אלונזו מורנינג  - כליה ולא רק
תאריך לידה: 08/02/1970


לאחר שנעתר הנשיא להצעתי, אני רואה זאת כחובה מוסרית עליונה לתרום את תרומתי הצנועה ללינק המפואר.

אלונזו מורנינג. 2.06 בלבד, מסת שרירים ודינמיקת תנועה של משאית ברינקס על איילון ב-140 קמ"ש.

האיש נתן קריירת מכללות נאה בג'ורג'טאון, בית היוצר מספר 1 לסנטרים חבילתיים, שבסופה נבחר שני בדראפט 1992 אחרי הדגם המפחיד יותר שלו - שאקיל.

הציב דאבל-דאבל בממוצע בעונת הרוקי שלו (21 נקודות ו-10.3 ריבאונדים), וחשוב מכל: הפך את שארלוט מקבוצה עם מאזן שלילי מביש שכלל 51 הפסדים ו-31 ניצחונות, לקבוצה עם 44 ניצחונות ו-38 הפסדים.

האיש נתן נתונים ניתנים לכל שבח משך 15 עונותיו בליגה, לקח אליפות בתור המחליף של שאק במיאמי של דוויין וויד, היה 7 פעמים אולסטאר מתוך 9 השנים בין 1993 ל-2002 ונודע בחסימותיו האימתניות, כמו גם בחוזים היפים שהצליח להוציא פעם אחר פעם.

היה לוחם, היה. נתן הכל על המגרש, אם כי לעיתים היה מוציא זריקות משום מקום ולשום מקום. סתם כי בא לו. גם בהגנה נהג להירדם לעיתים, להמר על חסימה במקום לתת עוד מאמץ של עבודת רגליים.

מורנינג נהג להשקיע לא מעט בהרתחת היריב, ולא פעם ולא פעמיים מצא את עצמו עובר את הגבול הדק שבין טראש טוק לכאפה לפנים. זכור במיוחד קרב האגרופים שלו עם לארי ג'ונסון, כשג'ף ואן גנדי נצמד לרגלו בניסיון לבלום אותו, במה שנראה כמו ריגוש כלבלבי במיוחד.

אבל לא בשל נתונים מרשימים אלו יפסע "זו" (בחולם) בשערי בית הלוחם.

במהלך עונת 2000/01 אובחן הבחור בתסמונת נפרוטית הידועה בכינויה FSGS. למי שלא יודע מה זה, אפשר פשוט להציץ במיקרוסקופ ולראות כי הממברנה הבזאלית מצטברת ליצירת גוש מטריקס כאשר לעתים נתקעים בקפילרות חלבונים ליצירת נגעים היאלינים, ובמקרים מסוימים ניתן לראות תאי קצף השקועים בסגמנט הסקלרוטי. הממברנה הבזאלית מקומטת, ולעתים הפודוציטים מופרשים ממנה והיא נדבקת אל הקופסית ע"ש באומן.

או לפתוח ויקיפדיה.

מדובר בכשל כלייתי חמור, שמצריך ניתוח לא פשוט באופן מיידי. מורנינג טופל במשך מספר חודשים, ניסה לחזור בעונה שלאחר מכן, אלא שהמחלה שבה והכתה. בן הדוד שלו הסכים לתרום לו כליה ולאחר מספר חודשים, ובעצם כל עונת 2002/03 אלונזו הגיבור חזר לשחק כדורסל באופן פעיל. לא רק פעיל, הוא חזר למיאמי וכאמור לקח שם אליפות ב-2006. וכל זה אחרי שבין 2003 ל-2005 שיחק רק ב-49 משחקים מתוך 246 פוטנציאליים.

"זו" פרש בתחילת עונת 2007/8 אחרי 838 משחקים בקריירה, 17.1 נקודות ו-8.5 ריבאונדים בממוצע. הוא משמש כסגן נשיא לפיתוח שחקנים במיאמי היט. זה אומר שהוא מחזיר ללברון את הכדור באימון קליעות ובוודאי ממלמל לעצמו: "אם לבחור הזה היה בן דוד עם ביצה ספייר, היו לו כבר 4 טבעות".

נריע לו, ננציחו ויהא דבר גבורתו ואומץ ליבו חרות בדברי ימי כדורסלע-האתר.

(נכתב בידי איתמר קרמר)

 
 
 
 
Powered By Art-Up