שני לוין
תאריך לידה: 24/12/1984
תאריך פטירה: 22/12/2021


שני לוין שיחקה בארץ הן בליגת העל והן בליגה הלאומית, ובשנות פעילותה האחרונות היתה חלק מאליצור חולון בליגה המובילה.

היא נולדה בארצות הברית כבת להורים ישראלים, והגיעה לשחק בארץ כאזרחית ישראלית. שבע עונות היא שיחקה כאן לפני ששבה לארצות הברית ב-2013, ולאחר הפסקה לא ארוכה שבה שוב לקדנציית כדורסל נוספת בארץ בעידודי, כסוכן המעורב בתחום.

היא היתה גארדית ורסטילית, אתלטית, שחקנית הגנה מצוינת שלוחצת על הכדור ומשחקת בעיקר בעמדות השוטינג גארד והסמול פורוורד. היא שילבה עבודה נוספת לצד הכדורסל לאורך רוב הזמן.

לוין למדה ושיחקה בתיכון סיינט אנדריוז בפלורידה, ומשם עברה אל לייק פורסט קולג' בשיקגו. התחנה הראשונה שלה בארץ היתה אליצור רמלה בליגת העל, משם עברה ללאומית אל בני יהודה, חזרה לליגה הראשונה במדי תל כביר, המשיכה לאליצור ראשל"צ בלאומית, שיחקה בגני תקווה בשתי הליגות, חזרה לקדנציה נוספת בבני יהודה מהלאומית וסיימה, כאמור, בחמש עונות בחולון כשחקנית ספסל, כזו המשולבת מפעם לפעם בעיקר כדי להוסיף ממד הגנתי ולשנות מומנטום.

היא זכתה באליפות ובגביע המדינה עם רמלה ב-2007, ובאליפות הליגה הלאומית עם גני תקווה ארבע שנים מאוחר יותר. בתחילת 2020 קיבלה את הבשורה על מחלתה – סרטן השד – בעקבות בדיקה שקיימה. כעבור קצת פחות משנתיים, יומיים בלבד לפני יום הולדתה ה-37, הלכה לעולמה. הנה ראיון קצר מ-YNET לאחר גילוי המחלה.

https://www.ynet.co.il/sport/article/r1x00rwgst

 
 
 
 
Powered By Art-Up