קני ג'ורג' - ברכיים
תאריך לידה: 00/00/1987


קני ג'ורג' היה עשוי להיות אבטיפוס לסוג אחר של שחקן כדורסל. גובהו היה 2.36 (המילה "היה" היא קריטית כאן), בחור סימפטי, חזק ואהוב שסיים את הקריירה מוקדם מדי.

רק שני שחקנים שגובהם מעל 2.30 פילסו דרכם אל ליגת המנש - גיאורגי מיורסאן הרומני שהשיג ממוצעים של 9.8 נקודות ו-6.8 ריבאונדים ב-302 משחקים בליגה, ומנוט בול, עם 2.6 ו-4.2, אבל גם 3.3 חסימות למשחק ב-1599 משחקים. כל זה עם 91 קילו, מה שנותן לו מדד BMI (יחס בין משקל לגובה) של 17 בלבד שמייצג תת משקל (הנורמה היא 18.5-25).

קצת מתחת לשניהם כבר ניתן למצוא שמות גדולים וקטנים כמו מארק איטון, שון בראדלי וגם שניים סינים שיושבים אחד על השני וביחד נקראים יאו מינג.

קני ג'ורג' היה סיפור אחר.

נולד ב-1987 וצמח בשיקגו (צמח זו מילה קטנה כשמדברים על 2.36), שיחק בתיכון לא יוקרתי במיוחד והשיג ממוצעים של 8 נקודות, 10 ריבאונדים ו-9 חסימות.

הצטרף לאוניברסיטת צפון קרוליינה אשוויל בקיץ 2004, אוניברסיטה קטנה שהגיעה רק פעמיים לטורניר המכללות כדי לעוף בסיבוב הראשון.

בשתי עונותיו הראשונות במכללה לא שיחק בשל פציעות בשתי הברכיים. היה ברור שהוא סובל מבעיה רפואית בבלוטות בשל גובהו, וכי הברכיים שלו לא יעמדו במעמסה.

קני עבר טיפולים והיה נחוש לשחק.

בעונתו השלישית במכללה, 2006/07, הוא הראה לעולם שיש לו מה להציע. אחרי התחלה מגומגמת, עם עוד פציעה קלה באמצע, הוא נתן בחמשת המשחקים האחרונים בעונה רצף מדהים של משחקים -11.6 נקודות ב-88.2% מהשדה יחד עם 7.2 ריבאונדים ו-3.3 חסימות.

היה ברור שיש כאן משהו מיוחד. שחקן שמטביע בעמידה, שזז לחסימות, רואה משחק ברמה טובה, חזק להחריד. בקיץ הוא עבד על קליעות העונשין ושיפר את הזריקה מחצי מרחק.

שנה לאחר מכן קני ג'ורג' כבר הפך לסיפור כלל ארצי, כולל כתבות ב"ניו יורק טיימס" וב"ספורטס אילוסטרייטד". הוא הוביל את הקבוצה לשיא של 23 ניצחונות בעונה דרך 12.4 נקודות, 7 ריבאונדים ו-3.3 חסימות למשחק, כולל טריפל דאבל מרשים במיוחד של 20-12-10 בחסימות, ריבאונדים ונקודות.

אחוזי העונשין עלו מ-23 ל-65, וחלק גדול מהנקודות החלו להגיע ממובים נאים בפוסט ומזריקות בחצי מרחק, בניגוד לעונה הקודמת בה רוב הנקודות באו כתוצאה מריבאונד התקפה והטבעות.

לאורך העונה ג'ורג' אומנם נתקל במעטה ציניות חריף, אבל הוא דיבר על המגרש. במשחק נגד הטאר הילס (אוניברסיטת צפון קרוליינה מצ'אפל היל), הוא אמנם חטף דאנק אדיר על הראש מטיילר הנסבורו , אבל גם נתן משחק לא רע של 14 נקודות, 11 ריבאונדים ו-4 חסימות. הוא סיים את העונה כשחקן בעל אחוזי הקליעה הטובים ביותר במדינה, עם 70 אחוז מהשדה.

ההצלחה של הקבוצה נבעה מהגנה שהתבססה על הגובה שלו. הגנה חזקה סביב קשת השלוש בצורה שתימנע מהיריבה לזרוק משם ותכריח אותה להיכנס לצבע כדי להיתקל בו. היה להם גם תרגיל אאוט משעשע מאוד. ג'ורג' היה עומד בצבע עם הידיים למעלה ומול קבוצות גמדים זה תמיד הסתיים בשתי נקודות או בעבירה. היתה לו נעל גדולה יותר משל שאקיל, מידה 28, ונייקי יצרו לו אותה במיוחד.

האיש חזר הביתה לשיקגו כדי לנוח קצת אחרי מחנה אימונים לגבוהים כהכנה להמשך הקריירה, כפוטנציאל להגיע למקצוענים. במהלך הבדיקות אצל רופאים למעקב אחר התפתחות הטיפול בברכיים, אחד הרופאים אבחן זיהום בעייתי. הוא אובחן כנשא MRSA, חיידק אלים במיוחד.

קני עבר חמישה ניתוחים, במהלך התקופה אף נשקפה סכנה לחייו ובאוקטובר 2008, כצעד אחרון, הרופאים קטעו חלק מרגלו הימנית.

הוא לא חזר מעולם לשחק. בצעד סמלי הוא צורף לצוות הניהול של קבוצת הכדורסל כאשר חזר להשלים את לימודיו, וקיבל תואר במאי 2010. כיום הוא חולם להיות שחקן או מפיק סרטים.

וזה הסיפור של קני ג'ורג', על רגל אחת.

(נכתב על ידי איתמר קרמר)

 
 
 
 
Powered By Art-Up