פרנק סינטרה
תאריך לידה: 12/12/1915
תאריך פטירה: 14/05/1998


שתי גרסאות רשמיות קיימות לגבי התפתחות הקריירה של פרנק סינטרה. הראשונה, היא הרשמית בין השתיים, בה נעסוק מייד. השנייה והמעניינת יותר היא זו של אפרים קישון (חתיכת אליל בפני עצמו, כן?).


שני אמרגנים, טוען הקישון, התערבו ביניהם האם ניתן להפוך כל אדם לאליל מזמר או לא. הוחלט כי האיש הבא שיעבור ברחוב יהיה מושא ההתערבות. אם יצליח אחד מהם להפוך אותו לאליל, בלי קשר לשאלה איך הוא נראה, הוא ינצח בהתערבות. עבר שם חבוב שנראה כמו עכברוש, אבל התערבות זו התערבות. יצא להם פרנק סינטרה, יצא להם.


הגרסה המקובלת יותר לקריירה של פרנקי בוי מעניינת לא פחות. הבחור בעל קול הקטיפה וחובב הסיגרים נולד תחת השם פרנסיס אלברט סינטרה, נזרק מבית הספר לאחר 47 יום בלבד (יאאא אולוהייים!) ופרץ לתודעה הציבורית בשנות ה-30 של המאה הקודמת (ואגב, הערה טכנית לממשיכי הדרך בכדורסלע–האתר: בעוד 90 שנה יהיה צורך בעריכה לשורה הזו, כן?) עם השיר OUR LOVE, עשה סיבוב יפה בדעת הקהל, ולאחר מכן נמוג לאיטו והתעמעם קצת במשך כמה שנים.


אבל אל תספידו כל כך מהר את פרנקי שלנו. בשנות ה-50 הוא שב לקדמת הבמה בקול תרועה רמה, עם להיטים כמו Young at Heart ואף שיחק בסרט "מעתה ועד עולם" שזיכה אותו באוסקר.


בתחילת שנות השבעים פרש סינטרה, אבל גם זה אך ורק בשביל לבצע קאמבק שנתיים מאוחר יותר. למעשה, במשך למעלה משישים שנה היה האיש סופרסטאר ואליל בקנה מידה בינלאומי עד מאוד ועד בלי ועד אין קץ, ואת הכול עשה בדרכו שלו, כפי שניתן לשמוע בשירו MY WAY (שאגב, זכה לגרסאות כיסוי רבות, וביניהן אחת של אריק לביא האליל).


אליל אליל היה סינטרה, אין מה לומר. נכבדו על כך מאוד-מאוד ונהיה גאים לעולם ועד על שמצא זמן להתארח גם בחלקת הקבר של גדולי המוסיקה בכדורסלע.

 
 
 
 
Powered By Art-Up