נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: קמינסקי, דוד - שומריו היו חיוורים כסיד

תאור
 

אומרים על דוד קמינסקי (1.83, יליד ינואר 1938), שהיה בצעירותו אליל בן אלילים. לא נוכל לאשר מאחר שכולנו כאן, מסר ש. הרמלין הקשיש, דרך נשיא הסיפרה ועד לאחרון הכותבים והמבקרים בכדורסלע-האתר, כפי הנראה, צעירים מכדי לעשות זאת. עוונותינו רבים ומרובים, זה ידוע, ואין ספק שאחד מהם - אפילו שהורינו אשמים ולא אנחנו – הוא שמעולם לא ראינו את קמינסקי משחק בשיא הקריירה שלו.


עד לפני כמה וכמה (וכמה!) שנים עוד היה נוטה לעשות לו מנהג ולהשתתף במשחקי קבוצת הוותיקים של הפועל ת"א באוסישקין-האולם. משנחרב האולם המהולל – לא ידוע היכן קמינסקי מחלץ את עצמותיו כעת, אם בכלל. בכל זאת, כבר חצה את השבעים. אולי נמאס לו לרוץ על המגרש על אף אהבתו הגדולה לכדורסל.


ביוני 2005, עת יצא לדרך היכל התהילה הישראלי ונבחרו חמישים הגדולים בכל הזמנים, דורג קמינסקי במקום ה-25 ברשימה המכובדת עד מאוד ועד בלי די ועד אין קץ. מאחוריו 88 הופעות בנבחרת ישראל עוד בימים שהופעות בינלאומיות לא צצו בקלות כזו כמו בימינו הימים וימינו הלילות, בהם כל שחקן לא מספיק לזוז וכבר ישנן מאחוריו 50 הופעות כאלה.



עוד מספרים? 524 נקודות בנבחרת (5.9 נקודות למשחק), 267 הופעות בליגת קזינו (אם כי ספק רב אם קם אז הקופירייטר המוכשר שהצמיד לליגה את הכינוי הזה) ו-3,277 נקודות. כן, כן, אתם רוצים לדעת כמה זה בממוצע, ברור וידוע. אז הנה: 12.3 למשחק.


בקיצור, אם לחזור לרגע לאחור, אומרים עליו שהוא גדול השחקנים הירושלמים בכל הזמנים. וגם אחד הטובים בארץ כולה בזמנו, יו נואו. היה רכז ערמומי, היה, ומהיר מאוד. שמועות טוענות כי כולם רעדו מהסקורר המשופם. לרוע מזלו, סיפרה בסלע טרם נוסדה אז כך שלא ניתן היה לבחור בו כחביב המוסד הסיפרתי על אף שפמו המזדקר ויכולתו הטובה.


במשחקים רבים-רבים הרביץ סדר גודל של 30-35 נקודות, נתן גם הופעות של 40 ולא נכחיש זאת גם אם נרצה: אפשר היה למצוא פה ושם גם משחקים בהם קלע 50 נקודות או קצת יותר.


ב-1963 - שנה בה אפילו סר ש. הרמלין הקשיש טרם נולד, נכנס קמינסקי להסגר ולאחר מכן עזב להפועל תל-אביב. הוא שיחק בה שש עונות וזכה בשלוש אליפויות ובגביע המדינה. בעונות האחרונות שלו שימש כמאמן-שחקן בהפועל ירושלים ובית"ר ירושלים (יא אולוהים ואכן כי כן, היתה גם בית"ר בכדורסל). עשה זאת בהצלחה רבה, לא נכחיש זאת כלל.


עבר לעסקי הביטוח לאחר פרישתו. היה ונשאר אליל. נעריכו עד מאוד ועד בלי די ועד אין קץ על תרומתו הרבה לכדורסל הישראלי.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
קופל, אבנר - נצנץ
קנטי, אלי - איזה מאמן, יא וולי
קידר, גדי - מלפני תקופת ארקדי
קנטור, גיא - מסמיק עד בלי די
קוז'יקרו, עידו - ירום הודו
קזרנובסקי, אנטון - בינתיים, יצא פצפון
קרן, חנן - קלע מחונן
קרטר, מייקל - בחולון היה אל
קמינסקי, דוד - שומריו היו חיוורים כסיד
קדוש, אילן - יום אחד הוא פשוט נעלן
קוחנסקי, ארז - גם הוא בחור כ
קוקיה, אורי - מעדיף סלמון על בורי
קפלן, סטיב - צלף מרהיב
קליין, דני - ותיק-ותיק, כמדומני
קליין, רלף - הרבה שנים ישב על האוכף
קטש, עודד - כלל אינו כבד
קאר, קורי - שרוף על איימוס, טורי
קולודני, נעמי - נו נו נו נו נו נעמי, המלכה!
קולמן, חנן - שיחק פה פעם, מזמן
קורנליוס, גרג - חד כמברג
קצורין, מולי - מעריץ של דבי ונולי
קרפלס, טל - טרם שבר אגרטל
 
שוטה הנבואה
 
 
אבל כבד
 
 
מי השחקן? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up