בוריס דיאו - סוסון אולאראונד
תאריך לידה: 16/04/1982


לא יודע איך זה קרה. יום אחד הבטתי בו והוא פשוט היה סוס יאור. זוכר אותו צעיר-צעיר בפו-אורטז, אתלטי, קפיצי. ואחרי הרבה שנות NBA ועניינים פתאום הוא סוסון. באליפות אירופה בליטא זה בלט במיוחד. ביג תחת סטייל רנדי ווייט, כבדות בתנועה, רחב לאללה. ציפיתי ממנו ליותר מאשר 8 נקודות, 4.7 ריבאונדים ו-2.5 אסיסטים. היה בו משהו קצת שקוף, קצת צפוי ובעיקר כבד, נו. כבד.


היה קיץ מיוחד שם, בפו-אורטז, בשנת 2003. מיקל פיאטרוס נבחר במקום ה-11 בדראפט על ידי גולדן סטייט, ועשרה מקומות אחריו הלך דיאו אל אטלנטה שצירפה אותו. תארו לכם, שני שחקנים מאותה קבוצה, צעירים בני 21, הולכים בוינג בום צ'אק, כפי שטענו קראפטוורק מזמן. בעצם, זה קרה גם עם ויקטור חריאפה וסרגיי מוניה מצסק"א. אולי היו גם מקרים אחרים, מי זוכר כרגע (ובעברית זה: מי שזוכר מוזמן ליידע את הנשיאות).


כך או אחרת, אחרת או כך, מאז 2003 דיאו הוא ב-NBA ברצף עם אטלנטה, פיניקס ושארלוט, עד שהגיעה השביתה של 2011 ושלחה אותו לשחק בליגה השנייה בצרפת עם בורדו, קרוב לבית. אומרים שהקבוצה בבעלותו החלקית או המלאה, לא מאוד טרחתי לבדוק, וזו הסיבה בעצם שדיאו העדיף את הקבוצה הזו על פני אופציות מתאימות יותר מבחינת הרמה והכסף. קצת שקט מכל הטרראם אחרי הרבה שנים, עם האוכל של אמא.


עוד לפני שזכה בתואר הגדול בחייו (סוסון יאור בכדורסלע-האתר, לא חשבתם אחרת) דיאו היה תמיד שחקן מאוד מוכשר שיודע לעשות הרבה מכל דבר. טריפל דאבל או קרוב לזה היו חלק טבעי מהפרופיל שלו. יודע למסור, יודע להוריד ריבאונדים, יודע גם לקלוע.


במקור, לדעתי, הוא היה בכלל סמול פורוורד, אבל הוא כל כך מגוון שבעבר יכול היה לשחק בכל תפקיד על המגרש בהצלחה יחסית, כולל פוינט גארד וסנטר. היתה עונה אחת בפיניקס, יו נואו, כשסטיב נאש נפצע וכל הסנטרים סחבו פגיעה בזה אחר זה, שדיאו שיחק גם 1 וגם 5 נוסף לשאר תפקידים. במובן הזה, אליל הינו. לא נכחיש זאת. אם לסכם את עניין העמדות, עושה רושם שככל שהוא מתבגר הוא מתאים יותר ויותר לעמדות 5-4. שם הוא יכול לשחק עם ישבנו העצום, הוואחד עורף שיש לו וגם עם הגב לסל, כדי לאתר דרכים פנויות בצבע. מי פנוי באלנבי?


בעונה השלישית שלו בליגה, 2005/06, כשהגיע מאטלנטה לפיניקס, נבחר לשחקן המשתפר של העונה. הרביץ עם הסאנס עונה פנטסטית של 13.3 נקודות אחרי שתי עונות רצופות של משהו כמו 4.5 נקודות עם ההוקס. הוסיף לזה גם 6.9 ריבאונדים ו-6.2 אסיסטים באותה עונה. מספרים פצצה, נתקשה להכחיש זאת. ברם אולם אז טרם היה סוסון והכבדות המסוימת והקילוגרמים בישבן טרם התיישבו עליו.


האיש התלבש חזק מאוד על החמישייה הראשונה בשארלוט ובשלוש העונות הראשונות שלו שם, שנקטעו לזמן מה רק בגלל השביתה, שיחק 214 משחקים ופתח בכולם. 2008/09 היתה העונה הטובה ביותר שלו מבחינת ממוצע הנקודות (15.1). נצדיע, אם נתבקש.


אמו לבנה, כדורסלנית צרפתייה לשעבר, סנטרית נחשבת וידועה בגובה 1.88, ואביו סנגלי בשם עיסא, אלוף קפיצה לגובה בעבר או משהו. אין אפס, שילוב קטלני שמוציא שחקן NBA ישר מהתנור למגרשים. דיאו הוא חבר טוב של טוני פארקר והיה השושבין בחתונה שלו עם אווה לונגוריה, זוג שהתגרש בסופו של דבר, כידוע. מסקנה: הש"ג אשם, יש להחליף את השושבין.


D3 קוראים לסוס הזה יען כי עושה הכל (dish, drive, defend) ואני עוד זוכר אותו משחק באולסטאר הצרפתי כשהיה בן 19 או 20 וזוכה שם בתחרות הטבעות. איזה אתלט, יאאא אולוהייים. ואיזה סוסון הוא נהיה עכשיו.


שב עמנו, חבוב. דקה אחרי פרישתך אי-שם-מתישהו, אתה מוזמן לרבוץ עם גדולי תורה וגוף בביצת כדורסלע-האתר ולהעביר זמנך בלהג עצל ובנעימים.

 
 
 
 
Powered By Art-Up