האריס ברקיץ'
תאריך לידה: 24/07/1974
תאריך פטירה: 15/12/2000


האריס ברקיץ', גארד סרבי מוכשר מאוד, נורה ונהרג רק מספר ימים לאחר מכן כשהוא נלחם על חייו בבית החולים. אני זוכר אותו בעיקר מהופעות עם בודוצ'נוסט בעונת 1999/00 ביורוליג, וגם, נדמה לי, ממשחק בארץ נגד בני-הרצליה בתקופה שאמיר כץ עוד שיחק.


ברקיץ' היה שחקן נבחרת הקדטים והעתודה של יוגוסלביה, הופיע מעט גם בנבחרת הבוגרת שיחק בפרטיזן בין 1993 ל-1999 ואחר כך עבר לעונה האחרונה בקריירה שלו עם בודוצ'נוסט. הוא היה גארד גבוה (1.98), יליד סראייבו, והזכיר לפעמים את פרדראג דנילוביץ'. את עונתו האחרונה סיים עם ממוצעים של 11.9 נקודות ו-2.9 אסיסטים ביורוליג.


הוא נחשב לאחד השחקנים המוכשרים ביוגוסלביה בזמנו, ולא הספיק לבצע את הפריצה שתשלח אותו אל מחוץ למולדת כדי לעשות כסף גדול כמו שעשו שחקנים מוכשרים
רבים יוצאי יוגוסלביה.


הבחור נורה פעמיים בראשו לאחר שסיים אימון של פרטיזן באולם פיוניר, בו זכתה מכבי ת"א בגביע אירופה הראשון שלה. ברקיץ' ניגש למכוניתו שחנתה בסמוך ואלמוני ירה בו פעם אחת באיזור העצם שמעל ללחי, ופעם שנייה ממש מתחת לעין. הסיבה והפרשה לא התבררו בוודאות גמורה עד היום, גם אם זה נראה כמו איזשהו סוג של חיסול חשבונות.


מה הרקע? רק אלוהים יודע. על פי גירסה אחת שהתפרסמה, הרוצח ירה בכדורסלן לאחר שזה תפס אותו על חם כשהוא מנסה לפרוץ לרכבו. על פי גירסה שנייה, מדובר ברצח שמישהו הזמין דרך שכיר חרב בתשלום.

 
 
 
 
Powered By Art-Up