מייק סוויטני - סוסון מתוק
תאריך לידה: 25/10/1982


הנה סיפור על שחקן מוכשר שהמשקל העודף תוקע לו את הקריירה. בימי המכללות שלו, שלוש עונות בג'ורג'טאון, מייק סוויטני היה אחד השחקנים הטובים בארצות הברית. בעונה השנייה שלו שם הוא היה היחידי שדורג בטופ 20 בנקודות ובריבאונדים בכל המכללות ובסך הכל הרביץ 18.2 נקודות ו-55% מהשדה כממוצעי קריירה.


ב-2003, צהלה ושמחה. החבר סוויטני נבחר תשיעי בדראפט בידי ניו יורק ניקס. בעונת הרוקי שלו הוא שיחק רק 42 משחקים. בעונה השנייה הגיע למספרים הטובים ביותר שלו, 19.6 דקות במשחק ו-8.4 נקודות, אבל זה לא הספיק לניקס וסוויטני נשלח בטרייד לשיקאגו.


העונה הראשונה שם דמתה מאוד לשנייה שלו בניו יורק והוא היה שחקן חשוב ברוטציה. אבל כשנפתחה עוד אחת בשיקאגו התברר שישנן בעיות. סוויטני הלך ותפח, איבד מעמד בהדרגה והפך לשחקן ספסל שלא פתח אפילו פעם אחת בחמישייה לאורך כל העונה. עודף המשקל שאף פעם לא עשה לו הנחות, הפך להיות היריב הגדול ביותר שלו.


וזהו. מאז 2007 האיש הזה מחפש דרך לשוב ולשחק כדורסל ברמה הכי גבוהה והוא בסך הכל בן 28 נכון להיום. במשך שלוש שנים הוא לא רשם אפילו משחק אחד רשמי ב-NBA.


בקיץ 2009 סוויטני שיחק קצת עם בוסטון סלטיקס בליגת הקיץ. הוא ניסה לעשות לזה המשך גם השנה, קיץ 2010, אבל אויה ואבויה ומה רבה האכזבה: הוא פשוט היה שמן מדי.


בכתובים רשום בסעיף המשקל שלו 122 קילוגרמים על פני 2.03, אבל הנתון הזה מאוד לא מעודכן. מתברר שהוא הגיע כשמשקלו 157 קילוגרמים. דומה מאוד לסחורצאניטיס של היום כשהוא בגרסה המעודנת שלו.


וזה חבל. האיש מוכשר, לא נכחיש זאת. יודע את העבודה, טאץ' רך בקליעה, מיומן בלואו פוסט. וכל התכונות הטובות האלה נזרקות לפח.


בניגוד למה שרואים בשטח, סוויטני סיפר בקיץ 2009 שהוא נאבק במשקל וגם הצליח להוריד 20 קילוגרמים בערך. בנוסף, הוא דיבר על בעיות משפחתיות שמעסיקות אותו ומנעו ממנו להקדיש את כולו למימוש הקאמבק ל-NBA.


התקפית, סוויטני יכול לקלוע בכל מצב ובכל משקל. הבעיה איתו היא הגנתית, בטח במשקל כזה.


מה הוא כן עשה בשנים האחרונות? שיחק בסין, עבר בפורטו ריקו, הופיע גם בליגת הפיתוח של ה-NBA. הכל טוב ויפה, אבל לא קרוב למה שהוא יכול היה להיות.


בסופו של דבר, סוויטני הוא שחקן NBA לכל דבר ועניין, אבל לא במשקלים שהוא מסתובב בהם כיום. השנים חולפות, הבחור מנסה להיכנס בדלת האחורית של אחד המועדונים, ולהישאר יציב. קשה לראות את זה קורה, בעיקר כי סוויטני לא מצליח להתמודד לרזות ולשמור על משקל יציב ומתאים לצרכים של ספורט מקצועני ברמה הכי גבוהה.


נאחל לו הצלחה בניסיונות הבאים. בינתיים, נזמין אותו לשבת בביצת כדורסלע-האתר, שם יוכל להתפלש להנאתו עם שאר סוסוני יאור כבדי משקל.

 
 
 
 
Powered By Art-Up