קליף ווינדהאם
תאריך לידה: 22/04/1961
תאריך פטירה: 17/05/2004


קליף ווינדהאם ג'וניור, 1.95, בוגר אוניברסיטת אלבאמה, שיחק בארץ שתי עונות במכבי חדרה. הוא גם מלך הסלים של המועדון הקטן הזה בתקופה בה היה חלק מהליגה הבכירה כאשר לחדרה, בעצם, שלוש עונות בלבד בליגה הראשונה. הוא קלע 1,113 נקודות לזכות חדרה; 529 נקודות בעונה הראשונה, 584 בעונה השנייה. יותר מפי שניים מהבא אחריו, אנדרו קנדי.

האיש, גארד/פורוורד קטלני למדי, הגיע לארץ בקיץ 1991 מהליגה ההולנדית כשחקן בחמישיית העונה שם, והיה בלי ספק אחד הסקוררים הטובים בליגה. שמאלית מוחצת וקרחת מבהיקה, אם אני זוכר נכון.

האיש צלף שלשות בלי הכרה בעיקר מהפינות. האגדה מספרת, שאיש המשק של הקבוצה נהג לקלף לו קלמנטינות תוך כדי משחק ולפטם אותו בפלחים. נו, לך דע אם מציאות היא זו או אגדה.

אחרי התקופה בחדרה הוא שב להולנד והמשיך לשחק בה מספר שנים נוספות. הוא נותר לחיות באמסטרדם וב-17 במאי 2004 מת בביתו לאחר אירוע לב.

הווארד לאסוף, ששיחק איתו בחדרה, אמר עליו בראיון ל-YNET: "קליף היה בחור מאוד שקט, הוא לא דיבר הרבה אבל היה אדם מאוד נחמד ושחקן ענק. הוא נע ללא כדור בלי הפסקה והיה שחקן ערמומי שתמיד ידע לקלוע את הנקודות בזמן הנכון. בעזרתו הצלחנו להישאר בליגה והוא היה אחד הסקוררים הטובים בליגה באותו זמן".

אנשים קראו לו ווינדום, וכאן אני לוקח אחריות אישיות להתעקשות ושינוי שמו בהדרגה לווינדהאם בעיתונות. סתם ככה, פשוט גיליתי את איות שמו באנגלית איפשהו והקפדתי. העם, לפחות בחלקו, הלך איתי בעניין הזה עם הזמן.

כצעיר בארצות הברית הוא שיחק בתיכון ליווינגסטון וקלע פעם 49 נקודות נגד גרינסבורו. הוא סיים את התיכון עם 30.2 נקודות ו-14 ריבאונדים בממוצע. אחר כך שיחק ארבע עונות עבור אלבאמה. 1982 היתה העונה הטובה ביותר של האוניברסיטה בתקופתו כאשר הגיעה לסוויט 16.

ווינדהאם סיים את עונתו האחרונה באוניברסיטה עם 7.8 נקודות ו-4.1 ריבאונדים, כשהוא לוקח חלק בכל 32 המשחקים בעונת 1982/83 ופותח בחמישייה הראשונה ב-24 מהם. בין חבריו לאלבאמה בשנים ההן היו אניס וואטלי, אדי פיליפס ובאק ג'ונסון, שגם הגיעו לישראל במהלך השנים.

 
 
 
 
Powered By Art-Up