קיילי מקלארן - סוסונית ואלופה
תאריך לידה: 12/05/1988


בכדורסל האמריקני קיילי מקלארן מוגדרת כפאוור פורוורד, אבל למי הם מספרים סיפורים. נכון, יש לה יד רכה והיא נעה יפה מאוד עם הפנים לסל אבל היי – ראינו אותה פה כולנו (אוקיי, חלקנו) בהפועל פתח תקווה.

ופה היא סנטרית לכל דבר ועניין. ומעבר לזה, סוסונית יאור מאין כמוה.

מקלארן גדולה, גבוהה (1.88) ועבה. מול יריבות מסוימות, שלא לדבר על השוואה עם חברותיה להפועל פתח תקווה, היא נראית כמו גוליבר ממש. יש לה טאץ' רך גם מחצי מרחק והיא קלעית עונשין טובה מאוד בדרך כלל, אבל רוב הזמן היא מסתובבת בצבע ומנצלת את הגוף הגדול שלה והטכניקה המצוינת כדי לקלוע באחוזים גבוהים.

ואם לא, תמיד יש אופציה שתיקח את ריבאונד ההתקפה של עצמה, יו נואו.

עוד לפני שהגיעה לליגת קזינו לנשים בארץ היא שיחקה עונה אחת ביוון, ונבחרה שם ל-MVP של הליגה. למעשה, ההגעה שלה ליוון היתה כמעט מקרית. מקלארן שיחקה באוניברסיטת קונטיקט ושימשה שם מחליפה ראשונה לגבוהות רוב הזמן. היתה לה שם קריירה יציבה ולא רעה בכלל, לא נכחיש זאת, מה גם שמדובר באחת האוניברסיטאות הטובות ביותר שיש לכדורסל הנשים האמריקני להציע.

אבל אז, קצת אחרי משחק ההכתרה של קונטיקט כאלופה ב-2009, אמרו לה רופאים שייתכן כי זה היה משחקה האחרון בקריירה. מקלארן סבלה מפגיעה כרונית בכף הרגל, שהלכה והחמירה לאורך קריירת הקולג'ים שלה ונראה היה שעליה לפרוש כדי לא להחמיר אותה. שערו בדמיונכם, בני העם ובנותיו, עד כמה גדולה הדרמה: רגע היא זוכה באליפות, וקצת לאחר מכן אומרים לה: היידה, זה נגמר.

תקופה מסוימת לאחר מכן, משלא נבחרה בדראפט ונראה היה שפרישה היא באמת הדרך הנכונה והאחראית מבחינתה, קיבלה הצעה להשתלב בקבוצה מיוון ולעזוב לראשונה את ארצות הברית. זה היה דיל לא רע כיוון שהקבצה מיוון, אפולון, היתה אחת הקטנות בליגה ושיחקה רק פעם בשבוע מבלי להשתתף במסגרת אירופית.

מקלארן חשבה שזה עשוי להתאים. היא החליטה להעניק לעצמה ולרגלה הסוררת הזדמנות, ולתת לזמן לעשות את שלו. היא יצאה ליוון, נזהרה והתאמנה באחריות ועם הזמן התגלה שלא רק שהיא עומדת במעמסה אלא אפילו עושה זאת מצוין ונבחרה כאמור לתואר השחקנית המצטיינת בליגה.

אחר כך הגיעה לארץ (2011/12) והצטרפה לקבוצתו של גיל "והתרגיל" סלע, הפועל פתח תקווה. מקלארן הצעירה הפכה במהירות לכוח כמעט בלתי עציר בליגה, ועשה רושם שאחד הגורמים היחידים שיכולים לעצור אותה הוא היעדר חמצן. בכל זאת, יו נואו, סוסונית יאור כבדה. צריכה לנוח מפעם לפעם, לרדת לספסל.

אבל אם לג'וזף ג'ונס יש את עידו קוז'יקרו המאוד מנוסה ולסחור-סחור את הנדריקס ותיישון, מקלארן כמעט שלא ירדה מהמגרש בקבוצה עם התקציב הלא גדול שפתח תקווה העמידה, ולעיתים קרובות נשחקה והתעייפה והיכולת שלה דעכה מעט לקראת סופי משחקים.

כך או אחרת, אחרת או כך, כדורסלע-האתר גאה לצרף לביצה מפעם לפעם גם סוסוניות יאור כידוע, ולא רק סוסונים. קיילי מקלארן גדולה, קיילי מקלארן חזקה, קיילי מקלארן צעירה ונאחל לה להגיע למקומות שהיא שואפת להיות בהם. מעכשיו גם נרימה כוסית לחייה אחת לשנה ביום הולדתה.

 
 
 
 
Powered By Art-Up