נוריס קולמן - הסרג'נט
תאריך לידה: 27/09/1961

חביב הסיפרה ובעל כינוי

אולי הפורוורד הכי כחוש שהסתובב כאן. כחוש עד כאב, עד כדי בליטת עצמותיו למרחוק. לא היה בכדורסל הישראלי שחקן בעל כפות ידיים גדולות משל קולמן. כינינו אותו הסרג'נט על שום שירותו בצבא האמריקאי והעובדה שגם שם, גם בצבא, מצא לו זמן לשחק כדורסל באופן מסודר באחת הנבחרות. הלוואי על כל אחד להעביר שירות צבאי בפזצטות ובפיקנ'רול, לצד הורדת זקיפים וריבאונדים בהתקפה.

התחנה הראשונה שלו היתה רמת השרון וכבר במשחק הבכורה שלו בישראל קלע 40 נקודות, בניצחון חוץ על מכבי ראשל"צ. בראיון טלפוני שקיים איתו נשיא הסיפרה אחרי אירוע רב-רושם זה התברר, שקולמן באמת בחור נחמד, אבל כמעט בלתי אפשרי להבין מה הוא אומר, ודאי בשיחה טלפונית. היה לו מבטא דרומי כבד מאוד והנשיא, עדיין ילד, הפך חיוור כולו. חצי מתשובותיו לא הבין, רבע נוסף שיבש ודאי בתרגום ורק את הרבע האחרון הביא לידיעת הקוראים. איזו פדיחה. את הכניסה המרשימה למצעד חביבי הסיפרה ביצע כששיחק בהפועל ירושלים.

באחת העונות הוא נאלץ לשחק כזר היחיד למעשה, אחרי שאורלנדו פיליפס, סוג של סוס יאור שלא הצמיח אפילו אחת מתוך הציפיות שזרעו ושתלו סביבו, ברח מכאן. קולמן שיחק כמעט 40 דקות מדי ערב והיה מעולה. הוא שיחק כמו שניים. ואז ידענו כולנו: הסרג'נט – חביב הוא. בהמשך הפך לזר הראשון בכל הזמנים, שמגיע למכבי ת"א מקבוצה ישראלית אחרת. שנתיים אחריו עשה את זה חביב נוסף, הפנתר הוורוד. עד היום גאה הסרג'נט בהיותו הראשון שעשה זאת, ובמקביל מזכיר תמיד את הניצחונות הגדולים שהשיג עם קבוצות אחרות, בעיקר ירושלים, נגד מכבי.

תספורתו המחודדת והאופנתית לתחילת שנות התשעים ועד אמצעיתן היתה מהחביבות שנראו כאן. ומה אתם יודעים, אחרי כמה שנים באיזור אפילו הצלחנו להבין מה שהוא אומר. המשמר יעבור לדום. יום הולדת נעים ושמח, סרג'נט קולמן

 
 
 
 
Powered By Art-Up