מייקל ג'קסון
תאריך לידה: 29/08/1958
תאריך פטירה: 25/06/2009


יאאאאאא אולוהים! אין דרך אחרת לתאר את הקריירה של האליל. נדמה לי, על אף שאינני אביב לביא, שאם היתה מתקיימת תחרות "חביב נולד" בין מוזיקאים, היה מייקל ג'קסון זוכה בה בהפרש ניכר על פני כל אלילי הזמר בתבל שנה אחר שנה.


רוצים נתונים וסטטל'ה שיוכיחו? האלבום הנמכר ביותר בכל הזמנים, האמן שזכה ביותר פרסי גראמי בשנה אחת מכל אחד אחר (שמונה), האמן שזכה ביותר פרסים מכל אמן אחר, מסע ההופעות הרווחי ביותר, הזמר הצעיר ביותר שהגיע למקום הראשון במצעד בארצות הברית, האמן הראשון שהרוויח יותר מ-100 מיליון דולר בשנה, האמן האמריקאי הראשון שמכר למעלה מ-100 מיליון אלבומים מחוץ לארצות הברית, האמן המצליח ביותר בכל הזמנים, סרטון הווידאו המצליח של כל הזמנים, ויש עוד.


זה לא חביב נולד, זה.


זה קוואדרופל-דאבל בכל משחק.


כבר כשהיה קטן ועול ימים אובחנה אצלו האלילות, וביחד עם ארבעת אחיו היו הג'קסונים לחמישייה פותחת המעטרת את חלומו של כל מאמן.


בשלב מסוים נטש המייקל את אחיו והחל לנסוק קדימה ולמעלה באופן עצמאי. אין שיא שלא שבר, אין תקרה שלא ניפץ, אין סופרלטיב שאפשר לתת ויהיה מוגזם מדי. אליל-אליל היה.


נישואיו הראשונים היו לבתו של אלוויס פרסלי, חבר בכיר אחר בחלקת המתים המוסיקליים, ואם זו לא משפחה מלכותית, מה כן? לאחר מכן נישא מייקל בשנית ואף הפך לאב גאה ומאושר.


את חייו ניהל האליל באחוזת נוורלנד הענקית אותה רכש אי אז בשנות השמונים העליזות. לונה פארק פרטי היה לו שם. לונה פארק פרטי!


אבל לא הכל היה דבש וסוכר בחייו הסוערים. ג'קסון נפגע קשות מתביעות משפטיות מביכות, האשמות בגזענות ובאנטישמיות, ומעל לכל סדרת מחלות קשות שתקפו אותו מכל מיני כיוונים, וכל מיני ניתוחים וכאלה, גרמו למראהו להשתנות ולעורו להלבין (ואף להפוך למגוחך-מוזר-מפחיד משהו, לא נכחיש זאת), ובסוף אף הביאו למותו, בעקיפין אמנם, ובכל זאת.


כיוון שפרובינציאליים אנחנו בדרך כלל, נסיים באזכור שלושה הקשרים ישראליים של המכובד המת: שתי הופעות בארץ היו לבחור בשנת 1993, עפרה חזה סירבה לו כשהציע לה סיבוב הופעות משותף (פיייייי קיבינימט), והחשוב מכולם: יש ערך על שמו בכדורסלע-האתר.

 
 
 
 
Powered By Art-Up