גם היום, מרחק לא מעט שנים מהתפרקות משינה, רוב השירים של הלהקה הזו רלוונטיים לחלוטין. גם המוזיקה, גם הלחנים המוזרים לפעמים. הכל עדיין עובד בזמן שהלהקה מופיעה פה ושם ובארה"ב לפני קהל של עשרות אלפים, כמו שקראתי איפה שהוא לאחרונה.
אתמול שמעתי את "אחכה לך בשדות" למלים של יובל בנאי ושלומי ברכה. ואת קולו של יובל בנאי הפלאי, האיש שהכי חסר לי במוסיקה העברית, אני חושב. לא זמר במובן הקלאסי, יובל. בטח לא פרפורמר גדול, אבל הגנים של המשפחה יושבים עליו טוב והוא, יש להניח, מערב בהם הרבה תכונות אישיות.
"קייטרינג בשש?" לא הבנתי מעולם.
ואת מי הוא מקלל "שילכו לעזאזל?" אין לי מושג.
"יש שדות כותנה ויש גם שדות ייאוש?".
והרי כותב מופלא הוא בנאי זה.
והאמת היא שלקח לי זמן לעכל את השיר הזה. לא זיהיתי את המצוינות שבו בשמיעה ראשונה, גם לא בשנייה. היום אני חושב שהוא כמעט-גאוני.
הצליל של משינה, שפעם הושווה לזה של מדנס האנגלית, מאוד ייחודי ומחפה על זרימת מלים לא תמיד מוגדרת ובעל כיוון ברור. רק מישהו מאוד חופשי, מאוד בלתי עצור, בניגוד אולי לתדמיתו החיצונית, יכול להתרווח לאחור עם אהההההההה וליצור חיבור כל כך טבעי מצד אחד, וכל כך ולא צפוי מצד שני, עם המלה אחכה (לך בשדות).
היא אמרה אצלי זה יהיה נחמד
טשרניחובסקי שש שעה חמש רק תבוא לבד
אני לא מוצא, אני לא מוצא
התיאור שלך לוטה בערפל לא צריך להתנצל
אחכה לך בשדות
כן, כן העיר גדולה, וזה אותי מרשים
אך לחצות אותה זה כמו לחרוש בשדה מוקשים
ואני רוצה, ואני רוצה
לחבק אותך חזק בזרועותיי, אם תרצי לבוא אלי
אהההההה אחכה לך בשדות
שינוי הכיוון והגוון במוזיקה לקראת הפזמון מאוד בולטים כאן.
בטח אחד הפזמונים הטובים והמגוונים ביותר שאני מכיר. זה מתחיל מכאן:
קייטרינג בשש רוח נעימה
לך בשיער פורמת קשר
תאהבי אותי פעם אחת
תאהבי אותי פעם שניה
תראי הכל יהיה בסדר
יש שדות כותנה ויש גם שדות ייאוש
ולמצוא אותך זה כמו לקצור בשדה נטוש
אני מתייאש, אני מתייאש
אז אני מביט בעיר ומקלל שילכו לעזאזל
אחכה לך בשדות
והנה הוא שוב, הפזמון המנצח.
קייטרינג בשש רוח נעימה
לך בשיער פורמת קשר
תאהבי אותי פעם אחת
פעם שנייה
תראי הכל יהיה בסדר
אחכה לך בשדות...
www.mashina.com
תקדישו כמה דקות, אתר מעניין.