קלי מקארתי
תאריך לידה: 24/08/1975

חביב הסיפרה

בתקווה שהוא לא קורא את הדברים, אני יכול לומר שאחת החוויות המסעירות שעברו עלי היתה החגיגה הפרטית של קלי מקארתי אחרי הניצחון על ריפלקס בלגרד בחצי גמר יול"ב קאפ 2004, שתועדה נהדר במצלמות ערוץ הספורט. עוצמת הכיעור החיצוני שלו, בעודו חוגג ומבקש עוד ועוד שירים מהאוהדים התגלתה במלוא עוזה והיתה כל-כך קיצונית, אבל אפילו היא לא כיסתה על התבערה הפנימית שמניעה את האיש הזה. הוא כל-כך לבבי, וכל-כך אמיתי וכל-כך חי ואנושי, שהתאפקתי בכוח מלהתפוצץ מצחוק למראה פרצופו הבלתי אפשרי. עוויתות שחרשו את פניו הפכו את המראה לקשה אף יותר אבל, כאמור, התאפקתי. בכל זאת, מינימום כבוד. סליחה, קלי. לא להעליב באתי. אתה איש יקר ושחקן אדיר. אוהב אותך בחלום המתוק. ולא מהיום. אוהב אותך מרגע שהגעת לארץ וגם אחרי ששרון דרוקר החליף אותך ברעננה (והגיע לך, אתה יודע שזה לא היה זה בעונה השנייה שם), דרך גבעת שמואל ואפילו בראשל"צ המקרטעת. תמיד היית האנדרדוג הקלאסי, שקפץ הכי גבוה ונלחם הכי חזק כדי להסיר מעליו את תווית הטוב-אבל-לא-מספיק-טוב שנלוותה אליך בכל אחת מהקבוצות שלך.

כששיחקת בהפועל ירושלים, בפעם הראשונה שלך במסגרת אירופית, אני, אוהדך הפרטי והשקט שמעולם לא לחשתי זאת באוזניך, מצאתי עצמי שלו ומאושר. לראות אותך מתחבר לסולומון ושפר, מעודד את אווג'ובי, עובד בריבאונד התקפה וחוסם זריקות שוויצ'יץ', שגבוה ממך בראש, לא חסם בעונה שלמה. ואתה כל כך שמח ועליז ומרוצה מהחיים. מי צריך יותר מזה? אני אגיד לך מי. אתה. אתה, קלי מקארתי. אתה צריך יותר מזה. אתה צריך את גביע אירופה לצד שמך. זה לא רק עניין של הפועל ירושלים, הסמל והמועדון והתואר הראשון בהיסטוריה, או דני קליין, ארז כץ והאוהדים, ואפילו לא הקטע של ה-'הראינו-לכם-תל-אביביים-אימפריאליסטים' המסורתי, שרוחש תחת כל אבן מאבני מלחה יותר מדי שנים. זה לא רק זה. זה בשבילך, קלי מקארתי, על הצניעות, האהבה שבך, האופי, הכנות, הישירות, המסירות, ההקרבה והנטייה שלא להותיר דברים ליד המקרה ולמזל. כי בניגוד לסברה, המזל לא תמיד הולך עם הטובים, והמשחק בין ז'לגיריס קובנה ומכבי תל-אביב הדגים זאת מצוין. המזל היחיד בסיפור הזה שייך לירושלים, שהצליחה לחלץ מעצמה את התובנה, גם אם באיחור, שאתה הוא האיש הנכון עבורה. ואחרי שעשתה לעצמה טוב, תורה לעשות לך. ירושלים, ירושלים, האירי פנייך לבנך.

(הקטע נכתב קצת לפני גמר היול"ב קאפ ופורסם באתר האינטרט צ'ה, של אוהדי הפועל ירושלים. לא רק שמקארתי זכה בתואר, הוא הוסיף גם את אליפות היורופליג בעונה שלאחר מכן עם דינמו סנט פטרסבורג ודייויד בלאט. מזל טוב, איש יקר).

 
 
 
 
Powered By Art-Up