דיירון ניקס
תאריך לידה: 11/02/1967
תאריך פטירה: 15/12/2013


הנה שחקן שפספסנו, כך נדמה לי על אף שאינני אביב לביא.

דיירון ניקס היה בחירת סיבוב שני בדראפט 1989 על ידי שארלוט (מספר 29), בחלוף ארבע עונות שעשה עם אוניברסיטת טנסי. בעונתו האחרונה שם קלע 21.6 נקודות בממוצע למשחק, והיה גם מלך הסלים עם 22.2 נקודות של ה-SEC (סאות' איסטרן קונפרנס) שנה אחת קודם לכן, ב-1988.

האיש שיחק קצת באינדיאנה פייסרס בעונת 1989/90 ולאחר מכן הופה לצרפת אל אוורו. משם חזר ל-CBA, הגיע למלאגה ואז נחת במכבי ת"א.

והימים ימים מיוחדים במינם בתולדות הכדורסל בישראל. עונת 1992/93 ומאמן מכבי ת"א הוא יעקב אדלר. הזרים הם דיירון ניקס וחוזה ורגאס. תוך זמן לא רב שניהם מוחלפים בידי דייויד אנקראם והחבר ווינפרד קינג. בתום אותה עונה מכבי ת"א תאבד את האליפות לאחר 23 זכיות רצופות.

ניקס היה מין 3/4 כזה, יו נואו, ומכבי ת"א העדיפה בסופו של דבר גארד-סקורר ומצאה אותו באנקראם. ניקס פינה את דרכו בשקט לאחר שקלע 74 נקודות במספר משחקים רשמיים בליגת קזינו, ועבר הלאה. להלאה הזה קוראים בעיקר ספרד: ויאדוליד, בדאלונה, הואסקה, אנדורה, שוב ויאדוליד, קאסרס וקאחה קנטאבריה. בין לבין גם השחיל עונה ביוון עם הירקליו, והיו כל מיני CBA בדרך, יו נואו.

מה אזכור ממנו? לא הרבה מלבד אולי את רצינותו הרבה. האיש בא לשחק כדורסל ולעסוק בכדורסל, ולרוע מזלו לא נתנו לו זמן להסתדר ולהתארגן. היה שחקן לא רע בכלל. מין טווינר קלאסי שהיה אמור להתלבש היטב לצד היונה ההנפלדית בעמדה מספר 3, ולהחליף אותו לפרקים כ-4. בפועל, ולמיטב הזיכרון, הוא היה יותר 4 מ-3 והתלבש יותר מדי על העמדה של היונה, מה שלא תאם את רצון המערכת נכון לאותו זמן.

בספרו "מסביב לכדור", עמוד 102, כותב נשיא אחד: "ניקס היה שקט, חברותי ובעל כישורים טובים. הוא קלע 28 נקודות בטורניר תל אביב נגד טרייסטה של דיאן בודירוגה ונוריס קולמן.בהפסד 82-73. . . . 'אנחנו בהחלט שוקלים להחליף את שני הזרים', הודה אדלר לראשונה, "נושא הריבאונד זקוק לשיפור קיצוני ואנחנו מעוניינים גם שנדב ישחק פנימה ודיירון ניקס בחוץ". היו שלחצו על אדלר להימנע ממהלך החלפת שני זרים בבת אחת, יעצו לו להשאיר לכל הפחות את ניקס שהפגין סימני שיפור והרבה רצון טוב, הציעו לו לשמור על התיאום שנוצר לאחר מספר שבועות שעשו ביחד. לפחות במקרה של ניקס ידע אדלר מה יש לו ביד, וזה היה משהו בכלל לא רע".

בסוף, כאמור, שוחרר.

הרבה שנים לאחר מכן, ב-15 בדצמבר 2013, ניקס הלך לעולמו באטלנטה והוא בן 46 בלבד. מי שמדורג שמיני בין קלעי טנסי בכל הזמנים מת מסיבוך של דלקת ריאות.

אגב, בתו, קרי, שנולדה בעונה בה שיחק באינדיאנה פייסרס, הלכה בדרכו ושיחקה כדורסל כשהיא עושה זאת באוניברסיטת ליפסקומב.

וזהו זה, בעצם. אחת לשנה יופיע שמו של דיירון ניקס בפינה השמאלית למעלה, ונרימה כוסית ביגון, חרש-חרש, לציון יום השנה למותו.

 
 
 
 
Powered By Art-Up