עומאר בורחאס - נציג הסיפרה בחולון ופרבריה


אין לו כל קשר לעומאר סניד, גם לא לסופר המקסיקני הנושא אף הוא שם זה. את שמו האמיתי לא נגלה לעולם. בורחאס הוא בולס הבורקסים השמנוניים הגדול ביותר בנשיאות סיפרה בסלע וכרסו הולכת לפניו אם ירצה ואם לא. פעם, בהתמודדות ראש בראש מול דנגור, ניצח בורחאס כשזלל 28 בורקסים עם גבינה בתוך 4 דקות. דנגור דחס 18 בלבד. שאריות על פיו, נהם דנגור כי אינו מרים ידיים וכעת יש לעבור לבורקס תרד. גם כאן עשה לו בורחאס בית ספר, ודפק 13 בשתי דקות ועשרים שניות, מול דנגור שהתמוטט ואחז בבטנו לאחר הבורקס הששי. מאז ועד היום הזה ממש, אין איש שקורא תגר על עומאר בורחאס ומעמדו בנשיאות, לפחות בכל הקשור לזלילה ובליסה, איתן כמו אורבך. וזאת על אף שחלקה של הפועל חולון בצמרת הכדורסל הישראלי קטן מאוד עם השנים.

היו ימים בהם העביר בורחאס לישיבות הנשיאות סיפורים מאלפים על אודות חולוניה, העיר והקבוצה, והקשבנו להם קשב רב. לשיאו הגיע בתקופת נחום מנבר, שרכש את הקבוצה ופיתה את גדולי כוכבי הליגה באותם זמנים, עדי גורדון, תומר שטיינהאור, דורון שפע ובראשם השריף האלמותי דייויד ת'רדקיל, ללבוש סגול-צהוב ולהפוך לחולונים.

אבל עברו שנים רבות מאז ובתקופה האחרונה מסתכמת תרומתו של בורחאס בעריכת תפריט מגוון על שולחנות הנשיאות. הוא זה שהחדיר לראשונה את הנוהג לגוון את זלילת הבורקסים בפסטרמה טרייה ובזכותו עלו גם הרוגעלעך על שולחננו. שמן, שמן מאוד בורחאס עם השנים מאכילת הבורקסים נוטפי השומן. צימח פימה וכרס, אך אינו מסתיר זאת. להיפך, משנה לשנה הוא רק משתבח. כרסו תופחת ופימתו כפולה, כך נדמה, לעומת מימדיה בעבר. משמניו נעלמים באחת מעינינו כשהוא מניח על שולחננו סקופ ספרתי מיוחד, או סיפור נאה מחולון וסביבותיה. גם כיום, על אף הכל, נציג ותיק זה נחשב לאחד מבכירי החברים בנשיאות הסיפרה.

 
 
 
 
Powered By Art-Up