סם קלנסי ג'וניור - סוסון מיוחס
תאריך לידה: 04/05/1980


ישנם סוסונים שייתכן כי היו עוברים חודשים או שנים עד שהיינו מגיעים אליהם, ומה שזירז משמעותית את הושבתם בביצת כדורסלע היא העובדה שעברו כאן בארץ לנגד עינינו. כזה היה ברנדון האנטר, שעל קיומו ידענו כמובן אבל מעולם לא עמד בראש התור, וכזה הוא גם מי שתפס למעשה את מקומו בהפועל ירושלים – סוסון היאור החדש סם קלנסי ג'וניור.


המראה הסוסי-היפופוטמי-משהו של קלנסי (118 קילו בערך על 2.01), בחור חביב מאוד, עושה רושם, משכנע כי יש לפעול ולקדם את העניין. ומכאן שהחל מהיום ועד עולם (או עד שייגמר הכסף לשלם על אחסון השרת) קלנסי ג'וניור הוא סוסון יאור בכדורסלע-האתר. לעיתים, אגב, אם תביטו טוב-טוב, הוא גם שואג ופוער לוע-לוע תוך כדי משחק. יש לו את זה.


פורוורד/סנטר הוא קלנסי זה. סוסון יעיל ומועיל בדרך כלל, ריבאונדר התקפה טוב, נאבק עד כלות הנשימה. עובד וחופר וזורק ושוב חוזר על הפעולות ולא מוותר. קלע עונשין ככה-ככה, תלוי בבריזה ובקריזה. משחק עם רגש, משחק.


הפציע במקומותינו בשלב מוקדם של עונת 2009/10 בבני השרון כמחליפו של מאט הריאז. עד סוף העונה השאיר מאחוריו 10.6 נקודות ו-7.2 ריבאונדים ב-25 דקות בממוצע על פני 19 משחקים. בפלייאוף היו לו עוד חמישה נגד מכבי ת"א, והמספרים נותרו דומים גם שם, פחות או יותר.


ראתה הפועל ירושלים כי טוב וצירפה אותו אליה בעונה העוקבת. הוא לא היה אופציה ראשונה, גם לא שנייה, אבל בסופו של דבר הגיע וזה מה שזוכרים. המספרים אותם מספרים, פחות או ויתר: סביבות ה-10 נקודות איכשהו ב-50 אחוז מהשדה מכל מיני גארבג'-בולס כאלה ואחרים וגם 7 ריבאונדים.


העם היהודי לא היה זר לקלנסי ג'וניור כאשר הגיע לכאן. הוא שיחק בסאות'רן קליפורניה יחד עם היהודי הכשר דיוייד בלות'נטל, שהיום נותר ממנו רק הבלו. סם-הלא-קוסם-בכלל-אבל-הסוסון-בהחלט סיים את תקופתו באוניברסיטה ב-2002 כמלך החסימות בכל הזמנים, שני בריבאונדים, שלישי בנקודות וחמישי בחטיפות. אליל היה ברמה המקומית.


פילדלפיה בחרה בו בדראפט כבחירה מספר 45, אבל קלנסי ג'וניור החמיץ את כל העונה בגלל פציעה בברך. מפה לשם ומשם לפה חילק את השנים הבאות בין ה-CBA שם נבחר לשחקן ההגנה של העונה ב-2005 לבין קבוצות באירופה. עוד לפני היציאה לאירופה הוא הוחתם על ידי פורטלנד טריילבלייזרס, אבל נופה בטרם הספיק לדרוך על המגרש במשחק רשמי.


מאז הוא באירופה. ראינו אותו כאן, למשל, עם לה מאן כחברו לקבוצה של רביב לימונד, משחק נגד מכבי ת"א ביורוליג (20 ו-8 בהפסד בת"א, 11 ו-8 בהפסד בצרפת). עד עכשיו, ככל הידוע, מאחוריו תקופות ביוון, ונצואלה, דרום קוריאה, רוסיה (קאזאן, אוראל גרייט, סמארה), ספרד וצרפת.


ואני אומר – היי, באיטליה עוד לא היית. לא לעניין, חבוב.


יהיה לא נכון לסגור אייטמון פרופילי-סוסוני במהותו מבלי להתייחס לאביו של סם, במיוחד כשאני מקפיד כל כך על הג'וניור בהמשך לשמו. ובכן כי כן, אביו, סם קלנסי סניור (לא חשבתם אחרת) היה כדורסלן ושחקן פוטבול בו זמנית באוניברסיטת פיטסבורג אי-אז בימים. בהמשך הוא עשה קריירה ב-NFL עם סיאטל סיהוקס וקליבלנד בראונס.


אגב, ממש לא מזמן, ב-2009, סם הבן נבחר להיכל התהילה של בית הספר התיכון בו למד ושיחק בהצטיינות, "סט. אדוארד" באוהיו. קלנסי ג'וניור סיים את לימודיו שם ב-1998. לקח להם 11 שנה להיזכר בו, לקח להם.


או שיש כל מיני חוקים וכללים סביב הבחירות להיכל התהילה, יו נואו. האמריקאים האלה, מי יכול להבין אותם.


הוא נבחר ככדורסלן היחיד באותה שנה לצד שחקני בייסבול, פוטבול, מתאבקים ושחקני הוקי. ככזה זה כשיש מחלקת ספורט אמיתי ורצינית, ויש היכל התהילה. ומדובר בבית ספר תיכון, כן?


האמריקאים האלה, מי יכול להבין אותם.


שב עמנו סם, סידרנו לך פינה נחמדה בביצת כדורסלע-האתר לצד גדולים וטובים, וגם גדולים עוד יותר בכל מיני מידות - וטובים לא פחות.


אחת לשנה ביום הולדתך ינצנץ שמך בפינה השמאלית העליונה בכדורסלע-האתר ונרימה כוסית לחייך.

 
 
 
 
Powered By Art-Up