלקוחות או איך שזה נקרא, מיידית קופץ התקליט שמתריע ומזהיר ומודיע, כמעט מאיים: "זמן ההמתנה ארוך מהרגיל".
הוא ארוך מהרגיל בשעה 15.55, הוא ארוך מהרגיל ב-12.06, הוא ארוך מהרגיל ב-9.03. הוא ארוך מהרגיל תמיד, עושה רושם. תיפח נפשי, דובר אמת הנני. ניסיתי בעצמי. כדי לוודא שאני שפוי, או לחילופין שומע טוב הן באוזן ימין והן באוזן שמאל, ארבתי למוקד הלקוחות על הבוקר ביום ששי. בזמן תחילת השירות, שעה שאנשים עוד לא חושבים "הוט" בכלל, ממש על הדקה, התקשרתי. נחשו מה היתה ההודעה.
אז ככה: אם זמן ההמתנה ארוך מהרגיל בכל פעם שמתקשרים, הרגיל הקודם הוא כבר לא הסטנדרט. האין זאת?
הרגיל כבר אינו רגיל, יען כי הוא תמיד ארוך מהרגיל. האין זאת?
לפיכך, ומשום כך, ועל סמך הדברים ובעקבותיהם - אולי הגיע הזמן לשנות את ההגדרות ולהציב גבולות חדשים ונורמות אחרות לזמני המתנה.
ולו רק כדי שלא נשמע עוד את תקליט ההתנצלות מראש הזה, שספק אם מאחוריו עומד משהו באמת. ארוך מהרגיל? כל הזמן? בכל פעם שהתקשרתי? אולי הגיע הזמן להעסיק עוד כמה וכמה (וכמה!) מוקדנים שיענו לטלפונים, לא?
על זה נאמר בושה, חרפה וכלימה. על זה גם נאמר נשבר הזובון. כדורסלע-האתר, המשרת את העם לאורך כל ימות השנה בענווה ובששוווווון - ושמחה, לא יהסס להביע ביקורת ומחאה גם בעניינים שאינם תלויי כדורסל.
אגב, באותה נשימה אני רוצה לשבח עד מאוד ועד בלי די ועד אין קץ את "איגוד ישיר", מוקד שירותי בנקאות שבו, איכשהו, אני תמיד ראשון. מקסימום שני.
תמיד.
תיפח רוחי, כמו מלך הנני שם. ממש אצים לשרת אותי. לא אדחה זאת.
מעולם לא נתקלתי שם בהודעה שאומרת שזמן ההמתנה ארוך מהרגיל. יכול להיות שמספר הלקוחות של בנק איגוד קטן משל הוט, כן? ובכל זאת, תודעת שירות מושלם צריכה להיחשב כמשימה בעדיפות עליונה גם אצל הגדולים, לא רק אצל הקטנים.
בעצם, אם אני כבר בשוונג – אז יש עוד. ועוד איך.
ברצוני, כנשיא המוסד הזה, להעביר ביקורת חריפה גם נגד מתווכת דירות אחת הפועלת באזור רמת גן-העיר, נעשה לה ג'סטה ולא נפרסם את שמה, שחצתה גבולות, חצתה. ואני לא מתכוון שהתחילה להציע דירות גם בפתח תקווה.
לא רק שהיא, כמתווכת, פרסמה מודעה בסקציה שמוקדשת לדירות ללא עמלת תיווך באתר השגיב "יד 2", היא גם עשתה סלט שלם מהנתונים והביאה אותי לנרבוזה רצינית ביותר.
והרי אני איש רגוע ורודף שלום בדרך כלל. נוח לבריות, אין לי תיק פלילי, לא הואשמתי במרמה ונוכלות ומעולם אף לא שדדתי זקנות בכיכר מלכי ישראל כפי שעשה דובי גל בחסמב"ה ונערי ההפקר אי-אז בימים.
מה עשתה המתווכת?
מסתבר שבבניין מסוים אשר ברמת גן-העיר היא מחזיקה במספר דירות שאותן היא מנסה לשווק ולמכור. הלכה ופרסמה במודעה אחת את המחיר הנמוך ביותר מביניהן, ולצד זה את השטח הגדול ביותר מביניהן, ובנוסף גם את הדירה בעלת מספר החדרים הגדול ביותר שנמצאת, כביכול, באחת הקומות הגבוהות הנחשבות ליקרות יותר.
כביכול, מציאה, פחות או יותר (יען כי במחירים של היום אין מציאות).
בפועל, לא דובים ולא זבובים.
לפי הנוסח שפורסם, אין סיכוי לדעת שמדובר במבחר דירות שהיא מציעה, אלא בדירה ספציפית אחת. והיא זו שהביאה אותי ליצור קשר מכלתחילה.
אלא מה - המחיר הנמוך ביותר שאותו ציינה, לא שייך כמובן לדירה הגדולה ביותר מבחינת מספר החדרים והשטח, אלא לדירה הקטנה ביותר שנמצאת בבניין. וזו, מה לעשות, כלל לא מתאימה לצרכי המשפחה הנשיאותית ברוכת הילדים. ובשמותיהם המדויקים: איתי סלע הפלאי, נגה סלע חסרת התקדים ותומרינגו סטאר סלע.
בקיצור, הטעייה מוחלטת.
ובאריכות, שתלך לפיייי קיבינימט היא והדירות שלה.
באופן חסר תקדים וחריף במיוחד, ובניגוד לאופיי שואף הנינוחות, נוחיות ונוחות, הרביצותי בה דברי תורה שוב ושוב, לאחר שהתבררו הדברים עת הגעתי למקום לעת ערב. כה נרגז הייתי, עד שאפילו רעיית הנשיא התפלאה לנוכח התגובה.
ואני אומר, בהתחשב בזה שהיו שם עוד ארבעה זוגות במקביל, ובכך שלא היה מזגן בשיא החום, ובכך שבדירות שרצתה להראות לא היה חשמל והעלטה החלה לרדת על כולנו מפאת השעה המתאחרת, שהיא יצאה בזול.
בזול, בחיי. בניגוד מוחלט למחירי הדירות שהיא מציעה.
660 גרם טקסט בלי אף מלה על כדורסל. כי לפעמים אין ברירה, ומישהו הרי צריך לייצג את העם.