ג'ון דנבר
תאריך לידה: 31/12/1943
תאריך פטירה: 12/10/1997


חסן נסראללה, ההוא מהצפון, נהג לכנות את ג'ורג' בוש הבן בכינוי "אל קאובוי אל אמריקן". ובכן, עם כל הכבוד לשייח המכובד ולנשיא אמריקה לשעבר המכובד אף הוא, אני אישית סבור כי הכינוי מגיע בצדק דווקא לג'ון דנבר האלילי.


דנבר נולד ביום האחרון של 1943 תחת השם הנרי ג'ון דויטשנדורף, אבל כפי שניתן להבחין בקלות, השם דויטשנדורף הוא לא שם הבמה הקצר והקליט ביותר ששמעתם מימיכם, אז החליף החבוב את שמו לדנבר, החליף.


למה דווקא דנבר? יען כי נולד וגדל בקולורדו, האליל, ואהב במיוחד את האזור הזה של אמריקה. גם קולורדו אהבה אותו בחזרה, ובחרה בשירו Rocky Mountain High לשיר הרשמי של מדינת קולורדו.


כך או אחרת, אחרת או כך, החבוב הפליא לנגן על גיטרה גיבסון שקיבל מסבתו, ובמהלך שנות השבעים היה הדבר הכי חם באמריקה, פחות או יותר. הוא הצטרף לשלישיה של צ'אד מיצ'ל ב-1964 ושם החל את דרכו המוזיקלית. בעקבות ההצלחה עם השלישייה פצח האליל בקריירת סולו והחל להוציא אלבומים עצמאיים. ובהם להיטים דוגמת grandma's feather bed, וגם Annie's Song.


בשנות השבעים הפך דנבר רשמית, סופית וחד משמעית לאליל זמרה בלתי מעורער. הוא הוציא ארבעה עשר אלבומי זהב ושמונה אלבומי פלטינה. וזה נאה כרפאל ויפה כהלל. עד עצם היום הזה הוא נחשב לאחד מחמשת הזמרים שתוצריו הם הנמכרים ביותר בעולם.


דנבר המשיך להופיע והרחיב את הקריירה שלו גם להנחיית תכנית בידור, הופעה בסרטים, ופעילות פוליטית למען איכות הסביבה והרעב באפריקה (כלומר, הפעילות הייתה למען נפגעי הרעב, לא למען הרעב עצמו, כן?). ב-1992 ניפץ דנבר שיא נוסף כאשר היה המוזיקאי המערבי הראשון שהופיע בסין הקומוניסטית.


חמש שנים אחר כך נהרג דנבר בתאונת מטוס סילון, שכאילו נצפתה מראש בשירו Leaving On A Jet plane. מזכיר קצת את איימי וינהאוס ואת נעמי שמר שלנו, העניין הזה, לא נכחיש זאת.

 
 
 
 
Powered By Art-Up