נראו לאחרונה
 
 
מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99    מדריך הכדורסל השלם לעונת 1998/99
לפרטים נוספים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
  
 
 
 
 
 
 
 
 
שם הערך: קורנליוס, גרג - חד כמברג

תאור
 

עשר עונות שיחק גרג קורנליוס (2.04) בליגת העל בישראל (בין 1984 ל-1995), נשוי לישראלית וחי בראשל"צ מאז שסיים את דרכו בליגה. הקבוצה הראשונה שלו כאן היתה מכבי רמת גן ואחרי שלוש עונות איתה הותחם במכבי ת"א ושיחק בה שנתיים. בזמן הזה הוא היה בעיקר יריב אימונים יחד עם האוורד לאסוף לקווין מגי ולי ג'ונסון.


אחר כך המשיך לעונה באליצור רמלה, עונה בהפועל ירושלים, שתיים בבית"ר ת"א ואחרי הפסקה של שנתיים מליגת העל (ירד לליגה השנייה ועלה עם גבעת שמואל) ולסיום שב לרמת גן כשהוא כמעט בן 40 וסגר עניין וקריירה. כל הסיבוב הזה נתן לו 2084 נקודות בליגה הבכירה. וזה נאה. אגב, לסגור קריירה זו הגדרה רשמית מדי: קורנליוס המשיך לשחק בליגות נמוכות עם מכבי בת ים, הפועל כפר סבא ובית"ר בנימינה.


תמיד חשב והאמין שישוב לארצות הברית במהלך הקריירה שלו כשחקן, אבל איכשהו הרוטינה עשתה את שלה ובסופו של דבר מצא אישה מצא טוב. שש שנים לאחר הפרישה החליט לנסות ולממש את הרעיון שכרסם בו: לשוב לארצות הברית. הוא קיבל חוזה זמני כעוזר מאמן בקולג' קטן בלונג איילנד ותכנן להרוויח כסף ולהביא בעקבותיו את אשתו ושני בניו, אבל הפיגוע הענק בניו יורק השיב אותו לארץ.



גרג קורנליוס (שני מימין) בערב "היכל התהילה" בקיץ 2005 בקיבוץ געש.


הוא יליד 1956. כשגדל בחר בפוטבול כענף שבו יצעד קדימה ורק כשהחל לגבוה באופן משמעותי עבר לכדורסל והצטרף בהמשך לאחד התיכונים באינדיאנה ואחר כך לאיסט קרולינה. הזדמנות ממשית להגיע ל-NBA לא היתה, למרות שקיבל הצעה למבחנים באחת הקבוצות, ולפתע הגיעה פנייה מאחת מקבוצות הליגה הצרפתית השנייה. קורנליוס חשב לסיים את הקריירה כשחקן ולשמש כעוזר מאמן במכללות, אבל הימר על ההצעה הצרפתית ובהמשך הרוויח קריירה ארוכה כשחקן פעיל, חוויות לרוב ומקום חדש לגור בו: ישראל.


היה איזשהו מרווח קצר בין צרפת לישראל, שבו עוד שב לארצות הברית, נבחן בפורטלנד טריילבלייזרס, שיחק קצת ב-CBA ואז הוחתם בהפועל ת"א (1982/83), אבל לא שיחק בה בגלל פציעה. רק לאחר שהחלים וחזר לכשירות מלאה החל לשחק בליגת קזינו עם מכבי רמת גן בכפר המכביה תחת יהושע רוזין ז"ל.


במשך שנים, לפחות בפעם האחרונה ששמענו עליו, אימן במחלקת הנוער של מכבי ראשל"צ. איך לא יצא שאימן בוגרים עד היום? זאת לא נדע, אם כי פעם סיפר שהיו גישושים והיו הצעות, אבל אף פעם לא כאלו שהפכו למשהו רציני מהסוג שבאים וחותמים ומתחילים לעבוד.


נדמה לי, על אף שאינני אביב לביא, שהיו תקופות שבהן שימש כמאמן גבוהים ברחבי מחלקת הנוער של ראשל"צ ואולי גם בקבוצה הבוגרת. נודה לקורנליוס על החלטתו להפוך את ישראל לביתו, ונכבד אותו בערך ב'זה א-ב של כדורסלע', המילון ההולך ומתפתח לכדורסל ישראלי.


זה א-ב של כדורסלע
א     ב     ג     ד     ה     ו     ז     ח     ט     י     כ     ל     מ     נ     ס     ע     פ     צ     ק     ר     ש     ת     סלענג    
קופל, אבנר - נצנץ
קנטי, אלי - איזה מאמן, יא וולי
קידר, גדי - מלפני תקופת ארקדי
קנטור, גיא - מסמיק עד בלי די
קוז'יקרו, עידו - ירום הודו
קזרנובסקי, אנטון - בינתיים, יצא פצפון
קרן, חנן - קלע מחונן
קרטר, מייקל - בחולון היה אל
קמינסקי, דוד - שומריו היו חיוורים כסיד
קדוש, אילן - יום אחד הוא פשוט נעלן
קוחנסקי, ארז - גם הוא בחור כ
קוקיה, אורי - מעדיף סלמון על בורי
קפלן, סטיב - צלף מרהיב
קליין, דני - ותיק-ותיק, כמדומני
קליין, רלף - הרבה שנים ישב על האוכף
קטש, עודד - כלל אינו כבד
קאר, קורי - שרוף על איימוס, טורי
קולודני, נעמי - נו נו נו נו נו נעמי, המלכה!
קולמן, חנן - שיחק פה פעם, מזמן
קורנליוס, גרג - חד כמברג
קצורין, מולי - מעריץ של דבי ונולי
קרפלס, טל - טרם שבר אגרטל
 
שוטה הנבואה
 
 
אבל כבד
 
 
מי השחקן? ...
 
 
פעמיים אלוף אירופה עם מכבי ת"א, מדליסט כסף עם הנבחרת. ...
 
 
 
 
 
 
 
Powered By Art-Up