ג'ון לנון
תאריך לידה: 09/10/1940
תאריך פטירה: 08/12/1980


אין לי ספק וספק אין לי, כי ככל שמדובר בגדולי מוזיקה זרים, ההחתמה הראשונה שהייתה חייבת להיעשות בכדורסלע-האתר הינה ג'ון לנון.


ולמה? ריישית כל, כי אגדה היה האיש, בחייו ואף במותו. שיינית, כי אף ההרכב שאותו הקים אגדה היה ואגדה הינו. אבל הטיעון המשכנע מכולם, הוא כמובן העובדה שהאיש שיתף פעולה עם רינגו סטאר. כמה עוד אנשים אתם מכירים שהונצחו בשמו של בן הזקונים הנשיאותי?


ובכן, נצא אל הדרך.


ג'וני עגול המשקפיים נולד אי שם בליברפול-הכרך, וכבר מגיל צעיר אחז גיטרה בידו. ברוך כישרון היה, אין מי שיחלוק על כך, ועוד בטרם מלאו לו ח"י שנים כבר הקים הרכב שבגלגוליו הבאים הפך להיות להקת הביטלס.


ארבע החיפושיות שכלל לא היו נטולות קצב (מין משחק מילים שכזה באנגלית, יו נואו), היו לאגדה. כמעט שלוש שנים ניגנה הלהקה ביחד, וזהו זה. התפרקה. האומנם ידה של יוקו אונו, אשתו השנייה של ג'ון , הייתה בדבר? לא נאשר זאת, אף לא נכחיש. לא לנו לעסוק בנסתרות.


אבל אליל זמרה וזמר היה האיש, ללא שמץ של ספק. בהיותו חיפושית, ובהיותו זמר בודד, ולפני ואחרי היות הלהקה.


מה מכל זה הפך אותו לאליל? המילים? הלחנים? העיבוד? הביצוע? ואיזה שיר הוא הגדול מכולם? Imagine חסר התקדים, או All you need is love הפלאי? שמא Woman האלמותי? ואולי בכלל Come together? אישית, אתקשה להכחיש זאת, watching the wheels הוא אחד הנאים כרפאל בעיני.


יהיו שיאמרו כך ויהיו שיאמרו אחרת, ונכבד את כולם במידה שווה. יען כי חובבי שלום ואחווה אנו, ממש כג'ון לנון, אשר היה פעיל שלום והטיף רבות לאחווה וסולידריות.


סוף טראגי במיוחד היה לאליל. מעריץ מטורף ארב לו בפתח ביתו, ובארבעה כדורי אקדח שלח אותו לעולם שכולו רוק אנד רול.


מעריציו של לנון, ובראשם אלמנתו היפנית, הנציחוהו רבות כהנה וכשמה, ועד עצם היום הזה מתקיימים אירועים לזכרו. ישנם כאלה שאינם מוכנים להעלות על דל שפתיהם את שמו של הרוצח הנתעב (נדמה לי, על אף שאינני, כי יואב קוטנר הוא אחד כזה).


אכן כי כן וכאמור, פרויקטים רבים להנצחתו נעשו בעבר ואולי גם ייעשו בעתיד, אך הגדול מכולם הוא ללא ספק פרויקט ההנצחה שלו כאן, בכדורסלע-האתר. אומר רק זאת לסיכום העניין: יום שעובר מבלי שאדם ישמע שיר של ג'ון לנון, בין אם במסגרת הביטלס, בין אם בסולו, בין אם בהרכב אחר ובין אם בשיר שכתב למישהו – הוא יום מבוזבז.

 
 
 
 
Powered By Art-Up