רנדי ווייט - הבולדוג
תאריך לידה: 04/11/1967

בעל כינוי

טיפוס שמנמן זה חשב את עצמו לקרל מאלון, והלא מן המפורסמות הדבר. היה חזק אמנם כתיש מסתער, כפר בשיא אונו, כיהודה המכבי בשעתו. ואף כבולדוג, כלב-שור בתרגום מילולי אחד לאחד. וכך כינינו אותו, את רנדי החביב והפטפטן. הבולדוג. והוא היה מדבר, והוא היה שופך, והוא היה מקשקש ומפציץ כותרות, שחבל על זמנכם הלא-יקר. היה לו מה לומר על כל דבר, על כל שחקן וכל מאמן. היו לו תיאוריות קונספירציה שונות ובעיקר משונות.

הוא הגיע למכבי ת"א מחובנטוד בדאלונה, כדי לייסד שרשרת שחלקיה הבאים יהיו מייסיאו באסטון וג'יימי ארנולד. נהג הבולדוג לבלות לא מעט שעות בפאבים ובבארים של ת"א. "סיפרו לי איך רנדי היה מגיע לכאן ולפנות בוקר מעמיס בחורות ישראליות על הג'יפ שלו", אמר פעם דייויד בנואה הלא-אגדי, "ואני לא יודע איך. עלי אף אחת לא הסתכלה וישבתי שם כמו פוץ". מה הפלא, בנואה היקר, הרי מעולם לא היית כלב-שור. אחרי שנתיים שוחרר הבולדוג ממכבי ת"א ועוד הספיק לארח את ישבנו הגדול גם במדי אריס סלוניקי של צבי שרף ואפילו צסק"א מוסקבה.

מוזר היה לנשיא לראותו משחק בקבוצה הרוסית, שהרי נבח בזמנו הבולדוג באוזניי כי "המקום המזוין הזה כל-כך קר, אני מת לחזור הביתה", שעה שנחתו השניים בשדה התעופה במוסקבה לקראת משחק בין מכבי עלית לצבא העילית. הכיצד, רנדי, הכיצד חתמת ברוסיה אם קפאו שם עד כדי כך ביצי הכלב-שור שלך בזמנו. לעולם לא נבין זאת, אלא אם כן תראה לנו את מזוודות הדולרים ששילמו הרוסים עבור ציפוי ישבנך גדל-המידות במכנסיים אדומים-לבנים.

הנה קטע מפעם, שנכתב במעמד הענקת הכינוי לווייט:

נעים לראות מגזרים שונים, קהלי יעד רחבים, דבקים בכינויים שיובאו לארץ בידי סיפרה בסלע והוצמדו למספר שחקנים. השריף, למשל, עבור דייויד ת'רדקיל, נתפס מצוין והפך מטבע לשון בפי כל. רדיו, טלוויזיה, אוהדים, שחקנים ואפילו העיתון המתחרה. הפנתר הוורוד, עבור באק ג'ונסון, הלך לא רע כשתיפקד כשחקן הפועל ת"א ותופס תאוצה כעת, כשהוא במכבי ת"א. מנגינת הפנתר הוורוד אפילו מושמעת מפעם לפעם ביד אליהו, אחרי שג'ונסון דופק דאנק או משחיל קליעת עונשין. הסרג'נט, כינוי שהומצא לנוריס קולמן עוד בימים בהם שירת בצבא האמריקאי, יובא בידי הסיפרה והודבק לו בהצלחה רבה. ראדנקו דובראש הוכתר כגנרל הסרבי ולפחות בעונתו הראשונה בארץ, המוצלחת מכולן, רץ הכינוי הזה היטב. ואתם יודעים מה? אפילו צ'ורה, עבור ראדיסב צ'ורצ'יץ', הוא אמנם כינוי עליו סיפר צ'ורצ'יץ' בעצמו, אבל נחשף כאן לראשונה. ועכשיו, כשהפנתר הוורוד נותר כאן לבדו והסרג'נט, השריף והגנרל הסרבי התאיידו, הגיע הזמן למשהו חדש נוכח הרצון להזרים קצת אקשן בחיי הליגה האפורה, הוחלט בנשיאות הסיפרה כי הכדורסלן הבא שראוי לכינוי, ובזכות, הוא שחקן לואיזיאנה-טק בולדוגס בעברו, רנדי ווייט, שייקרא מעתה הבולדוג. עיון מהיר במילון אבן שושן ובאנציקלופדיית בריטניקה מעלה את הנתונים הבאים: 'הבולדוג הוא כלב גזעי בעל ראש גדול, חזה רחב, סנטר פחוס, רגליים קצרות. הבולדוגים נחשבים כלבים אמיצים מאוד. יש להם לסת חזקה במיוחד ובימי הביניים היו משסים אותם בפרים ודובים לשם שעשוע. אלה הם כלבים כבדים, בעלי ראש מוצק ואוזניים קטנות. בעבר שימשו גם ככלבי שמירה'. האין זהו רנדי ווייט ממש? אכן הוא זה. שנאמר: למכבי ת"א יש השנה זרים שהם חיות של ממש. אחד פנתר, אחד בולדוג. והיום, בולדוג, נזרוק לך עצם, שהרי יום הולדתך הוא. ילובאץ ודאי היה נזכר בך ואומר: 'נו פוסיבול וין דה גיים ווידאאוט דה רנדי'. ברכות מכל הנציגים. על החתום: הנשיא.

 
 
 
 
Powered By Art-Up