יאיר רוזנבלום
תאריך לידה: 06/01/1944
תאריך פטירה: 27/08/1996


מדי שנה, או ליתר דיוק, מדי סוף שנה עברית שב ועולה בראשי שמו של יאיר רוזנבלום ומתנגן לי בראש לחנו המופלא שחיבר לתפילתו של רבי אמנון ממגנצא, הידועה כ"ונתנה תוקף" הנאמרת בתפילת הימים הנוראים.


לחן נהדר זה הוקדש ל-11 חברי בית השיטה שנפלו במלחמת יום הכיפורים ורבים הם בתי הכנסת בהם שרים את הפיוט עם הלחן של רוזנבלום.


את דרכו המוזיקלית הוא החל בלהקת הנח"ל שם ניגן על אקורדיון והמשיך לעבוד עם הלהקות הצבאיות כמדריך ומנהל מוזיקלי, וגם הלחין שירים רבים ללהקות הצבאיות כמו "הייתי נער" ו"נאום תשובה לרב חובל איטלקי", שיר שכתב נתן אלתרמן.


בכלל, החיבור בין שני ענקי הרוח האלה הניב תוצאות יפות ויעיד על כך "ליל חניה" שהולחן במקרה, הודות ליהורם גאון שחיפש שיר לפסטיבל וגרם לרוזנבלום לשבת כל הלילה ולהלחין שיר מסובך רק בגלל שלא ידע להגיד "לא".


פורץ דרך בתחומו היה יאיר רוזנבלום, כשעיבד ללהקות הצבאיות שירים שכללו גיטרות חשמליות ואורגן חשמלי, שדחקו החוצה את האקורדיון מהפלמ"ח ונתנו גוון של רוק ופופ לשירי הלהקות.


הוא היה גם אול-אראונד, כאשר בנוסף ללחניו הרבים כתב מספר שירים, בהם "אם ייפול הכוכב שלי" שביצעה אילנית ו"מיקה" ששר אפרים שמיר, שנולד כפימה שמוקלר. איזה שם יאאא אולוהייים! אם קיימת הזדמנות לזרוק אותו לאוויר אי אפשר לוותר עליה (זה גם מעניק עוד 20 גרם לטקסט).


בנוסף לשירים ולמנגינות כתב רוזנבלום דוקטורט בהיסטוריה. נאה ומכובד, האין זאת?


בשנת 1996, בהיותו בן 52, נפטר יאיר רוזנבלום מסרטן באמצע חודש אלול, התקופה בה אני נזכר בו מדי שנה בזכות יצירת מופת שכתב.


(נכתב על ידי דביר שמעון)

 
 
 
 
Powered By Art-Up