ג'ון וויליאמס - סוסון עב פימה
תאריך לידה: 26/06/1966


עוסקים אנו בחתיכת סוסון יאור רציני במיוחד וגם מוכשר, ששיחק ב-NBA, סיים שם עם מספרים יפים והמשיך גם לליגה הספרדית. ג'ון וויליאמס הינו.


כינויו של האיש היה "הוט פלייט", יו נואו, עם הקשר ברור לגמרי לתאוות המזון שלו וגם כדי להבדיל בינו לבין ג'ון "הוט רוד" וויליאמס ששיחק גם הוא באותה תקופה ב-NBA. למעשה, "הוט רוד" שיחק אף הוא בקולג' בלואיזיאנה ונבחר באותו דראפט עם הסוסון שלנו. נדרש כינוי מבדיל והוא אכן נמצא והומצא, כאמור.


פאוור פורוורד/סנטר בגובה 2.06, יליד 1966, האיש יצא בתום שתי עונות מלואיזיאנה סטייט, מקום שמגדל סוסונים לרוב, כידוע. הוא נבחר במקום ה-12 בדראפט 1986 בידי וושינגטון בולטס והרביץ בה חמש עונות. השלישית שלו שם היא הטובה מכולן ובה קבע כמעט את כל שיאי הקריירה העונתיים שלו, אף שהיה שחקן ספסל קבוע.


אחר כך העביר עוד שתיים עם הקליפרס ואחת עם אינדיאנה, לפני שעבר לליגה הספרדית וסיים בה את הקריירה כעבור מספר עונות בגיל 36.


וויליאמס נבחר לחמישיית הרוקיז ב-1987 ובסיכומו של קריירה המספרים שלו הם 10.1 נקודות, 5.1 ריבאונדים ושימו לב גם לזה – 2.9 אסיסטים. למעשה, בשלוש עונות הוא סיים עם למעלה מ-4 אסיסטים בממוצע למשחק – נתון יוצא דופן לשחקן בממדים שלו. לעיתים קרובות הוא שימש כפוינט פורוורד, טיפל בכדור, הוביל אותו וניהל לפרקים את ההתקפה.


החלק השני שלו בליגה היה פחות טוב בעיקר כתוצאה מפציעות רבות ושונות שפקדו אותו, ויחד עם המשקל העודף שלו הקשו עליו לחזור לפעילות ויכולת ברמות אליהן היה מורגל.


הוא עזב את ארצות הברית ואת הליגה ב-1995 וכעבור שנתיים הצטרף לגרנאדה, אחר כך למנרסה ומשם לויאדוליד ועוד הספיק לרשום משחק אחד במדי אליקנטה לפני הפרישה.


ואיפה היה בשנתיים שבין לבין? בראשונה שבהן לא שיחק ובשנייה הצטרף למג'יק ג'ונסון טור. אכן קלאסי: שחקן שהוא גימיק נאה לצפייה גם בגלל ממדי החבית שלו וגם בזכות יכולת המסירה.


בחלק גדול מהזמן בספרד הוא החליף שחקנים או הוחלף בעצמו, ואפשר להגדיר את ההצלחה שלו בקבוצות הקטנות בהן שיחק כנאה כרפאל, אבל באופן מתון יחסית.


במנרסה, אגב, הוא שיחק בעונה שבה היא הופיעה בליגה האירופית באופן נדיר. הגיע, למעשה, במהלך העונה כמחליף לפורוורד טרקין מוט. תנו רגע לבדוק אם שיחק נגד מכבי ת"א אז.


במשחק הראשון בספרד, שבו ניצחה מנרסה בשבע הפרש עדיין בתקופת יורם חרוש, אני זוכר בוודאות שלא שיחק. צ'יצ'י קראוס שהיה אז בן 42 שיחק מצוין.


ומה לגבי הגומלין בת"א שבו חטפו המנרסאים 26 הפרש תחת רבי פנחס הגרשוני? לא זוכר את "הוט פלייט" כאן, אבל הבה נבדוקה: דקה ואשוב.


שבתי. הוא לא היה. שרון מילס שיחק אז.


כך או אחרת, אחרת או כך, הסוסון השמן במיוחד סיים את הקריירה הספרדית שלו עם 140 משחקים, 15.5 נקודות ו-7.2 ריבאונדים בממוצע למשחק. אסיסטים? 2.6 שהתקזזו בדיוק עם האיבודים שלו.


כעשור לאחר פרישתו, כאשר רק מתי מעט זוכרים את קיומו בארץ הקודש, החבר הכבד ג'ון "הוט פלייט" וויליאמס נכנס אחר כבוד לביצת כדורסלע-האתר ואחת לשנה נרימה כוסית לחייו במסגרת המרצדת למעלה משמאל. הוא מוזמן, כמובן, לרבוץ בה להנאתו ככל שיחפוץ לצד גדולים אחרים מכל קצוות תבל ובהם שועי עולם רבים, כבדים ומכובדים.

 
 
 
 
Powered By Art-Up