פרו קמרון - סוסון מקצה העולם
תאריך לידה: 05/06/1974


כבר הרבה זמן שאני רוצה לספח לביצת סוסוני היאור שלנו את פרו קמרון מנבחרת ניו זילנד. זה התעכב. בעיקר כי ניו זילנד רחוקה, יו נואו, ועניי יבשתך המאומצת קודמים. זה התעכב גם כי פשוט שכחתי ממנו. לא יפה מצידי.


כך או אחרת, אחרת או כך, אתמול ראיתי אותו במשחק נגד נבחרת רוסיה בשמינית גמר אליפות העולם. סוסון יאור בלי ספק. אמנם לא הקלאסי, הנטוע בצבע ומגיע ל-2.09 כזה, יו נואו, אבל סוסון בלי ספק.


ותגלית מרעישה – לא זכרתי עד כדי כך ולפרטי פרטים, אבל קיים דמיון מבהיל למדי בינו לבין דייויד בלות'נטל. תנו מבט.


ובכן, סוסון יאור זה, 1.98 גובהו וכ-120 קילו משקלו. יכול להרביץ שלשות, יכול לשים גוף בהגנה, נע בכבדות באופן טבעי. מקוטלג בפאוור פורוורד בעיקרון, אם כי סגנון המשחק שלו מתאים יותר לסמול פורוורד. קפטן נבחרת ניו זילנד האיש הזה, תנו כבוד.


האיש מאורי. מאורי, נו. אנשים שהגיעו מפולינזיה והתיישבו בניו זילנד. השפה קצת אחרת, הצבע קצת אחר. הם חיים בעיקר בניו זילנד ואוסטרליה. ככל הידוע יש פחות ממיליון מאורים בעולם. רבותי וגבירותיי (אני יודע שגם אתן כאן לפעמים) יש לנו סוסון מיוחד מאוד הפעם. סוסון נדיר. שלא לדבר על זה שבמקור פרו קמרון בכלל שיחק רוגבי לפני שהתלבש סופית על הכדורסל.


יש לו פחות או יותר מיליון תארים אישיים וקבוצתיים בליגה הניו זילנדית (וביניהם עשר אליפויות) כולל, שימו לב, מאמן השנה ב-2010 יען כי הוביל את קבוצתו וולינגטון לאליפות. אכן כי כן, האיש, יליד 1974, החל לאמן ובאליפות העולם בטורקיה עדיין שימש כשחקן. קוריוז נאה.


כשחקן הרביץ חמש אליפויות עם אוקלנד ועוד ארבע עם וואיקאטו, אבל לא אכנס מעבר לזה. כאמור, מיליוני תארים. פורוורד השנה, שחקן השנה.


יש לו קריירה ארוכה מאוד שהביאה אותו, בין השאר, גם למקומות כמו הליגה הבריטית, הליגה האירנית והליגה הטורקית. וגם קצת יותר קרוב ונוח – הליגה האוסטרלית.


בנבחרת הוא משחק משנת 1994. ב-2002, אליפות העולם בארצות הברית וסוג של אירוע שיא בתולדות הכדורסל הניו זילנדי (מקום רביעי) קמרון שימש כקפטן הנבחרת. כבוד גדול הינו.


אכן כי כן, צריך לחזור על הנתונים כדי להאמין: על אדמת ארצות הברית, באינדיאנפוליס, אליפות עולם, ניו זילנד סיימה לפני הנבחרת האמריקאית שדורגה שישית בטורניר. קמרון סיים את האליפות ההיא עם 14.7 נקודות, 5 ריבאונדים ו-3.6 אסיסטים בממוצע. הוא נבחר לחמישיית האליפות יחד עם דירק נוביצקי, פג'ה סטויאקוביץ', יאו מינג ומאנו ג'ינובילי. חזק, אה?


אחרי האליפות התעניינו בו דטרויט פיסטונס וממפיס גריזליס, לשם יכול היה להתאים בהחלט בזכות מימדיו, אבל לא יצא מזה כלום. מצד שני, הוא נבחר לספורטאי המאורי הטוב ביותר ב-2002. לא יודע כמה ספורטאים מאורים יש, אבל נשמע מכובד ונאה בכל מקרה.


מאז הספיק להופיע גם באולימפיאדת אתונה ב-2004, אליפות העולם ביפן 2006 ובאליפות בטורקיה 2010.


האיש הוא חלק ממשפחה ספורטיבית במיוחד. אמא שלו מאמנת צעירים, אח שלו שיחק בנבחרת הנוער של ניו זילנד ושיתף איתו פעולה בליגה הבוגרת שם בוואיקאטו וגם שלוש אחיותיו ייצגו את ניו זילנד בעבר.


בקיצור, אני חושב שעלינו כאן על סוסון משובח במיוחד. מקורי, שונה, דאון אנדר אמיתי.


ירבץ נא עם מיטב סוסוני היאור אשר יש לנו להציע בשלב הזה, ויהיה סוסון היאור ה-29 שיורד למים ורובץ להנאתו. אחת לשנה נרימה כוסית לחייו ביום הולדתו, ושמו ינצנץ אחר כבוד בפינה השמאלית למעלה של כדורסלע-האתר.

 
 
 
 
Powered By Art-Up