שרון מילס
תאריך לידה: 29/07/1971
תאריך פטירה: 17/01/2016


קורא מכובד בשם שי מ. שלח לא מזמן מייל לתיבה הנשיאותית בזו הלשון:

"חייב לשתף ואולי אתה כבר יודע: שרון מילס, מי ששיחק בעבר במנרסה וגראבלין, והיה מועמד למכבי ת"א כבוסמן (מכבי החתימה את אריאל מקדונלד בסוף) כבר לא עימנו משנת 2016. מילס נפטר בגלל ALS. לא מצאתי לזה שום אזכור בעברית וכדאי שהעם היושב בציון יידע, הרי מילס הוא דמות מכובדת ואף שועה עולם בעל אזרחות טורקית, שעשה קריירה קצרה שנקטעה בעקבות פציעה. יהי זכרו ברוך".

הפתיע אותי שועה העולם שי מ. המכובד בפני עצמו. לא ידעתי, לא שמעתי, הצטערתי לשמוע. ברם, את שרון מילס אני זוכר היטב הן על המגרש והן מתוקף תפקידי כעיתונאי בדסק הכדורסל של 'מעריב'. וכמובן, ברור לגמרי כי יש להוסיף את מילס לחלקת 'לזכרם' בכדורסלע-האתר. אתר הנצחה ביוזמה פרטית שהוא למעשה נחלת הכלל, וכל אחד רשאי ומוזמן לסייר בו, להתרשם ולהיזכר.

מילס שיחק בתיכון מקומי במרילנד והוביל אותו באחת העונות להישג נפלא, 0:26, וזכייה באליפות. זה לא הסתיים בכך: במשחק על התואר עצמו הוא קלע 47 נקודות ואומרים האומרים ומספרים המספרים כי מדובר בשיא של תיכון 'סנואו היל' למספר נקודות של שחקן אחד במשחק אליפות ארצית (של מדינת מרילנד, כן? לא של ארצות הברית כולה).

הוא המשיך לאוניברסיטת וירג'יניה קומונוולת' וב-1993 נבחר בדראפט ה-NBA בסיבוב השני. האיש, פאוור פורוורד בגובה 2.05 מ', לא שיחק מעולם ב-NBA והחל בקריירה שלו כמקצוען באירופה מיד לאחר הדראפט, ללא עיכובים והשהיות מסוג ה-CBA ודומותיה שהיו מקובלות באותם ימים.

למעשה האיש רקח קריירה נאה שהחלה בשתי עונות בגראבלין (צרפת), אחת בסיינה (איטליה) בה הוביל את הליגה בריבאונדים, אחת בגלטסראיי (טורקיה) ועוד שתיים לקינוח בספרד – מנרסה וטאו ויטוריה. בכל המקומות האלה הוא היה, פחות או יותר, שחקן של 15-16 נקודות, 7-8 ריבאונדים, 60% מהשדה וסדר גודל של 32-33 דקות בממוצע למשחק.

בדראפט ההוא, אגב, נבחר כריס וובר במקום הראשון וכל השחקנים שנבחרו ב-28 המקומות הראשונים שיחקו ב-NBA בהמשך הדרך. מילס, מספר 29 כאמור, היה הראשון ברשימה הזו שלא זקף לזכותו אפילו משחק NBA אחד לאורך הקריירה. בתקופה ההיא הדראפט היה מורכב משני סיבובים ו-27 בחירות בכל אחד מהם. קצת אחרי מילס ברשימה נבחרו אלפונסו פורד (32) וקונראד מקריי (38). שניהם כיכבו באירופה ושניהם טמונים ב'לזכרם' זה מכבר.

פרט זניח 1: זכור לי מאוד בזכות מגן שיניים בולט ומכוער למדי איתו שיחק בתקופתו בספרד.

פרט זניח 2: היתה שם במשפחה חיבה לצליל שמייצרות האותיות SH כשהן מחוברות בשמות פרטיים. אשתו שונדרה, בתו שריה והוא שרון, יו נואו. בשנותיו האחרונות עבד כנהג משאית.

פרט חשוב יותר משני אלה: פחות או יותר בסוף שנות התשעים מילס ועורכי דין מטעמו נאבקו בבית משפט בברצלונה על זכותו לשחק בספרד כבוסמן א', באמצעות דרכון טורקי שקיבל ואינו שייך למדינות האיחוד האירופי. נאבקו והצליחו. בית המשפט הספרדי קיבל את העתירה וטען כי לטורקיה יחסי מסחר כלכליים עם מדינות האיחוד האירופי, ולפיכך זכויות אזרחים טורקים שוות לאזרחים מדינות איחוד אירופי. "חוק מילס" קראו לזה בזמנו.

מילס היה שתקן ולוחם על המגרש. ריבאונדר מצוין ושחקן הגנה טוב ויעיל. הוא פרש מכדורסל בגלל פציעה בברך כשהוא בן 29, ומת מסיבוכים של מחלת ה-ALS כשהוא בן 44 בלבד. נולד במרילנד, מת במרילנד. בעיקרון, עם קצת תשומת לב מוקדמת, הייתי אמור להכניס אותו לאגף אחר של כדורסלע, 'בית הלוחם', שמפגיש שחקנים שפרשו בגלל פציעות. תשומת הלב לא היתה שם וכשהגיעה הבשורה המרה, התברר סופית: שרון מילס יקבל חלקת קבר ב'לזכרם' ואחת לשנה ירצד שמו בפינה השמאלית העליונה של כדורסלע-האתר וניזכר בו כולנו, כל עוד אנחנו כאן שרים.

 
 
 
 
Powered By Art-Up