מל אפלבי
תאריך לידה: 11/07/1966
תאריך פטירה: 18/01/1990


יש אנשים שמאמינים שאסור לשלב עסקים עם משפחה. למה? ככה. למה צריך להביא את המתיחות של עולם העסקים אל שולחן השבת? עזבו, זה לחוד וזה לחוד.

אבל מה עושים כשאת בחורה צעירה שמקליטה באולפן, ולפתע אחד המפיקים מתלהב למשמע קולך ושואל אותך אם יש מישהי שיכולה לשיר איתך דואט, ובדיוק באותו זמן יושבת בבית אחותך בעלת הקול היפה כשלעצמו?

נו, אז אם אין ברירה אין ברירה. ערבבו האחיות לבית אפלבי עסקים עם משפחה, ונוצר לו הצמד מל אנד קים, זוג אחיות בריטיות השרות להן מוזיקת פופ להנאתן ולהנאת השומעים.

בתוך בריטניה האחיות היו שם דבר אי שם באמצע האייטיז, וגם מחוצה לה פה ושם הרביצו הופעות. השיר Showing Out, שהיה הסינגל הראשון שלהן, הגיע למקום השלישי במצעד הבריטי, ולמקום הראשון במצעד הדאנס בארצות הברית. הסינגל הבא, Respectable, כבר הרביץ מקום ראשון במצעד של הממלכה המאוחדת. ולא רק שם, אלא גם בגרמניה, אוסטרליה וניו זילנד. אכן, Respectable.

במהלך ביקור לצרכי קד"ם ביפן חשה מל כאבים בגבה. האבחנה הראשונית הייתה שמדובר בפריצת דיסק, אבל לאחר מכן התברר שהיא סובלת מסרטן בעמוד השדרה, זאת לאחר שכבר סבלה בעבר מסרטן בכבד.

הקריירה המשותפת הופסקה לטובת הטיפולים, בתקווה להמשיך בהופעות לאחר שמל תבריא, אבל למרבה הצער היא לא התגברה על המחלה ומתה בשנת 1990.

אחותה, קים, המשיכה להוציא עוד אי אילו אלבומים שבחלקם נכתבו ביחד עם אחותה (כמו למשל השיר G.L.A.D.), אבל בסך הכל קריירת הסולו שלה לא הרקיעה שחקים, עד היום לפחות.

מזל שנשארו לנו לפחות השירים ופינת ההנצחה בכדורסלע, ופעם בשנה נרימה כוסית לזכרה של מל אפלבי, עוד אחת מהאלילים המזמרים הנחים כאן בחלקת ההנצחה.

 
 
 
 
Powered By Art-Up