מורי סלבין
תאריך לידה: 27/02/1964
תאריך פטירה: 09/11/2012


מקרה מוזר קצת.

השבוע המתנתי במבואה לסיום פגישה במשרד כלשהו, והיה לי זמן להרוג. הנחתי את הטלפון לרגע, מומלץ לכולם, אגב, וחשבתי לעצמי: מעניין לאן אגיע במחשבות. מה תהיה הראשונה, ומה השנייה ולאן זה יוביל? אולי אפילו ייוולד מזה אייטמון לכדורסלע-האתר, מי יודע.

הדבר הראשון שעלה היא המלחמה באוקראינה. לא זוכר מה בדיוק חשבתי על זה, אבל זה בטח היה מדכא מדי וניסיתי לברוח למקום אחר, משם עברתי לרוסיה. ומשם התגלגלתי לכדורסל – איך לא - כי מעניין באמת – או שלא – מה עומד לקרות ברוסיה ובעיקר באוקראינה בעונה הבאה. תהיה ליגה או לא? בואו נראה שקודם תהיה אוקראינה כמדינה עצמאית.

אבל באמת, רגע – תהיה עונה עם זרים או בלי זרים?

כן זרים, לא זרים, לא ברור איך בדיוק, אבל מכאן נזרקתי פתאום לתחילת שנות התשעים עם המחשבה הבאה: זה רק נדמה לי או שבאמת ריכזתי וערכתי פעם עמוד שלם במעריב על הליגה הלאומית, שנקראה אז לאומית ב'? עמוד שדיווח באופן קבוע על משחקי המחזור, תמיד היה בו צילום מאחד המשחקים וטבלת מלך הסלים באופן קבוע, וטבלת הליגה, ומשחקי המחזור הבא, ודיווח נרחב על המשחק המרכזי, ופרסום שמות כל הקלעים מכל שאר המשחקים? איפה אז ואיפה היום.

זה קרה באמת או לא?

התאמצתי להיזכר. כן, זה קרה. ודאי שזה קרה. אליאס חורי דיווח בקביעות, למשל, על המשחקים של מכבי נצרת, ששיחקה אז בליגה השנייה. כן, זה קרה, אני ממש זוכר את זה. וזוכר גם שלאחד השחקנים הזרים בהפועל עפולה קראו מורי סלבין ואם אני לא טועה הוא הגיע מהליגה ההולנדית. זוכר את זה, כי הוא היה אחד הקלעים הבולטים בליגה אז והפועל עפולה עלתה ליגה. הזר השני לצדו היה רוני מורגן. סלבין שיחק בהמשך גם במכבי חיפה עם בני מרכוס, סטיב פנובקה ואייל לייב. וגם בצפת ובחדרה. מהזרים שמצליחים ונשארים כאן מספר שנים.

ממש זוכר את עצמי יושב במערכת העיתון ברחוב קרליבך בתל אביב, ומקליד את שמו שוב ושוב לאורך תקופה ארוכה על גבי המחשבים הישנים מפעם.

באמצעות שמו, בעצם, נזכרתי בעמוד השבועי לסיקור לאומית ב'. עמוד נטו. שלם. זה היה מרשים במיוחד בסטנדרטים של אותם ימים. בטח היום, כשהליגה השנייה כאן זוכה למספר שורות בעיתונים במקרה הטוב. טבלת הליגה? טבלת מלך הסלים? היום? שום סיכוי.

מעניין מה קורה איתו היום. אין ברירה אלא להושיט את היד את הטלפון ולחפש בעזרתו. ואיך כותבים? Mori? Mory? ?Murray יש להניח ולהניח יש שזה Maury Selvyn, אולי Selwyn כמו לייני ששיחקה כאן שנים רבות.

אחרי לא מעט ניסיונות נרשמה הצלחה: Maury Selvin. 1.97 מ', יליד 1964. מפה לשם ומשם לפה, מתברר שמורי סלווין מת לאחר "מחלה קצרה", ככל שהצלחתי לאתר ולא מעבר לכך. זה קרה בספטמבר 2012. והוא באמת שיחק בהולנד, וגם בבלגיה ובפורטוגל עבר.

המחשבה הבאה היתה: מי יודע כמה שחקנים נוספים מהדרג המשני שעברו בו ושכחנו מזמן, אינם עוד איתנו ולא מופיעים בלינק ההנצחה המכובד של כדורסלע. וזו שאחריה היתה: היתה שצריך להנציח אותו בחלקת 'לזכרם' בכדורסלע-האתר. והנה, זה בדיוק מה שקרה בסופו של דבר.

 
 
 
 
Powered By Art-Up