קליף רובינסון
תאריך לידה: 16/12/1966
תאריך פטירה: 29/08/2020


מאז כניסתה של הקורונה לחיינו, אחד מצירופי המילים השגורים ביותר הוא "אוכלוסיית סיכון". אתם יודעים – ואתן יודעות, אני יודע שגם אתן כאן – קשישים, מעשנים ובעלי "מחלות רקע", עוד צירוף מילים שנשמע יותר מאי פעם בימינו אלו.

הרשו אם כך להציג עוד אוכלוסיית סיכון: ותיקי פורטלנד טרייל בלייזרס משנות השמונים והתשעים. לשם הדוגמה, במשחק האחרון של הקבוצה מאורגון בגמר ה-NBA אי אז ב-1992 הופיעו בשורותיה שבעה שחקנים – שלושה מהם כבר לא איתנו: קווין דאקוורת' הלך לעולמו בגיל 44, ג'רום קרסי בגיל 52 וכעת גם קליפורד "Uncle Cliffy" רובינסון, בן 53 במותו. ביחד איתם שיחק גם דראז'ן פטרוביץ' ומטיבי הלכת יזכרו גם את פרננדו מרטין וקולדוול ג'ונס, אף הם יוצאי RIP City – ביטוי שמקבל פתאום משמעות אחרת לגמרי (למקורי, טוב ששאלתם, אין משמעות אמיתית, אבל איכשהו הוא דבק בכל זאת).

את רובינסון רובנו זוכרים מפורטלנד, בה שיחק בשמונה עונותיו הראשונות בקריירה. הוא נבחר בשורותיה לשחקן השישי של העונה ולאולסטאר והגיע פעמיים לגמר. בהמשך עשה עונות יפות מאוד גם בפיניקס ובדטרויט, לפני שהחל בשקיעה בגולדן סטייט ובניו ג'רזי. 1,380 משחקים על פני כמעט שני עשורים בליגה הטובה בעולם, לא רע בכלל. ועוד לפני כן קריירה נאה בהחלט בקונטיקט, רגע לפני שפרצה לתודעה בארה"ב ובמקביל כמובן בישראל בעונה הבלתי נשכחת של נדב "דה דאב" הנפלד, נציגנו הבכיר בתפוצות בימים ההם.

רובינסון היה גבוה נייד (2.08 מ') עם יד רכה מבחוץ, שהיה שחקן משמעותי מאוד מהספסל של פורטלנד, קונטנדרית כמעט קבועה באותן שנים. בהמשך שידרג ושיכלל את ההגנה והפך לווטרן יעיל בפיניקס ובדטרויט. רק בעונה אחת בקריירה הארוכה – מאוד – שלו ב-NBA הוא לא הגיע לפלייאוף ופעמיים כאמור הגיע קרוב לטבעת, אלא שאז פגש חבוב בשם מייקל ג'ורדן.

לצערו, אם יש אימג' בלתי נשכח אחד מהקריירה שלו, זה ברקע של אותו ג'ורדן, שמושיט ידיו לצדדים כלא מבין אחרי עוד שלשה בגמר – מה שזכה לכינוי The Shrug. אם אתם בני 35 ומעלה אתם זוכרים בעצמכם. ואם לא? נו, אז חפשו רגע בטאב נוסף בגוגל, כדורסלע הוא לא מסוג האתרים שמאכיל בכפית.

אם תחפשו טוב, בטח תמצאו גם כמה סטטיסטיקות חביבות ואזוטריות, מהסוג של רק-בארצות-הברית. למשל: השחקן הכי גבוה שקלע 1,000 שלשות בקריירה עד דירק נוביצקי ורשארד לואיס; 461 משחקים רצופים במדי פורטלנד, שיא מועדון; וגם 50 נקודות במדי פיניקס סאנס בגיל 33 – הכי מבוגר אי פעם לקלוע 50 לראשונה. נו, טוב. והייתה גם השתתפות בתוכנית הטלוויזיה "הישרדות" וטיסה למשחק ראווה בצפון קוריאה עם החבורה של דניס רודמן. זה בטח היה שווה כמה לירות, לא?

עד דמדומי הקריירה, רובינסון כמעט לא החמיץ משחקים – ואם זה כבר קרה, זה לרוב היה בגלל השעיות בענייני סמים קלים. אחרי הפרישה, הגוף החל לבגוד בו: שבץ במרץ 2017 שגרם לו לשיתוק חלקי בצד השמאלי של הגוף, גידול בלסת כעבור שנה וסרטן ב-2019. באוגוסט 2020 הוא הלך לעולמו מהמחלה הקטלנית. נקווה שפגש כבר את דאקוורת' וקרסי. ועוד יותר מכך נקווה שלא יפגוש בקרוב את שאר החבר'ה מאותה קבוצה: קלייד דרקסלר, טרי פורטר, באק וויליאמס ודני איינג'.

 
 
 
 
Powered By Art-Up