ענבל פרלמוטר
תאריך לידה: 15/01/1971
תאריך פטירה: 01/10/1997


אין לי ספק וספק אין לי, כי גם בעוד מאות שנים, כשחלקת ההנצחה בכדורסלע האתר תכלול אלפי אלילים מוזיקליים, ענבל פרלמוטר תישאר אחת מהצעירות ביותר בין הזמרים, אם לא הצעירה מכולם.


ב-1992 החלה ענבל את הקריירה המוזיקלית שלה עם שתי חברותיה, יפעת נץ ויעל כהן, בלהקת המכשפות. נדמה לי, על אף שאינני, כי אין ישראלי ששומע את שם הלהקה ואיננו מזמזם לעצמו מיד את "עד העונג הבא, אה אה אה". רק שלושה אלבומים הקליטו המכשפות (אחד מהם של גרסאות כיסוי לשירים אחרים) ובכל זאת יש להן מקום של כבוד אצל כל חובב מוזיקה בארץ.


מלבד זאת פיתחה לעצמה ענבל גם קריירה עצמאית, קצת פה ומעט שם. קאבר ל"יש לך שמש" בפרויקט עבודה עברית, הופעות עם חברתה קורין אלאל (שאגב , הקדישה את אלבומה "תנינענק" לזכרה של ענבל), ועוד כהנה וכשמה.


אלילה זו נהרגה בנסיבת טראגיות בהיותה בת 26 בלבד. נסעה לה לבית הורי החבר, לאכול איתם סעודת חג של ראש השנה, ומסיבה שתישאר עלומה לנצח סטתה המכונית שלה והתנגשה בקיר בטון, ובכך הקיץ הקץ על קריירה קסומה של מי שהייתה יכולה להיות (ויש שיטענו שהייתה) מלכת הרוק הישראלי.


כשמלאו שלושים למותה ארגנו חבריה ערב לזכרה, ובמהלכו נגנו שתי חברותיה ללהקה, ביחד עם הקלטה שלה את השיר "אם זה נגמר, זה חבל".


ובכן, הקריירה של ענבל אכן נגמרה, אך נותרו לנו שיריה המופלאים וביצועיה חסרי התקדים, אלבום אחד שלה שהוקלט בחו"ל וטרם יצא לאור, ומעל לכל, כמובן, פרופילון הנצחה בכדורסלע-האתר.

 
 
 
 
Powered By Art-Up