|
|
|
|
|
|
הוא עוד יפגוש אותנו בסיבוב |
עדי קיסן מסנגר במייל מפורט על אחד האנשים הכי מושמצים ומוכפשים בכדורסל שלנו העונה, מר וויל ביינום הצעיר. להלן נימוקיו וטענותיו. |
4/3/2007 |
|
|
במשך שבוע אני שובר את הראש, מנסה לחשוב על טיעון המפתח בנאום הארוך שמטרתו לסנגר על וויל ביינום. הפתרון הקל הגיע במשחק מול המהגרים האמריקניים של פו-אורטז, וביינום עשה מעשה אברבוך וקפץ לשחקים כדי להחזיר את הצרפתים למקום שמהם הם באו.
יכולתי לבנות את כל הטיעונים שלי על האתלטיות. אבל התכנסנו כאן כדי לחצוב את הקיר עם הראש. ממש כמו מושא הכתבה. ביינום לא עושה את הדברים פשוטים יותר עבורו. על פניו יש לו את התכונה היחידה שיכולה להפיל את הקהל הצהוב בקסמיו - וירטואוזיות חסרת גבולות. וזה כל מה שצריך בשביל קהל עם הבנת כדורסל מוגבלת כמו הכישרון הגולמי של משה יעקוסי. הטבעה שלו עם מעוף מרשים מקפיצה את כל הקהל. חדירה לסל שבמהלכה הוא משכיב את חמישיית הצוררים בקבוצה הנגדית, יכולה להעיף את הגג המשופץ של יד אליהו.
ובכל זאת, כשמדברים על ביינום יוצרים שיחה על דבר מאוד מיוחד. כישרון אין קץ שהתחבא בתוך שריר ענקי בגובה של 180 סנטימטרים. פלוס או מינוס. עם נעליים או בלי. המגבלות היחידות שלו הם בראש. ובתחום הזה יש חשיבות ענקית לקהל. או לציפיות שתולים בו.
אז למה הקהל לא אוהב אותו? אולי שם המשפחה שלו לא מתלבש על אחד משלושת הלחנים השחוקים יותר מרשימת ההשמעה של תחנת הרדיו הצבאית שלנו. אולי מאשימים אותו בהפסד כזה או אחר. ואולי, ואני הייתי מהמר על הבית שלי שזו האופציה הנכונה, הוא נפל על הסיטואציה הכי מסריחה שאפשר להיקלע אליה.
הוא מגיע לקבוצה שבעשור האחרון הפכה למה שראשיה חשבו שהיא, והיא מעולם לא הייתה. תוך שנתיים היא איבדה את הכוכבים שגרמו לשושלת לנצוץ באור של כדורסל סוחף. תראו מה קרה לתפוסה של היונייטד סנטר בשיקגו כשג'ורדן והאף של סקוטי פיפן הזדכו על קרני השור. עכשיו כשהטריו מייסיאו, איי.פי. ושרונאס, לא פה, הקבוצה חוזרת למימדיה הטבעיים.
בואו לא נשכח גם שהיתה מלחמה. יותר נכון את האליבי המושלם שספאחיה קיבל בעקבותיה. התירוץ השליף ביותר לכל קושי העונה היה "לא לשחקנים הללו פיללנו". זה די דומה להורים שאומרים לבן שהם קיפחו, שהוא לא יותר מאשר תאונה בפס הייצור של דורקס.
אם זה לא מספיק, ביינום עוד צריך להתמודד עם הקהל הכי מעצבן באירופה. רבבת אוהדי הצלחות שלא פוחדים לשרוק בוז אפילו אחרי ניצחון. עכשיו, אתם צריכים להבין ששריקה לא במקום יכולה לקבור בנאדם. גם הוא גדל בשכונה שבה "לחטוף כדור" מקבל משמעות אחרת מאשר על מגרש הכדורסל.
חוסר אמון הופך באופן די טבעי לנבואה שתגשים את עצמה וגרוע מזה, תגרום לשחקן להסס. ובשביל כדורסלן, או כל ספורטאי למעשה, ההיסוס הוא גזר דין מוות. הקליעה צריכה להיות אוטומטית, המסירה צריכה לבוא מתוך תיאום עיוור ולא בגלל חשיבה בסגנון "אוקיי יש סבירות של פחות מ-50 אחוזים שאני קולע עכשיו, אז אני פשוט אמסור לשארפ שקולע 3 מתוך 4 זריקות".
האחרון שהיה תקוע בסיטואציה הזו הוא בנו אודריך, שאמנם יושב הרבה על הספסל בסן אנטוניו, אבל הוא יכול ללטף את טבעת האליפות שלו, בתקווה שג'יני ייצא ממנה. גם בנו הפך למטרה נוחה לחצי ביקורת. למרות שהעונה שלו הייתה סבירה. מתחת לציפיות, אבל בהחלט סבירה.
כל אלו הן לא באמת סיבות לאהוב את ביינום. מקסימום לרכוש לו אמפטיה. וזה כל מה שחסר לו, לדעתי. ממש כמו אודריך, אלוף ה-NBA. תראו את הגבהים אליהם הגיע הסלובני החביב ברגע שנפטר מחוסר האמון של האוהדים שלו. התאוששות מרשימה שכולם כבר יודעים איפה היא נגמרה.
לכן אני אומר, בואו נלטף את האתלט הגדול שנפלה בידינו הזכות לצפות בו. נדרבן אותו להשקיע עוד טיפת זיעה בקפיצה לפרקט. אם לא בשביל החוזה, אז בשביל הקהל. מה יש להפסיד? פריקת זעם זה נחמד, אבל העידוד לשחקן לא יכול להזיק. להפך, יכול להחזיר לו את הביטחון בחושי הכדורסל וההתמצאות על הפרקט.
אפשר להתעלות מעל הביקורת של אנשים כאלו או אחרים. שגם הם שבויים בדימוי "הנשכני" שלהם. כן אני מדבר על רון קופמן הכה-קריקטורי. כל אלו ששוכחים שיש גם תחום אפור בין הצלחה סנסציונית לכישלון קשה. כשנעים בין קיצוניות אחת לשנייה, בדרך כלל גומרים עם כותנת מחוברת שרוולים.
אם אני עוצם את העיניים לשניות ספורות ומפליג על כנפי הדמיון, זה מה שאני רואה: רופאיו של ספאחיה מצווים עליו מנוחה ארוכת טווח. המאמן החדש בונה את הקבוצה מחדש. ביינום מגיע לקבוצה איטלקית שבה אין כבר ציפיות. כי הרי בשנים האחרונות הכדורסל באיטליה ממשיך לנוע רק מכוח האינרציה. אותה בולוניה, רומא או קבוצת דרג שני מוגרלת לבית של מכבי, ביינום עושה בית ספר לירטין. שמעון מזרחי תופס את הראש ודייויד פדרמן מתנחם בשוקולדה. האיטלקית שלו תעשה עונה מכובדת והוא יזכה לשלל מחמאות. ולמקרה שלא שמתם לב, הדרך מאיטליה לליגה שמקדשת אינדיווידואליזם קל לשיווק, היא קצרה לאללה.
|
|
|
|
|
|
|
|